{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Firma oprettelse? {{forumTopicSubject}}

Hej.

For et par uger siden gik mig og en kammerat sådan lidt for sjov og snakkede om at starte et firma der skulle lave computere, eller sælge computerdele (Jeg var ikke så seriøs omkring det, da jeg kan forestille mig at det er svært marked at komme ind på, og det kræver meget at få til at gå rundt.) Jeg forslog så for sjov at vi kunne kalde firmaet for Zepto, nu hvor de var gået konkurs.

Han tog åbenbart idéen seriøs, og jeg fik en sms i går hvor han skrev at han havde oprettet Zepto og fået cvr nummer og det hele.

Godt nok var det oprindelige zepto registreret som "zepto computers". Men jeg tænker alligevel på om det overhovedet er lovligt, da det jo er åbenlyst at ejeren er bevist om hvad folk forbinder navnet med, og at de gamle ejere på en måde bliver sat i forbindelse med det..

Kan nogle baboom´ere hjælpe? Mange tak:D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Firma oprettelse?
  • #1   12. jan 2011 Skal siges, at jeg ingen forstand har på den slags. Mén..

Lad os sige jeg har et firma der hedder "Holstebro computerdele" og jeg går konkurs. Så går der et års tid, så finder en anden person på at han vil lave et firma med præcis samme navn.

Det tror jeg sgu ikke der er nogen der vil sige noget til. Ja, navnet klinger allerede, men det er jo kun en fordel for det nye firma. I mit eksempel er der lidt størrelses forskel på firmaerne. Det gamle Zepto var stort og landsdækkende og Holstebro Computerdele var meget lokalt. Men går ud fra at princippet er det samme.

Men det kan da være der er folk der rent faktisk ved noget om emnet smiley Bare mit input.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #4   12. jan 2011 hvis de har patent på navnet, så bliver det dyrt for jer, ligesom med ordet spinning, det må man ikke bruge ,skrive ,tale uden at kan komme til at betale for det , undersøg det hellere inden det er for sent ,

• #5   12. jan 2011 Kristopher: Ja det kan jeg så godt forstå tanken bag:-)

Moderator:
    Jeg er heldigvis ikke med i det:-)

Men det firma du linker til befinder sig I Ghana, og kan ikke findes på cvr.dk som det gamle Zepto kan, og min kammerats nye kan. Jeg ved ikke om det gør er forskel?

• #6   12. jan 2011 Tom a: Sådan noget har min kammerat slet ikke tænkt på, og da det nu er oprettet undersøger jeg det lige på hans vegne:-)

• #8   12. jan 2011 Haha, jeg snakker med ham om det, så er det op til ham hvad han vil gøre:D

• #9   12. jan 2011 Hvorfor finder man ikke bare et navn selv i stedet for at stjæle fra starten af. Det virker overhovedet ikke seriøst.

• #10   12. jan 2011 Tænk hvis i kom til at hænge på alle dem der har computere med garanti på endnu smiley

• #11   12. jan 2011 der kan tages patent på firmanavne og så er det strafbart at kalde sig det. Derfor man får lavet en søgning på det.

Du må heller ikke kalde dig et branding navn feks "guldbar" men du må godt have et firma der hedder Toms. "guldbar" er registreret varenavn, og må ikke kopieres.

men tag nu et iværksætterkursus istedetfor at kaste jeg hovedkuls ud i noget i intet aner om. Jeg startede selv firma sidste år.

• #12   13. jan 2011 Jeg syntes alligevel at det er at gå over gevind at tage et kursus for at få svar på dette spørgsmål..

Det er jo ikke fordi at der under normale omstændigheder er ret meget i at åbne firma, men dette er jo heller ikke helt normalt eftersom min kammerat nærmest har stjålet navnet.

• #13   13. jan 2011 Kristian, ja ja min ven. du har meget at lære omkring det kan jeg høre. Tag et iværksætterkursus, kom tilbage og fortæl mig at det var spild af tid. Har du ikke taget det kan du ikke udtale dig, længere er det ikke! Hvordan med markedsførring?regler om dagpenge?regler omkring skattetekniske spørgsmål, omkring udbetaling af løn?bogførring, fakturamapper? Kunne nævne 1000 udtryk som der melder sig i forbindelse med en opstart, og i har enda problemer bare ved at finde navnet til firmaet. Skal nok lykkedes jer. Ikke så underligt der er så mange konkurser af tosser der tror det bare er lige. Men held og lykke til jer omkring det hele.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #14   14. jan 2011 jeg var på et kursus da jeg startede, det tager kun nogle timer ,og er meget lærende, an får en masse materiale med hjem,
    men tro mig firmanavnet er nok det mindste du/i burde bekymre jer om .
    som Carsten skriver, er der faktisk meget.
    bare lige en lille ting så snart i har et momsnr kommer fasan med en regning på imellem 6000- 8000,- i lossepladsafgift, ups den havde i ikke set komme .???

Kommentér på:
Firma oprettelse?

Annonce