6. maj 2009 Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 60 Svar: 615
Ved ik hva jeg skal gøre? :'( {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg har et problem.
Min mor begyndte sidste år at drikke. Hun ringede til mig på underlige tidspunkter og fortalte de samme ting om og om igen, og blev pis*e sur når jeg sagde at det havde hun altså lige sagt.
Det var rigtig hårdt og belastende.
Det stoppede så i en periode, og hun skulle så passe Emily (de er meget tæt knyttede), op til dagen hvor jeg skulle sættes igang.
Om aftenen gik jeg så i seng tidligt fordi jeg sku møde på fødegangen kl 8 dagen efter.
Jeg vågner så nogle timer siden fordi jeg sov dårligt. Går ind i stuen og der sidder min mor STANGSTIV!!
Jeg beder hende om at gå i seng, råber og skriger at hun er dum og uansvarlig, hva nu hvis jeg var gået i fødsel, og hun havde stået der med Emily osv.
Jeg ska så rejse hende op fra sofaen (hun vejer 120+ kg), og hun vælter og falder ned i en reol og en vindblæser som vælter og smadrer. Får hende så i seng hvor hun græder, og piver over situationen.
Derefter har jeg bare mistet ALT for hende!
Det er SÅ tit at man ka høre hun er snalret. Når vi overnatter der og hun går i seng, og vi os går i seng, går der en halv time, før jeg kan høre hun lister sig ind i stuen og sidder og drikker.
Vi (min bror, hans kæreste, søster og jeg) har truet hende med antabus osv. Men det hjælper ikke for "hun drikker jo ikke".
Jeg kan ik lide at besøge hende mere.
Hver gang hun ringer brokker hun sig over hun ik har nogen penge (fordi hun drikker dem op, men det sir hun jo ik noget om, for hun er jo ædru). Hun ringer altid for at brokke sig over mig, eller andre.
Det er tæt på jeg kan sige at jeg HADER hende. Det gør rigtig ondt. Har snakket meget med min bror om det, som er 16 år ældre end mig. Han har fortalt mig at hun har drukket hele hans barndom. Det har jeg ikke mærket noget til i min hverdag, selvom nu hvor jeg ser tilbage så drak hun ihvertfald en "karton" vin om dagen.
Vil ik ha mine børn skal vokse op med hende. Og jeg vil ikke bruge min energi på hende. Hun sårer mig gang på gang ved at sige grimme ting om mig, og bebrejde mig for alle de valg jeg har taget/tager.
Hvad skal jeg gøre? Hvis jeg ik havde haft Emily havde jeg skrottet al kontakt med hende. Men Emily elsker jo sin mormor
Hjælp. Er i vildrede. Hun har lige ringet og råbt og skreget a min bror fordi hun mener han lige har ringet til hende uden at sige noget.
Jeg er ikke stærk nok til at sige at jeg ikke vil snakke med hende før hun stopper med at drikke. Det er prøvet før, og hjalp kun for en kort periode, fordi hun troede hun kunne skjule det. Men hun har tilmed drukket mine øl, som mig og en veninde sku ha hygget os med.
Iih det gør ondt på mig. Hun har svigtet mig så meget i min barndom, men det er først gået op for mig de seneste par år. Jeg bryder mig ikke om hende. Hun ødelægger meget for mig..
HJÆLP!
Det var rart at komme af med.
Isaa
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
Og hvis hun holder af dig og din datter giver det hende noget at tænke på..
Og nægter hun og siger , aldrig, så er der kun en ting at gøre og det er at droppe kontakten, hvert fald for en tid...
maj 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 60 Svar: 615
Så det ender nok bare med at jeg smider røret på.
jan 2009
der er det du lige skal trække vejret dybt engang, og evt forklare at det jo ikke er så svært at se at hun gør..
Og det kan aldrig blive din opgave at forsvare dig selv da du intet har gjort forkert..
Du kan også nævne at både dig og din bror har talt meget om det, og i ville jo også gerne have en mor om ti år, og en mormor til din datter..
maj 2009
jan 2009
Men den skal du ikke lige fyre af til hende da hun vil tage det som en kritik af hende...
Og sig til hende at i gerne vil hjælpe hende igennem det hvis hun virkelig vil stoppe og gøre en indsats for det..
maj 2009
jan 2009
derfor du skal konfrontere hende med det, så du ved hvad hun vil, og så du også selv ved om du skal droppe kontakten, eller skride til handling og hjælpe hende igennem det hårde forløb det er at stoppe med at drikke..
maj 2009
jun 2010
Følger: 1 Svar: 94
Hun har samtidig brug for en psykolog som findes på et alkohol center og der er også hjælp at hente for hende via de abstinenser hun får. Hun kan få akupunktur i ørerne, og det hjælper, så er spørgsmålet bare om hun ser alvoren i det du siger, for det gør de som regel ikke, og det er så derfor at både din datter og dig skal holde sig væk.
Håber du kan bruge svaret til noget, for hvis du fortsætter med at komme hos din mor når hun drikker tja... så styrker du hende såmen bare i at hun gør det, du giver et accept på at det er i orden, derfor... hold dig fra hende
Ved ik hva jeg skal gøre? :'(