Pizza. Næsespray, Cola, Computer!!!!! {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Forbered jer på en lang historie, jeg ville blive glad hvis jeg kunne få nogle svar på, hvad man kan gøre!!
Mig, min kæreste (Jacob) og hans lillebror (Simon) bor i hus sammen. Mig og Jacob har boet sammen i 2 år, og i sommers flyttede Simon ned til os, fordi hans mor fik ny kæreste, som han ikke bryder sig om.
Simon er lige fyldt 18 år, og har de sidste 10 mdr. været i aktivering 3-4 gange om ugen på en tankstation. Udover det, laver han virkelig ingenting! I starten var han meget sød til at hjælpe til med blandt andet at handle ind, støvsuge, ordne vasketøj, tømme opvasker osv. Da han begyndte at sløse med det, lavede jeg en seddel til ham, hvor han skulle lave noget mandag, onsdag og fredag. Eftersom han absolut skulle bruge 3 håndklæder som minimum hver dag, bad jeg ham om at vaske sit eget tøj. Det er vel heller ikke for meget at forlange, af en dreng på 18 år.
I løbet af den sidste halvanden måned, har han ikke lavet noget som helst af det, der står på sedlen, heller ikke vasket sit eget tøj, men derimod samlet en KÆMPE bunke til mig og bare smidt ned i vaskerummet. Hvis jeg beder ham om at tage af bordet efter aftensmaden bliver han skide sur, fordi der lige er noget vigtigt på computeren han skal ordne, men jeg holder fast i at han skal gøre det. Når han så er færdig og går ovenpå til sin bedste ven computeren, og man går ud i køkkenet, så er ikke engang halvdelen ordnet. Tallerkner står med mad på, gryder og pander står på komfuret og spisebordet står stadig med kander med vand, glas og bordskånere. Mange gange når man beder ham om at ordne noget som at støvsuge, kan det godt tage 3 uger før han får det gjort, selvom man beder ham om det flere gange om dagen.
Han har et meget stort cola forbrug, han drikker minimum 2x1½ liter om dagen. En dag bad jeg ham om at gå i brugsen med hans tomme flasker, for de bliver bare smidt ned i køkkenet. Han blev så sur, at han begyndte at græde! Han er så sløset herhjemme med at gøre de ting, han bliver bedt om, og bruger mere tid på at finde på undskyldninger om, hvorfor han ikke kan gøre det, end det tager at støvsuge. Udover det, så de dage han ikke skal på arbejde, ligger han og sover indtil klokken er 17:30, hvorefter han kommer ned i stuen og er virkelig sommetider helt HVID eller SORT i hovedet, og spørger hva vi skal ha at spise. Han er meget kræsen, det eneste han vil spise er kyllingebryst med BBQ marinade, spaghetti og kødsovs, frikadeller uden løg og pizza. Ingen kartofler, ingen sovs, ingen grøntsager - ingenting!! Når så han finder ud af at jeg laver mad han ikke gider spise, hvilket jeg gør RET tit, så bestiller han en pizza og 2x1½ liter cocacola som han får bragt ud. Nu tænker i sikkert at jeg burde lave det mad, som han godt kan li at spise, så han ikk kun skal leve af pizza. Men de gange jeg har lavet noget jeg ved han godt kan li, så har han kommet ned klokken 17:30-18:00 og sagt at jeg ikk behøver lave mad til ham fordi han har bestilt pizza. Han spiser pizza i hvert fald 5-6 gange om ugen. Han har vendt op og ned på dag og nat, og sidder klistret foran sin computer og spiller World og Warcraft til langt ud på natten. Når så han skal på arbejde dagen efter, så siger han til os at han først skal møde klokken 12, og når så man kommer hjem finder man meget tit ud af, at han har pjækket fra arbejde. Så sent som i sidste uge pjækkede han 4 dage i træk, fordi der lige er kommet 5 nye leveller i det spil han spiller, og det er jo meget mere vigtigt end at passe sit arbejde.
Ved siden af hans seng ligger der 4-5 næsespray som han bruger hver dag, selvom han ikke er forkølet. Han siger, at han ikke kan falde i søvn, hvis ikke han bruger dem. Der står også en halvanden liter cola, som han tømmer halvt lige så snart han slår øjnene op. Det eneste han spiser i løbet af en dag er 3 stykker af den pizza, som han bestiller. Han klager hele tiden over hovedpine og kvalme, men når man siger til ham at det er fordi han ikke får noget ordentlig mad og bytter rundt på dag og nat, bliver han pisse sur og gider ikke snakke om det. Udover hans klamme spise- og drikkevaner, så har lægen ordineret ADHD piller til ham, fordi han har "det modsatte af ADHD". Jeg har aldrig fået en rigtig forklaring på, hvad der egentlig er galt. Jeg har kun fået fortalt, at han spiser 6-8 meget stærke piller om dagen og at det er det modsatte af ADHD. Han har altid været som han er nu, og hans mor har virkelig gjort ALT hvad der står i hendes magt for, at han skal lave om på sin livsstil. Da han var lille, sagde hun til ham at hvis han ikke spiste aftensmad, så kom han i seng med det samme på tom mave. Det var han ligeglad med, han ville hellere i seng med tom mave, end han ville spise noget. Hun har haft ham sendt på julemærkehjem, kostskole, rendt til læger overalt i landet med ham, ingenting har hjulpet. Hans far har opgivet ham for længe siden, hvilket jeg ikke synes er fair.
