612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

HJÆLP bil solg ved privat handel HJÆLP bil solg ved privat handel

Skrevet: 20-12-2010 15:22:01 Slet hele emnet

hej Baboom.

For en uge siden solgte jeg en bil. Det er ikke nogen hemmelighed bilen kun kostede 10.000.

køber kom og kiggede ind af døren på den og sagde den ville hun have. . UDEN at prøve en tur i den, høre hvordan motoren gik, tjekke rust osv. osv.

Jeg fortalte der var lidt med bagbroen (hvillket der ofte er ved peugeot 106) og tilbød derfor de kunne få en reservebil MED I HANDLEN hvor bagbro og motor var tip, top.

MEN det ville de ikke have, for den havde de ikke plads til.
jeg skrev en kontrakt hvori der bare stod. : der ikke var gæld i bilen og prisen den blev solgt for og bilen var solgt som beset og der var INGEN RETURRET.
OG bilen skulle omregistreres hurtigst mulig,.

Idag har de kontaktet mig og er åbenbart utilfredse med varen og de har været ved en mekaniker og han har fundet noget andet den åbenbart også har fejlet, hvilket vi ikke har vidst, MEN det kan da også være gået i stykker mens hun har kørt i den ? Hun er kort fra Thisted til Kolding. Hvilket jo er fra den ene ende af landet til den anden..

De er meget sure og siger de vil have pengene tilbage og truer med at komme herop og skælde ud osv.

mit spørgsmål er, hvilken situation står jeg i nu ????
har jeg gjort noget forkert ? Og kan de gøre noget ??

det skal lige siges jeg har kørt i en bil hver dag i skole og der har ikke været andet i vejen med den, end den bagbro har været lidt hård. Men det vidste de jo.!!

HJÆÆÆLP

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP bil solg ved privat handel
  • #1   20. dec 2010 De har ingen rettigheder, søg på google om privat bilkøb hvis du vil vide mere.

• peter k
    peter k Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 87
    #2   20. dec 2010 du skal ikke give pengene tilbage, det er ikke dit problem mere,
    når i har skrevet i kontrakten at den er købt som beset og uden returret

• #3   20. dec 2010 Det eneste du skal gøre, er at ignorere dem. Så længe de har skrevet under på at bilen er købt som beset, så har de INTET at komme efter. Så kan de true med alt hvad de vil, de kommer ingen vejne med det. Så ignorer dem.

• #5   20. dec 2010 så lange den er købt som beset så er den skid slået.

• #6   20. dec 2010 bare lad dem komme du skal ikke give dem 5 øre tilbage ,
    de kunne have prøvet bilen før de købte den ..

bilen er solgt som beset og prøvet ..
    du har solgt bilen og oplyst om de fejl du ved den havde så du har ingen grund til at frygte noget .

• #7   20. dec 2010 den er købt som beset atter hun kan sku ikke forlange pengene tilbage da du tilbød hende de ting og hun sagde nej så er det sku hende s egen skyld

• #9   20. dec 2010 Hun kan i teorien gemme alle de fejl hun ville, det er op til køber ALTID ved privat salg. At det så er etisk ukorrekt er noget helt andet og man kan da komme i klemme smiley Så er det bare at ringe til politiet og bestille en tid, for de kommer nok ikke med det samme i sådan en sag smiley

• #10   20. dec 2010 tusind tak for jeres kommentar. Dejligt at høre. Det er da godtnok også for dumt ikke at tage reservebilen med, når den er med i handlen??!!

nu er problemet bare at ja, de truer med at komme herop og skælde ud osv. og hun tager en masse med og jeg står der alene :s

+ de har ikke omregistreret den endnu. Men jeg har så meldt den fra i forsikring, men de kører rundt i mit navn

• #12   20. dec 2010 du ringer bare til politiet hvor fortælle dem hva det er og viser de beskeder og opringing hvis de har truet dig så kan de også se det

• #13   20. dec 2010 Ring til politi og meld dem for at true dig med det samme!
    når der er oprettet et sag så vil de akut rykke ud til dig hvis nu de skulle dukke op hjem hos dig !

det vil jeg anbefale !
    og nej de skal ikke have nogen penge tilbage !

• #14   20. dec 2010 tusind tak allesammen for beskederne og det vil jeg gøre ! smiley

• #15   20. dec 2010 godt at høre for hun for ikke en skid ud af det hun gøre

• #16   20. dec 2010 Hold kæft en spade der har købt din bil !

Altså ikke fordi de har købt den men fordi de ikke engang vil prøve køre den eller tjekke eller noget som helst også brokker de sig nu.. De har ingen rettigheder! Og hvis de truer dig så fortæl dem at de kan blive meldt til politiet hvis de bliver ved.

Du har loven på din side her! Og de skal ikke have nogen penge tilbage!

• #17   20. dec 2010 .. og på en eller anden måde så synes jeg faktisk de har godt af hvis bilen fejler noget .. Jeg mener de kunne sq da bare have prøvet den og tjekket den da de var der..

• #18   20. dec 2010 Du melder bare til politiet hvis den ikke er omregistreret.
    Men som de andre skriver meld til politiet de truer dig, for det kommer der intet godt ud af, fra deres side af.

Mhs til privat handel og sådan set også engrossalg ved forhandlerer, så er der OK garanti på bilen. OK = Over Kantstenen.

De har ingen rettigheder til noget som helst når først de er kørt der fra. Sådan er vilkårene.
    Og de har sådan set også selv skrevet under på den. Så du har alt på det rene.

Du har sågar været så ærlig at fortælle dem at bagbroen var slidt.

Men det tyder jo lidt på de prøver at snyde folk. Når man vælger ikke at tage den reservedels bil med som du tilbyder. Det er da for dumt..

• #19   20. dec 2010 sig rend mig eller du sender dem i retten for du vil vinde pga. 1 trusler 2 de skrev under på ingen retur ret 3 dette var en fejl du ikke vidste noget om 4 de gennemtjekkede ikke bilen nok før køb så de er selv uden om det og 5 det er en form for penge afpresning at de vil ha pengene tilbage ellers vil de stå råbe og skrige af dig...

• #20   20. dec 2010 jaa lige nøjagtigt.!

• #21   20. dec 2010 Købt som beset, OK garanti, og intet at gøre. smiley så må hun medbringe hele danmark, for i en retssag, vil du uden tvivl vinde.

• #22   20. dec 2010 Haha, overvejede faktisk på et tidspunkt at købe din bil dengang den var til salg smiley
    - Det var vidst meget godt jeg ikke gjorde det, kan jeg høre .. q:

• #23   20. dec 2010 nu ka man heller ik regne med at en bil til 10.000 kr er i helt perfekt stand.

• #24   20. dec 2010 Nad: Neej, det vil jeg nu give dig ret i ..

• #25   20. dec 2010 Som mange andre har skrevet, så har de ikke en skid og komme efter !!
    Den er købt som beset, ergo ingen garanti !!
    MELD DEM !

• #26   20. dec 2010 Sjovt nok..jeg har set i mange indlæg herinde at nogle skriver bare ring til politiet..men der må jeg skuffe jer venner..de tar sgu kun affære når der er noget med noget hold i..de har vist andet at bruge deres tid på.. end ligegyldige trusler..hvor chancen for at de kommer og truer jo nok er minimal..

Kommentér på:
HJÆLP bil solg ved privat handel

Annonce