Hjernedød arbejdsgiver! {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.. Vil lige høre jeres mening.
Situationen er denne: min kæreste er meget konfliktsky, og hun tør ikke rigtig sige noget til sin chef.. Hun arbejder i restaurationsbranchen i en privatejet virksomhed som ikke er underlagt en overenskomst..
Eksempler på arbejdsgiverens hjernedøde opførsel er følgende, blandt mange eksempler:
1: min kæreste blev en dag syg på arbejdet, opkast mavekramper osv. Hun var dagen efter ved lægen og fik konstateret roskildesyge - med andre ord, maveinfluenz.. Da det er en lille virksomhed hvor de kun er på arbejde 1 af gangen blev hun nødt til at lukke butikken en time før tid, da ingen andre kunne afløse hende!! Dagen efter modtager hun et opkald af en sur chef som fortæller hvor dårligt det er osv osv.. Men sagen er denne at man overrhovedet ikke må arbejde når man lider af opkast grundet den overhængende fare for smitte! Dette tør hun selvfølgelig ikke at sige!!
2: hendes bedstefar er desværre afgået ved døden i går aftes og hun har hængt i røret hele dagen for at prøve at få fri og snakke sin chef til fornuft. Ved godt at hun ikke har krav på at få fri, men det bare er normalt medmenneskelighed at give en fri..
Jeg undersøgte da sagen: hun indtræder en stilling som funktionær fra på onsdag af, og dermed skal der være en skriftlig aftale omkring netop fri ved specielle lejligheder (i henhold til funktionærloven).. Dette står ikke på hendes nuværende kontrakt, men da begravelsen er på torsdag burde det være gældende når hun træder ind i stillingen onsdag.. Ved manglende eller ufuldstændig kontrakt er det jo bare at gå på fagforeningen med det!
Dette tør hun heller ikke konfrontere ham med..
Endelig mit spørgsmål: kan jeg tillade mig at skrive til manden, og forklare ham hvordan landet ligger?
Er efterhånden meget træt af at hun skal være ked af det fordi hun ikke kan stå op for sig selv! Og ville min eventuelle kontakten til ham
måske medføre et strengt forhold mellem min kæreste og hendes chef?
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 31 Emner: 299 Svar: 2.838
Mvh
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 3.291
Der er mange uretfærdige chefer derude, men det vigtigste er at din kæreste ikke skal arbejde et sted hun ikke er glad for at være, det ødelægger alt sådan noget.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Emner: 112 Svar: 1.241
Så vil han da bare miste alt respekt for hende, og da du ik rigtigt har noget at ha det i kan du risikere at han bare går mere til den da han ved hun som sagt ik selv tør konfrontere ham med det..
Som sagt før, enten må hun lære at snakke sin egen sag eller finde et nyt arbejde
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 581
Chefer har altid være mærkelige. Jeg meldte mig bland andet også syg grundet af galdesten, og min chef sagde til det "En fri dag? er du sindssyg!?" og måtte derefter forklare ham hvad det var, så sagde han at han ville google det, og ringede så tilbage til mig, og sagde det var i orden, men at han skulle se en lære erklæring, når jeg kom igen, dagen efter.
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
Men ja.. Kan godt følge jer i det i skriver!
jan 2007
Man skal altid huske at vil en chef ha en fyret skal han nok få det, de kan da bare tag en af de utallige begrundelser som medarbejderen ik rigtigt kan gøre noget ved..
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
jan 2007
Siger bare pisser hun ham nok af er det intet problem for en arbejdsgiver at fritstille en medarbejder.. Og da chefen lyder lidt som et freakshow så skulle hun måske tænke sig lidt om før hun gør noget
Hjernedød arbejdsgiver!