{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Har været ude for trafikuheld. Regler? {{forumTopicSubject}}

Hej bb..

Her igår var jeg ude for et trafikuheld med ialt 3 biler involveret

Jeg holdte i min polo i et kryds med en anden foran mig og ventede på at der blev grønt. Der bliver så grønt men inden hverken mig eller bilen foran får sat igang kommer der en bil bag mig (jeg holder bagerst i køen) og kører op i røven af min bil så jeg fortsætter ind i bilen foran mig. Vi nåede ikke engang at sætte igang men holdte begge stille

Hvordan er reglerne egentlig for dette? Hvem skal betale? Skal ham der kørte op i mig betale for både mig og den jeg kørte ind i, eller skal jeg betale for den jeg kørte ind i fordi jeg blev skubbet?

~D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har været ude for trafikuheld. Regler?
  • #1   7. okt 2010 Ham der kørte op bag i dig skal selvfølgelig betale for rep. Af alle 3 biler...

• #3   7. okt 2010 Jeg har hørt at den der kørte op i dig, skal betale for dig, og du skal betale for den du kørte op i, fordi du ikke har haft nok afstand..

Kender en der har været ude for det samme.

• #4   7. okt 2010 Mente nok der var noget med at jeg skulle betale. Synes bare det er en lidt underlig regel. Jeg kører selvf. tæt på den foran så alle biler kan være der når vi holder i kø. Og så tæt på kørte jeg så heller ikke.

• #5   7. okt 2010 2fast4u :

Lige præcis det jeg også tænker på. Normal vis holder man selvf. afstand, men spørgsmålet er jo om den regel den også gælder når man holder stille.

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
    #6   7. okt 2010 Den bagerste betaler gildet - men hvorfor bryde hovedet med det, forsikringsselskabet ordner det hele . . .

• #7   7. okt 2010 dalle du ska ikk betale noget har selv været ude foor det samme og det er han der køre ind i dig der skal betale det hele

• #8   7. okt 2010 Ja, jeg synes sq også der er noget helt galt i at Dalle skal betale for at en anden har kørt op i røven af ham.....
    Vil give Steffen 100% ret.

• #10   7. okt 2010
    Kunne godt forestille mig at det fungere såsdan at dir forsikringsselvskab betaler den foran dig i første omgang, så bliver ham der er kørt op i dig sendt reningen som han skal betale mener han så du lavede en fejl eller nægter sig skyldig så slæber dit forsikringsselvskab ham i retten... Sådan er det når nogen ødelægger ens ting.. og forsikringen betaler i første omgang...

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 414
    #11   7. okt 2010 Hold hold hold hold..

Jeg har prøvet det 2 gange, Holdt i Kø og en bagfra har hamret op bag i os fordi han ikke så køen..

Begge gange har den bagerste betalt HELE gildet da du har fint holdt din afstand, det er jo ikke din skyld du bliver skubbet op i den foran..

Hvis jeres biler triller så er det en anden sag, men holder i stille er det den bagerste der skal betale..

Karsten

• #12   7. okt 2010 hør nu her.. grunden til at man skal holde afstand, selv ved et lys kryds er netop fordi at man ikke skulle kunne ramme bilen foran ved kollision,, det lyder underligt men har oplevet noget lignende. tænk hvis der lige smuttede et barn ud mellem bilerne.. BANG fladmast.. du skal holde din afstand, kørende såvel som holdende.

• #14   7. okt 2010 Camilla R har helt ret..

Han skal betale dig og du skal betale ham forans..

Det platte ved denne regl er hvis du f.eks køre i en rundkørsel og den forreste billist holder tilbage for en cykel ( Som han ikke skal) og du køre op i røven på ham er det en selv der skal betale for at ham foran lavede en fejl ..

• #15   7. okt 2010 Bb's Alfa-Han

Man skal da også holde tilbage for en cykelist i en rundkørsel!

• #16   7. okt 2010 Nej det skal du sku godt nok ik..
    Er jo derfor der er hajtænder ved cykelstien når den krydser en rundkørsel.. De skal holde tilbage..

110%, hverfald hernede på lolland..!

• #17   7. okt 2010 Det er jo ikke alle steder der er hajtænder. Og de steder der ikke skal man holde tilbage for cykkelisterne. Det er også her man ser mange højresvings ulykker..

• #18   7. okt 2010 KAn kun svare for dem jeg kender..
    Og der skal cykelisterne holde tilbage.. Men var nu hellere ik det jeg ville frem til men at reglen ik er fejl fri!

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 414
    #19   8. okt 2010 Nicolaj A

Den teori der må du da hvis hellere fortælle forsikringselvskaberne, den lyder godt nok griner..

Hvordan i alverden skal man kunne holde en afstand til noget, uden og vide hvor hurtig ham bagved kommer...

Som jeg skrev før kan man ALDRIG blive holdt til ansvar for noget ved en påkørsel bagfra så længe man holder stille, og det skriver Dalle J jo netop de gjorde..

Jeg har prøvet det 2 gange, og begge gange har forsikringen på den bagerste bil betalt hele gildet..

1 gang ramte jeg osse bilen foran, og både hans og min bil blev total skadet..

2 gang ramte jeg bilen foran, som søg røg ind i den foran igen.. Ham der var skyld i ulykken fik bilen total skadet, og det gjorde jeg osse.. De 2 andre biler blev lavet..

Dalle J, det er ingen tvivl om at den bagerste skal betale gildet, og hverken dig eller ham foran skal betale en kr, vil de have det, så skal i ihvertfald ikke finde jer i det.., klag som bare fanden smiley Men er nu sikker på den bagerste betaler..

Karsten

Kommentér på:
Har været ude for trafikuheld. Regler?

Annonce