363 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Pentax Pentax

Jeg har fået et Pentax Optio RZ 10 kamera til jul. Den er på 14,1 megapixels og har 10 x zoom. Men jeg synes, at zoomer jeg ind på motivet, så bliver billedet uklart og grumset, også selvom jeg ikke zoomer helt ind.

Findes der et tilsvarende kamera, som er bedre til at zoome uden at det går for meget ud over kvaliteten?

Og nu taler jeg ikke om et kamera til 4.000 kr., for det har jeg ikke lige råd til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pentax
  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 936
    #2   25. dec 2010 Kender ikke lige det cam, men problemet er nok at det er digital zoom. Hvis du har brug for at komme tættere på motivet, så find et kamera med så stor optisk zoom som muligt. Så undgår du at kvaliteten bliver dårligere.

• #3   25. dec 2010 Det er 10 x optisk zoom.

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #4   25. dec 2010 Hvis det er optisk zoom så er det dine øjne som fejler noget, for det det er kun ved digtal zoom der sker forringelse, du kan også godt have 5 optisk og 5 digital zoom, så vil billedet blive dårligere hvis du zoomer mere end 5

• #5   25. dec 2010 Det ER 10 x optisk zoom, og det bliver virkelig grumset og dårligt.

• #6   25. dec 2010 På kassen står der:

14 megapixels
    10 x optical zoom
    wide 28 mm
    shake reduction
    face detection
    16:9 HD Movie
    1 cm. Macro

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

#7   26. dec 2010 Nu er jeg heller ikke totalt altvidende indenfor kameraer, langt fra, men tror altså der må være noget galt, for fik det fortalt til noget aftenkursus omkring kameraer engang, men måske en herinde har mere forstand på tingene, kan måske også være for dårlig optik, men ved det ikke.

• #8   27. dec 2010 Jeg var inde og klage over kvaliteten i dag, og da sagde de, at de ikke var så godt at bruge indendørs - helt ærligt, hvad skal man så med et kamera, hvis man kun kan bruge det udenfor?

Så det blev til et lidt dyrere Sony i stedet, det KAN da tage billeder. Også indenfor :o)

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

#9   27. dec 2010 smiley okay, godt du ikke bare var ligeglad, spurgte du om hvorfor kvaliteten blev så dårlig når du zoomede?
    men det er da rigtigt at det kræver en god blitz for at tage rigtigt gode indendørsbilleder. men at de bliver grumsede plejer mine ikke at blive.

• #10   27. dec 2010 Jamen kameraet var bare ikke godt nok til indendørsbilleder.

Det jeg har fået nu, var så godt nok 800 kr. dyrere, men det er også et meget federe kamera.

Kommentér på:
Pentax

Annonce