Er det mig der er helt galt på den ? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har nogle problemer med min chef ved ikke om det bare er mig der er galt på den :S
jeg har nu været sygemeldt med jobskade siden 25/6-10
skulle starte i går nogle timer om dagen. (dog bare starte op på ferie)
men i mandags fik jeg at vide af min læge at jeg jeg ikke måtte starte i nu, jeg da det var fortideligt. (jeg går til genoptræning 2 gange om ugen i varm vands bassin)
jeg ringede 20 gange til det min chef (på det nr han har sagt jeg skal ringe til) uden at få fat i ham og der var ikke engang en telefonsvare. gjorde det samme i går uden held. i dag tænkte jeg fuck det jeg ringer til bager butikken (er bager lærling) og der fik jeg fat i chefen kone og fortalte det.
senere ringede min mester og sagde det ikke var godt nok, og det nr jeg havde ringet til de andre dage var hans privat mobil nr., og han havde set jeg havde ringet men mente ikke det var hans pligt at ringe tilbage, og jeg skulle ha ringet til butikken noget før, og ville ikke godtage min sygemelding, og de næste 6 uger var min ferie, og sagde jeg han bare kunne gøre så ville han bare få en sag på nakken, og han spurgte hvorfor jeg sagde det var ulovligt det han ville gøre men mente han ikke, sagde det så lige meget så jeg bare sygemeldt fra i dag, også har jeg bare holdt 1 dags ferie også sygemeldt resten af mdr. så sagde han okay, og nu ville han ha mig til samtale ( nok gerne fyre mig )
er det bare mig mener han er galt på den _?_
og må han overhovedet fyre mig når jeg er lærling og sygemeldt?
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 68 Svar: 417
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 441
og har du ikke en A kasse du kan spørger..
mvh
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 93
Jeg mener, Hvis du skulle betale løn til en lærling, der ikke havde lavet noget arbejde i 6 måneder, ville du så gøre det??
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 57 Svar: 1.073
og jo men nu snakkede jeg med ham efter de havde lukket
og skal der op i morgen og ville høre hvad andre mente
sep 2007
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
Står i samme situation, sygemeldingsgrundlaget er dog ikke det samme.. Jeg står bare sådan at jeg IKKE VIL tilbage til mit gamle job, da det slider mig fuldstændig ned. Og jeg har efterhånden ikke meget mere snor at give af i forhold til min sygemelding..
Nå men, jo han kan godt fyre dig selvom du er sygemeldt.. Når du er sygemeldt i længere tid end 3 mdr er du "fritstillet" på din arbejdsplads. Altså kan han godt fyre dig - altså ville du ryge fra dagpenge til kontant hjælp...
I min situation er jeg dog så heldig at jeg var en værdi for min arbejdsplads fordi jeg knoklede røven ud af bukserne, og jeg er ikke blevet fyret. Men jo. Du kan godt fyres selvom du er sygemeldt.
Jeg er ikke ekspert, og stod i den trælse situation at jeg ikke var meldt ind i en fagforening/a-kasse. Så jeg gik på kommunen og snakkede med en socialrådgiver som gav mig rigtig god gratis vejledning
jul 2010
Følger: 1 Svar: 119
mar 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 100
jul 2010
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
Til sidst var jeg TRÆT! Kunne simpelthen ikke stå op til at tage på arbejde, så jeg fik konstateret en depression.. Jeg var til en muligheds erklæring hvor jeg selvfølgelig skulle "spille med" for stadig at modtage penge.. Nyttede intet hvis jeg gik ud og sagde jeg ikke var interesseret i at komme tilbage.!
Ved nemlig at efter et stykke tid med nedsat arbejdsevne, funktioner osv. så vil det falde tilbage til det som i første omgang gjorde mig syg!
Jeg har søgt ind på min drømmeuddannelse, som jeg får svar fra inden 1 uge
sep 2007
jamen det er noget med når man er lærling så han ikke syntes jeg har hørt
plus det skal sige jeg fik smadret mit knæ begrund at hans arbejdspladsen ikke var som den burde :S
jul 2010
jul 2010
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 139
aug 2009
sep 2007
og de mener at jeg kan komme tilbage så det med revalidering håber jeg ikke bliver relevant lige nu
men mener ikke han kan fyre mig som lærling under sygdom med mindre han finder en anden lære plads til mig
det skal siges han ikke er så sød (SAGT MEGET PÆNT) jeg opdagede i juni noget på mine lønsedler 2 mdr i træk havede jeg samme time antal men ikke samme løn så Fagforeningen kiggede på det, det viste sig han havde snydt mig big time og da de kiggede alt igennem viste det sig han havede snydt mig for 57.000,-
så har haft mange problemer med ham
jeg ville bare lige ha noget viden hvordan jeg står nu og kan jo ikke snakke med fagforeningen nu men havde tænkt mig at ringe til dem før jeg tog der op i morgen men ville nu gerne ha lidt viden lige nu
sep 2007
nej mener jeg nemlig heller ikke han kan
men det er meldt som job skade
og lægen har givet en ja
, men skulle være startet i går, men i mandags sagde han og min genoptrænings ting jeg ikke var klar,
jul 2010
sep 2007
okay
undskyld jeg jeg spørg men er det der er med dit knæ ?
kun fordi mit knæ også blivere være og være og jeg ved personligt ikke hvad der er galt og læger og sådan er vist heller ikke sikker
jul 2010
sep 2007
men lyder heller ikke for godt
mig der er der ingen der sådan rigtig fatter hvorfor jeg har så mange smerter, tager oxynorm som selv lægen kalder for morfin
aug 2009
håber det bedste for dig og held og lykke med knæet
håber i får kørt en god sag mod ham
jul 2010
knæet er generelt noget af det du belaster mest, og mange der først har haft en skade på knæet vil i perioder opleve smerter eller generelt... og læger har det med at være meget optimistiske.... og selvom det ikke lyder godt bliver man faktisk vant til smerten og tænker ikke halvt så meget over det efter noget tid.... er ebuprofein(staves?) ikke nok til at tage smerterne med nogen panodil til? els skal de måske som sidste udvej prøve noget binyrebakhormon(staves?) det virker i mange tilfælde... i mit havde det dog modsatte effekt, men kender flere det har hjulpet på med mindre skader....
sep 2007
ja det bad han også om ^^ og han ville ha jeg skulle komme kl 10 i morgen med den ^^ men sagde at på det tidspunkt kunne jeg ikke ha en lægeerklæring med jamen det var også lige meget nu skulle jeg bare komme til samtale først i morgen så
mange tak:)
håber sgu også snart det bliver bedre :S er træt af ikke at kunne noget
håber jeg også
sep 2007
ja ved det er nogle stærke piller
men ingen andre har hjulpet
kom til skade i januar sidste år og først i DEC fik jeg oxynormer og det er det eneste der har hjulpet, alt andet har jeg ikke kunne mærke virknigner af eller jo noget gjorde mig trært men mine smerter er så sindsyg høje
jul 2010
Jeg kan ikke vaske op, jeg kan gå i max 10 min af gangen, skal sidde med mit ben oppe for det ikke gør ondt, og har ikke sovet en hel nat siden 08... så jeg kender alt til smerten... og pga min revalidering kan jeg ikke engang holde til noget når jeg kommer hjem ligger bare på sofaen med knæet på is....og må få andre til og lufte min hund... hvilket er ret nedslående, så forbered dig på og sætte hele dit liv på stand by...
sep 2007
jaa det med ikke at sove kender jeg alt for godt
jul 2010
Er det mig der er helt galt på den ?