18.605 visninger
|
Oprettet:
hvad er en hashpsykose? {{forumTopicSubject}}
har om hash i skolen og kan ikke rigtigt finde det på nettet? kun en masse forskelligt bæ?
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
(link fjernet)
dec 2009
allerede der er du jo galt på den...
du kan få en psykose allerede ved første sug på en joint...
okt 2007
Følger: 1 Emner: 61 Svar: 103
nu har jeg om det i skolen og som jeg har forstået det er det mennesker med et svagt sind eller som er skizofren som får en hash psykose^^
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 1.051
maj 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 238
okt 2007
Følger: 1 Emner: 61 Svar: 103
dec 2009
En hash-psykose kan give forskellige symptomer. De mennesker, som oplever dem, fortæller, at de hører stemmer, de føler, at deres kroppe bliver styret af andre. De føler sig overvåget og måske forfulgt. De kan tro, at de har en særlig mission i livet, de kan for eksempel tro, at de er Jesus. Og langt de fleste tror ikke på, at der er noget galt med dem. De har med andre ord en manglende sygdomserkendelse. Hvilket kan gøre det svært at behandle dem. Det kan resultere i tvangsindlæggelser, hvis læger vurderer, de er til fare for sig selv eller andre.
Cirka 15% af dem, der ryger hash, fortæller, at de på et tidspunkt har oplevet nogle af disse psykosesymptomer. Men de er klinget af efter et kortere stykke tid. Hvis symptomerne ikke er forsvundet 48 timer efter, at de har røget hash, stiller man diagnosen – hashpsykose.
Kronisk sygdom
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 235 Svar: 992
"De mennesker, som oplever dem, fortæller, at de hører stemmer, de føler, at deres kroppe bliver styret af andre. De føler sig overvåget og måske forfulgt. De kan tro, at de har en særlig mission i livet, de kan for eksempel tro, at de er Jesus." Kender jeg alt for godt, troede jeg var i kontakt med gud, og troede man kunne telepartere, så jeg snakkede med folk inde i mit hovede.
Det var ret skræmmende, troede jeg pludselig havde fået en ny evne til at snakke med folk, uden at bruge munden.
Derudover halloginerede jeg ved at kigge på andre folks ansigter.
Troede jeg havde regnet hele universet ud.
Det er tanker der gennemgår ens hovede, og hjernen koger bare over - man kan ikke stoppe med at tænke, og alt køre bare rundt i ens hovede.
Man kan ikke holde fast i tankerne, 2 sec efter man har tænkt dem, er de fuldstændig glemt, så man kan ikke blive talt til fornuft.
Det ene øjeblik kan man grine, og et sekund efter bliver man bange, ked af det, eller panisk efter at finde ud af hvad der sker.
Jeg har stadig nogle symptomerne, tror engang imellem at jeg lever i en anden verden end alle andre, og tro mig det er skræmmende.
Hjernen kan bilde en alt muligt ind, man kan tro at man er gud og det er en selv der styrer alle folk omkring en med sine tanker.
Før jeg fik psykosen, havde jeg det godt mentalt(dog lidt angst og deppression men ellers fint)
nu tror jeg engang imellem på ting der ikke er rigtigt(har dog efterhånden lært mig selv at overvinde de tanker, men det er skræmmende når de kommer og "overfalder" en lige pludseligt, men til tider kan man ikke styre sin hjerne, så må man lære at overvinde tankerne).
Vil råde alle til kraftigt at holde jer fra hash og stoffer, hvis i kan blive sparret for det jeg har været igennem, jeg har røget hash fast hver dag, så jeg kender godt glæden og hyggen ved at sidde med drengene og suge en fed, men det er ikke det værd hvis man får en psykose..
Jeg har nu været stoffri i et halvt år, og det er bedre at vågne op på den anden side end det er at gå rundt i en tåge, man spare en masse penge, og har det bedre med sig selv.
Hvis du ikke kan sove om natten eller får abstinenser når du stopper med at ryge, så gå til din læge og bed om truxal eller anden beroligende medicin. Ville ikke ønske min værste fjende at vedkommende skulle igennem det som jeg har.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 235 Svar: 992
rul ned på siden, der har han skrevet en masse vrøvl:
(link fjernet)
sep 2012
Følger: 1 Svar: 1
Der taler en ekspert.
Advarsel mod sovemedicin! Bare min egen erfaring.
DER taler vi s'gudda om psykoaktive stoffer, fy for HEL****!
okt 2012
Følger: 1 Svar: 4
okt 2012
okt 2012
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 224 Svar: 644
okt 2012
jul 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58