1.217 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Tomicich .
Tomicich .
Følger: 2 Emner: 34 Svar: 336

Subwoofer Subwoofer

Hey bb

Jeg har en subwoofer der skal tilsluttes med ganske almindelig af isoleret ledning. men har idag fået en ny forstærker, hvor subwooferen skal tilsluttes som på dette billede:

http://img683.imageshack.us/i/33076recto.jpg/

Mit spørgsmål lyder så, hvordan fanden får jeg lige tilsuttet de to smiley ?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Subwoofer
  • #1   7. jan 2011 Det kan du ikke. Den udgang der er på din nye forstærker er en pre-out. Altså et rent analogt signal som så skal forstærkes. Så du skal ud og have en aktiv subwoofer

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

#2   7. jan 2011 jeg har set det fungere før, for megetmeget lang tid siden, så ved det kan, bare ikke hvordan.

• #3   7. jan 2011 Hvis din subwoofer bare er en enhed i en kasse så er det helt sikkert at det ikke kommer til at fungere.
    Hvis du begynder og stoppe ledninge-enderne ind så risikere du at brænde udgangen af.

Subwoofer-out er kun en analog signal udgang og kan ikke trække en enhed

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

#4   7. jan 2011 skal skam heller ikke til og stoppe kabler derind uden videre, så dum er jeg heller ikke smiley

Jeg må finde en løsning, for jeg har set det fungere, så ved det kan lade sige gøre.

• #5   7. jan 2011 Det du har set fungere, er sikkert en komplet surround sæt hvor højttalerne inkl subwooferen er koblet til forstærkeren med phono stik.

Men med den forstærker du har der får du det aldrig til at fungere. Pre-out udgangen levere intet andet end signalet, den kan ikke trække en højttaler.

Jeg prøver bare at fraråde dig at ødelægge din forstærker. Men prøv at oprette emnet på hifigalleri.

• #6   7. jan 2011 Men hvilken subwoofer er det du har? Er det en du har købt separat eller en der har fulgt med til en surround eller pc-højttaler sæt?

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

#7   7. jan 2011 Jeg har set det fungere ja. og nej ikke i et samlet surround sæt, subworen var orindeligt bygget til alm afisoleret ledninger smiley

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

#8   7. jan 2011 Den er købt separat, skal skiftes alligevel når jeg har råd, men vil nu gerne have noget bas indtil da.

• #9   7. jan 2011 Siger det en sidste gang. Det kommer ikke til at fungere, du risikere bare at brænde din sub-udgang af.
    Der hvor du har set fungere før, har det ikke været pre udgange der har været brugt....

Hvis du ikke syntes at min hjælp er tilstrækkelig så post spørgsmålet på hifigalleri. De vil svare det samme som mig.

• #10   7. jan 2011 Er der forstærker i den subwoofer ?

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

#11   7. jan 2011 jeg udtaler mig kun om hvad jeg har set. beklager mig skam ikke over din hjælp.

• #12   7. jan 2011 Hvis det var en subwoofer med forstærker i, altså en aktiv subwoofer, så har det kunne virke.. men har du bare en subwoofer uden forstærker så har du set forkert, for sætter man sådan en til den forstærker der brænder du stensikkert lortet af.. !

• #13   7. jan 2011 Du kan evt. også bare skrive hvilken subwoofer det er ..

Men udfra det du siger med at der er to ledninger så tror jeg næppe det er en aktiv subwoofer.. Også kan det altså ikke virke og kommer heller ikke til det..

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

#14   8. jan 2011 jeg har fundet min løsning, tak for hjælpen smiley

• sebastian l
    sebastian l Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 50 Svar: 106
    #15   8. jan 2011 hvad var løsningen så ?

• #16   8. jan 2011 gad vide om løsningen lå i at sætte den sunwoofer til udgang B på forstærkeren smiley

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

#17   8. jan 2011 * BBs Microovn *
    hvad mener du med udgang b?

• #18   8. jan 2011 når subben er passiv og ikke har en forstærker del indbygget så kan du jo bare sætte den til i højttaler udgangen mærket med "B"

nevermind du har jo fået den til at virke

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

#19   8. jan 2011 ja, de kan sagtens sættes til der, men det giver jo slet ikke den "bas" fornemmelse som de ville gøre i en rigtig Subwoofer kanal smiley

• #20   8. jan 2011 Du skal ha en anden forstærker, hvor du kører sub out signalet ind i. Fra den forstærker skal du så sætte din subwoofer til smiley så virker det som det SKAL virke.

• Tomicich .
    Tomicich . Tilmeldt:
    okt 2010

#21   8. jan 2011 Markus, det er lige præcis også hvad jeg har gjordt smiley

Kommentér på:
Subwoofer

Annonce