Spørgsmål om spildevand {{forumTopicSubject}}
Hej Baboom, jeg har fået en opgave for og der er simpelthen nogle spørgsmål jeg har knoklet med i lang tid nu, som jeg ikke kan finde ud af. Tænkte om der var nogle der gad at hjælpe lidt?
1. Hvilke ting ønsker vi at fjerne fra spildevandet?
3. Hvad består gødning af?
4. Hvordan kan man undgå at forurene?
5. Hvordan kan man få folk til at nedsætte deres udledning af forurenende stoffer? Både som privatperson og firma?
8. Når renseanlægget rensede vandet for PO43- med Fe2Cl3, var noget stof sig på bundet – hvilket og hvad gjorde man ved det. Noget blev i vandet og kom med ud i havet, hvilket stof var det og hvorfor var det ok at sende det ud i vandet?
9. Hvad er formålet med den biologiske rensning?
10. I den biologiske rensning tilføres først ilt ved omrøring i nogle timer, derefter stoppes omrøringen af vandet, således at der ikke er noget ilt tilbage. Hvorfor gør de det?
11. Når organisk materiale har været igennem den biologiske rensning, frigives to stoffer til luften. Hvilke? Og hvorfor er det ok at frigive dem?
12. Hvad sker der med den organiske materiale der er i spildevandet?
13. Hvor kommer NH3 fra i spildevandet?
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 84 Svar: 1.151
Tilførsel Kvælstof, Fosfor og Kalium (=NPK) samt andre stoffer (jf. etiket)
I natur gødning er der:
alle næringsstoffer
hvis der er kan jeg da godt lige gå ud og kigge på vores poser med gødning hvad der helt præcist er i det
Man kan spare energi ved at cykle/gå mere, f.eks hvis tanken/supermarked er under 1 km så i stedet for at tage bilen så tage cyklen.
Hvis flere kørte tog/busser
Det var bare lidt eksempler...
jul 2007
Følger: 1 Emner: 157 Svar: 722
består af div. ammoniak forbindelser (N) fosfor og kalium
det er hovedbestanddelene der findes desuden alle forskellige mineraler og salte. indholdet er meget forskelligt alt efter hvilket dyr det kommer fra.
desuden er nedbrydeligheden og den omsættelige del af N indholdet forskelligt
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
http://da.wikipedia.org/wiki/G%C3%B8dning
Spørgsmål om spildevand