Mit spørgsmål til jer er, om der er nogle der har samme problemer med jeres børn eller børn i familien??? Og er der nogle af jer der har forslag til, hvad man kan gøre! Det driver mig og min kæreste til vanvid at se på, at han ødelægger sig selv på den måde. Vi føler os magtesløse!!!
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 97 Svar: 1.230
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 40 Svar: 1.519
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 57 Svar: 1.089
men personligt tror jeg bare man sparke dem ud :S men altså kan slet ikke forstå i har sagt at vis han ikke gør noget der hjemme og betaler lidt til huslejen(ved jeg så ikke om han gør) så kan han bare ikke bo hos jer.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 22 Svar: 173
maj 2007
nov 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
Jah, vi har snakket med hans mor så sent som i går, hvor hun blev så ked af det, at hun begyndte at græde. Hun er næsten lige så umulig at snakke med om problemerne, som hendes søn. Man får ingenting ud af at snakke med hverken hende eller Simon, men jeg føler bare et vist ansvar nu når han jo bor hos os. Jeg ved det er farligt at han lever som han gør, det kan hans krop ikke holde til i længden. Med hensyn til at få ham ud, så har vi virkelig prøvet. Hver gang vi ska ud og gå med hunden, spørger vi om han vil med eller om han selv vil gå en tur med ham. Hver gang vi skal ud og besøge nogen som han os kender, spørger vi om han vil med. Hver gang vi skal i biografen eller ud og spise, spørger vi om han vil med. Han er ikke til at hugge eller stikke i ;-( Han vil aldrig med nogle steder hen.
maj 2007
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.766
Gør det hvergang han ikke gør sin pligt..
Forresten, det er bare en dårlig opdragelse den knægt har fået
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.766
mar 2007
nov 2008
mar 2007
sep 2007
nov 2008
sep 2007
nåre så er han da ikke helt doven vis han gidder at bruge tid til at skrive en lang smøre til dem fra session gad min lille bror ikke engang
men ja kan godt forstille mig hvor svært det er -_-''
nov 2008
sep 2007
støtter om om dit forslag 110 %
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 52 Svar: 600
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 113 Svar: 466
nov 2008
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 113 Svar: 466
maj 2007
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 215
Jeg forstår godt, at det er svært, og I skal selvfølgelig ikke sparke ham ud, hvis han ikke har noget ordentligt at komme ud til, men helt ærligt - tror du ikke, det ville hjælpe at din kæreste gav ham et ultimatum? Det der kan da meget vel ende med at ødelægge jeres forhold, og det ville være synd.. Eller også skal i tage ham under armen og følge ham til en psykolog. Han har det jo tydeligvis ikke særlig fedt.
nov 2008
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 52 Svar: 600
nov 2008
Jeg må have en snak med min kæreste i aften, om hva vi gør.. Og så giver jeg nogle af de forslag som i alle er kommet med her.. Nemlig at tage sikringerne ud om aftenen, når vi går i seng.. På den måde, kan han jo ikke bare hoppe på kammeratens internet.. Og det med at give ham valget at gå igang med en uddannelse, eller at han må flytte hjem til sin mor igen.. Har fået nogle rigtig gode svar, og det har givet mig mod på at blive endnu hårdere, så han forstår at vi mener det!! Nu ved jeg, at det ikke kun er os, der synes det er forkert, og at der bør gøres noget..
maj 2007
nov 2008
nov 2009
______
Hvorfor skal HUN dømmes? Alt det der skal siges i denne sammenhæng, vil jeg mene, skal komme ud af hans brors mund. Nadia skal ikke gøre sig upopulær i familien, fordi hun forsøger at hjælpe ham. Hvis min bror boede hos min kæreste og mig, ville jeg da aldrig bede min kæreste om at "skælde ham ud" (jeg ved godt, at det ikke er dét, I gør, men bare for at markere min pointe).
Mener bare, at du aldrig nogensinde kan få ansvaret for ham, selvom du føler det sådan. Det er pænt af dig at behandle ham, som du gør, ingen tvivl om dét, men du kan ikke fortsætte sådan der. Du er nødt til også at tænke lidt på dig selv og på jeres parforhold.
nov 2009
nov 2008
sep 2007
* Lillelund *
præcis
okt 2009
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 13 Svar: 32
Stop med overhovedet at lave mad til ham, vaske hans tøj osv
- fortæl ham at hvis han ikke kommer igang nu står han uden tag over hovedet inden nytår - færdig.
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.407
men ville nok også slukke for internettet.
men siger din kæreste slet ikke noget til ham?
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.407
sep 2007
Følger: 1 Emner: 66 Svar: 369
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 97 Svar: 1.230
Pizza. Næsespray, Cola, Computer!!!!!