{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174

Nogen der for nyligt er blevet syg? {{forumTopicSubject}}

Søger nogen der kan give mig lidt klarhed omkring sygemelding.. Jeg har efterhånden nu været sygemeldt i 1 måned. Fik ved lægen konstateret en depression på grund af længerevarende stress som jeg ikke fik taget hånd om..

Min situation er den at jeg virkelig ikke vil tilbage til mit nuværende job.. Jeg har altid været sund og rask, men det arbejde har været skyld i al min sygedom med stress og depression - det er jeg ikke et sekund i tvivl om.. Den dag jeg bliver raskmeldt er det jo bare tilbage også starter tumlen om igen og igen!

Jeg skal ud på mit job og have lavet en såkaldt mulighedserklæring på Torsdag, men hvad dælan skal jeg sige der? I øjeblikket føler jeg mig på ingen måde rask nok til at arbejde, kan knapt stå ud af sengen!! Og da jeg jo ved det er jobbets skyld at jeg lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal sige til den mulighedserklæring!! Inden jeg blev sygemeldt søgte jeg job hele tiden, men det er bare så svært at få nyt job for tiden!
Er det muligt at sige op på sin arbejdsplads også få noget sygedagpenge af kommunen? (er ikke medlem af en fagforening nemlig :() Nogen jeg kan kontakte for at få gode råd osv?..

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der for nyligt er blevet syg?
  • #1   21. dec 2010 du ryger højest tænkeligt på kontanthjælp når du du ikke er i akasse og fagforening.. been there done that...

• #2   21. dec 2010 du skal bare sige at du er for syg til at arbejde og den slags smiley
    så sender de det til kommunen, så skal du sikkert til læge og ha lavet en hans vurdering, og hun siger hvad han mener du kan lave eller om du skal lave intet , men i DKL har vi fået den regl at vis du ikke er vent tilbage til job efter 2mdr symelding skal du i aktivering, (nederen) men i al den tid så ansøg jobs hele tiden smiley

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#3   21. dec 2010 Christian: det var jo ikke bogstaveligt ment.. Men jeg har det overhovedet ikke godt nok til at komme på arbejde lige pt!! Hvis jeg kunne gå hen og få et nyt job kunne jeg måske genoptage arbejdet delvist.. Men mit nuværende job stresser mig og gør mig syg! Jeg kan på ingen måde genoptage det job! Tvivler jeg i hvert fald stærkt på..

Hvis jeg nu sagde op derude, ville det så være muligt at få dagpenge af kommunen indtil man kunne finde et nyt job?

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#5   21. dec 2010 Nej har jeg heller ikke tænkt mig, men har ikke en sagsbehandler? Skal jeg bare ringe til min kommune og spørge efter en sagsbehandler?

• #7   21. dec 2010 Du må endelig ikke sige op, men samtidig kan du heller ikke blive fyret derfra så længe du er sygmeldt. Men hvis du taler med jobrådgiveren om hvad arbejdspladsen har gjort ved dig, vil de højst sandsynligt hjælpe dig videre til et andet sted. Deres mål er at få dig i arbejde igen, så hvis det "eneste" problem er arbejdspladsen er det en nem løsning for en jobrådgiver.
    Kommunen kan ikke smide dig af dine sygedagpenge før du har været sygmeldt i 52 uger. Så der er ingen grund til at sige op på din arbejdsplads.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#8   21. dec 2010 Sidsel O: Min kæreste sagde at det bedste måske bare ville være at lægge kortene på bordet til den mulighedserklæring og sige at man vil ikke komme tilbage efter sin sygemelding, da jeg ved det er der problemet ligger? Er det en ide?

Jeg er ikke helt med? Er det ikke min arbejdsplads der udbetaler mine sygepenge? Altså jeg har nu været sygemeldt i 22 dage, og sidst jeg fik løn var det fra min arbejdsplads? De har desuden sendt mig et brev hvor der står, at når jeg har vært sygemeldt i 4 uger betaler de kun 90% af min løn.. Altså er det vel stadig dem der betaler for at jeg er syg? Nogen der venligst kan forklare mig kort det med dagpenge, og hvordan det fungerer smiley

• #9   21. dec 2010 Så er du funktionæransat eller? Jeg er selv håndværker så måske der er nogle andre regler, men jeg fik udbetalt de første 3 uger fra arbejdet, derefter betalte kommunen mine dagpenge.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#10   21. dec 2010 Nope.. Jeg er timelønnet.. Skal dog ikke kunne sige hvor vidt kommunen betaler de næste gange? Har jo kun fået sygeløn en gang. Men de sendte mig et brev hvori der stod at jeg ville få lidt mindre udbetalt osv. Og det var min arbejdsplads der sendte det. Så går stærkt ud fra det er dem der betaler det?! Hmm

• #11   21. dec 2010 Det er det sikkert. Det gør min mands firma også når han er syg.

Kommentér på:
Nogen der for nyligt er blevet syg?

Annonce