{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Selvrisiko spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Sidder lige og diskutere med kæresten ang selvrisko.
Hvis nu en kører ind i din bil, skal ham som har kørt ind i din bil ik betale selvrisko ved hans forsikring for at hans forsikring går ind og dækker skaden på din bil?? Er det ik kun ham som har lavet skaden på din bil som skal betale selvrisiko? eller skal ham den uskyldige også betale selvrisiko??

Min kæreste siger begge parter skal betale selvrisko...
Hvor jeg siger at det er ham den skyldige der kun skal betale selvrisiko ved hans forsikring.

Hjælp hvem af os har ret??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.
  • Rengøring 1.800 kr.
  • Bosch dishwasher not starting 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvrisiko spørgsmål
  • #1   5. dec 2010 kan den der køre op i dig skal betate deres selvrisiko.

• #2   5. dec 2010 kun*

• #4   5. dec 2010 Yeah Yeah!!! i er sikker på det gælder sådan ved alle forsikringer??

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #5   5. dec 2010 Og for at slå det helt fast. Så er jeg også enig i det de andre skriver. Kun 1 part betaler, og det er ham som har skylden.

Din kæreste kan måske tidligere have oplevet et uheld hvor der var delt ansvar, og begge parter derfor skulle betale.

• #6   5. dec 2010 selvrisko dækker sådan set det hele men hvis det viser sig fx. at du har køret for stærkt eller et eller andet kommer du til at betale noget tilbage til din forsiking.

• #7   5. dec 2010 Selvrisiko er det af skaden man SELV skal betale.

Er din selvrisiko 4000 .. og du melder en skade til 5000, skal du selv betale de 4000, og forsikringen betaler de sidste 1000..

melder du en skade på 20.000, betaler du selv de 4000, og forsikringen betaler de 16.000.

Så tænk over værdien på skaden, i forhold til din selvrisiko..

• #8   5. dec 2010 jeg har køret op af en med 70 km`t det fandt min forsiking så ud af og de forlangt så 20 % af mig af det de har betalt

• #9   5. dec 2010 Og melder du fx en skade på 3000 .. betaler du det hele .. og du bliver noteret for meldt skade (så i den situaton, er det billigst at betale skaden selv og ikke melde det .. så slipper du for eventuel højere forsikring)

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #10   5. dec 2010 J S, læs spørgsmålet.
    Det går på hvorvidt du skal betale selvrisiko hvis en anden billist er skyld i skaden (og nej ikke fordi man selv mener det er hans skyld, men fordi det lovmæssigt er ham der har lavet en fejl, eksempelvis ikke overholdt vigepligt). Og nej,der skal du ikke betale din selvrisiko. Han skal betale hans,og så betaler hans forsikringsselskab for det hele.

Hvis du selv betaler hver gang, synes jeg virkeligt du burde finde dig et nyt selskab.

• #11   5. dec 2010 Fuck nogle sjove forklaringer hahaha

Lars har ret, og sådan er det altså bare... SELV + RISIKO = Skader man selv laver + man har en risiko på de første xxxx kr.

Andre der laver skader på din bil, der betaler de enten selv eller deres forsikringsselskab for skaderne...

• #12   5. dec 2010 Hvis man er uskyldig i en skade så kommer du ikke af med 1 kr. Så modparten skal bare betale hans egen selvrisiko

Hvis bilen brænder eller der bliver begået hærværk så skal man betale sin egen selvrisiko hvis der er kasko på bilen.

• Nicki  F
    Nicki F Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 12 Følgere: 12 Svar: 76
    #13   5. dec 2010 Hans ansvar dækker du skal ikke betale noget..

• Nicki  F
    Nicki F Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 12 Følgere: 12 Svar: 76
    #14   5. dec 2010 SHN .
    Ja medmindre man har selvrisko dækning, som lige netop dækker de skader

Kommentér på:
Selvrisiko spørgsmål

Annonce