{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Virksomhedspraktik / arbejdsprøving.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for at få lidt inspiration.. smiley

Jeg har det sidste års tid været sygemeldt på kontanthjælp, pga. en knæoperation der er gået galt.. Der er ingen fra kommunen der har sendt mig ud i aktivering, da de ikke mente jeg kunne holde til det.. Nu har jeg så selv bedt om, om jeg ikke må komme i noget praktik. Jeg vil meget gerne se hvad jeg kan holde til med knæet, så jeg kan komme ud på arbejdsmarkedet igen..

Men men men.. Hold fast jeg syntes de er sløve på min kommune.. smiley Jeg blev indkaldt til en samtale med en uddannelsesvejleder, hvilket jeg virkelig så frem til..

Det eneste jeg fik ud af det, var "ja men hvis du syntes sygeplejerske virker spændende, så kast dig da ud i det"..

Ikke ligefrem det jeg havde håbet på, da jeg havde fået atvide at jeg skulle møde en person der kunne hjælpe mig med hvad jeg kan holde til..

Jeg snakkede efterfølgende med min sagsbehandler, der mente det var helt hul i hovedet at sende mig i praktik som sygeplejerske, pga. knæet...

Nu søger jeg så lidt hjælp til forskellige professioner, der kunne være relevant for mig at komme i praktik som..
Jeg vil gerne arbejde med mennesker eller dyr, og kontor arbejde er ikke mig.. Ellers er jeg åben for ideer.. smiley

Jeg er virkelig ved at blive skør af at gå hjemme.. Vil bare ud og lave et eller andet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virksomhedspraktik / arbejdsprøving..
  • #1   29. jan 2011 var det ikke noget at komme ind som autolakør eller bilklakør

  • #2   29. jan 2011 Væn dig til det.

    Har kæmpet med dem i fire år nu. Er ikke syg nok til pension/sygedagpenge men ikke rask nok til at komme i arbejdsprøvning.

    Kontakter dem via mail/tlf 2 gange om ugen i håb om de bliver træt af mig før eller siden. Har også haft min sag igennem stats forvaltningen to gange og vundet dem begge men så længe der ikke er økonomisk straf til kommunerne er de sådan set røvligeglade og de 36.000 de har måtte slippe til mig so far er jo ingen ting for dem.

    Hvis du høre under Slagelse er der ved at blive samlet en bunke sager i mod dem.


  • #3   29. jan 2011 Patrick: Tænker at dt kunne være spændende, men hvordan bliver man det?

    Bjarne: Det er fandeme røv og nøgler.. Utroligt at de kan være så ligeglade..
    Jeg må indrømme at jeg er noget chokeret over kommunen.. Jeg vil super gerne arbejde, og syntes bestemt ikke det er fedt at blive forsørget af staten.. Men man bliver virkelig behandlet som skidt..


  • #4   29. jan 2011 Ja man skal have et godt helbred for at være syg i dk hehe

    Mit er som følge af et trafikuheld hvor jeg sad som passager på vej hjem fra arbejde. Det værste er at forsikringen tilbød kommunen at betale en arbejdsprøvning men det ville kommunen ikke være med til. I stedet for ynder de at spilde ens tid med ligegyldige aktiveringer, eller rettere har været i to på alt den tid.

    Og nej er bestemt ikke fedt, selvom jeg får det der hedder §34 er det svært at få til at løbe rundt. Er jo gået langt over 10.000 kroner ned om måneden.

    Men ellers skriv til en højere oppe i fødekæden, har hjulpet de par gange jeg har gjort det, kummunal chefen eller borgmesteren har pligt til at svare og undersøge din sag inden 10 dage så der er altid et godt sted at starte. Og bed samtid om fuld agtindsigt kan sætte gang i dem som regel.

    P.T. Har jeg sat min advokat på som jeg fik i forbindelse med ulykken og er begyndt at kunne se en ende på det hele bla fordi jeg også er flyttet til en ny kommune der fatter hat af den forriges kommunes papirer.

    De skriver blandt andet: Kræver særlig skåne hensyn til ankler og ryg, Hvor efter de længere nede foreslår parkeringsvagt??

    Ønsker dig alt mulig held og lykke med din sag og håber du er kommet dig nogenlunde med knæ


  • #5   29. jan 2011 hvad med hundefrisør.... det er super spændende....

  • #6   29. jan 2011 Bjarne: Det lyder da fuldstændig grotesk :(Men du har ret, man skal virkelig have et godt helbred for at være syg!!
    Mange tak for dit held og lykke, og i lige måde til dig.. smiley

    Louise: Det var faktisk ikke en tosset ide smiley


  • #7   29. jan 2011 jeg er igang med uddannelsen, og der er pænt mange udfordringer.... plus der er ikk to dage som er ens, og man bliver udsat for lidt af hvert....

  • #8   29. jan 2011 Louise: Er det til at få job bagefter?

  • #9   30. jan 2011 man kan forhøre sig i området, men mit formål er og starte som selvstændig mobil hundefrisør, som tager hjem til folk privat og ordner deres hunde.....

  • #10   30. jan 2011 jeg har to opereret knæ og en skøv ryg, jeg er halvt færdig med uddannelsen, og jeg har ingen gener, jo nogen dage kan man da godt mærke man hår håndtrimmet en hun i tre-fire timer..... bare man lære de rigtige tekniker til ben placering under de forskellige klipninger kan det altså godt lade sig gøre....

  • BCKL
    BCKL Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 29
    #11   11. jul 2013 Hej Louise, nu faldt jeg lige tilfældigt over det her indlæg. Tænkte på om du har nogen fif til hvordan man lige kommet igang med uddannelsen? synes det er lidt kryptisk at finde frem til? og hvor langt er du med det nu? smiley

Kommentér på:
Virksomhedspraktik / arbejdsprøving..

Annonce