Nogen der for nyligt er blevet syg? {{forumTopicSubject}}
Søger nogen der kan give mig lidt klarhed omkring sygemelding.. Jeg har efterhånden nu været sygemeldt i 1 måned. Fik ved lægen konstateret en depression på grund af længerevarende stress som jeg ikke fik taget hånd om..
Min situation er den at jeg virkelig ikke vil tilbage til mit nuværende job.. Jeg har altid været sund og rask, men det arbejde har været skyld i al min sygedom med stress og depression - det er jeg ikke et sekund i tvivl om.. Den dag jeg bliver raskmeldt er det jo bare tilbage også starter tumlen om igen og igen!
Jeg skal ud på mit job og have lavet en såkaldt mulighedserklæring på Torsdag, men hvad dælan skal jeg sige der? I øjeblikket føler jeg mig på ingen måde rask nok til at arbejde, kan knapt stå ud af sengen!! Og da jeg jo ved det er jobbets skyld at jeg lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal sige til den mulighedserklæring!! Inden jeg blev sygemeldt søgte jeg job hele tiden, men det er bare så svært at få nyt job for tiden!
Er det muligt at sige op på sin arbejdsplads også få noget sygedagpenge af kommunen? (er ikke medlem af en fagforening nemlig :() Nogen jeg kan kontakte for at få gode råd osv?..
På forhånd tak
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 29 Svar: 508
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 57 Svar: 1.073
så sender de det til kommunen, så skal du sikkert til læge og ha lavet en hans vurdering, og hun siger hvad han mener du kan lave eller om du skal lave intet , men i DKL har vi fået den regl at vis du ikke er vent tilbage til job efter 2mdr symelding skal du i aktivering, (nederen) men i al den tid så ansøg jobs hele tiden
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
Hvis jeg nu sagde op derude, ville det så være muligt at få dagpenge af kommunen indtil man kunne finde et nyt job?
okt 2008
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 526
Kommunen kan ikke smide dig af dine sygedagpenge før du har været sygmeldt i 52 uger. Så der er ingen grund til at sige op på din arbejdsplads.
okt 2008
Jeg er ikke helt med? Er det ikke min arbejdsplads der udbetaler mine sygepenge? Altså jeg har nu været sygemeldt i 22 dage, og sidst jeg fik løn var det fra min arbejdsplads? De har desuden sendt mig et brev hvor der står, at når jeg har vært sygemeldt i 4 uger betaler de kun 90% af min løn.. Altså er det vel stadig dem der betaler for at jeg er syg? Nogen der venligst kan forklare mig kort det med dagpenge, og hvordan det fungerer
jan 2008
okt 2008
jan 2008
Nogen der for nyligt er blevet syg?