Erstatning pga. bilulykke. {{forumTopicSubject}}
Det er en lidt lang historie men vil gerne ha lidt svar på en eller flere spørgsmål..
Min kæreste og jeg var med i en bil ulykke d. 10/11-09
hvor modparten kørte ud foran os i bil og vi kørte sammen i et frontal sammenstød..
Min kæreste døjer med smerter i begge håndled og ryg..
han er blevet opereret i det ene håndled for at se om de kunne lave det (brusk) som sidder i håndleddet men det var helt smadret/ødelagt så de fik det renset og mere kunne de ikke gøre ved det..
og så det har resulteret i stop i uddannelse som murer i starten af 2010 da han slet ikke kunne løfte murerstene med venstre hånd..
Han startede på grunforløbet som automekaniker august 2010 og begyndte på læreplads d. 3/1-11 og det er han rigtig glad for selvom han er meget udmattet hverdag pga. mangel på søvn pga. rygsmerter.
Han har gået til fyso siden ulykken men efter 1 år fandt fysoterapouten ud af at det slet ikke hjalp.
for et par måneder siden fik han scannet sin ryg hvor de fandt ud af at han har Distorsionsseguelae i ryggen og bækken ..( Jeg ved egentlig ikke helt hvad det er?)
Han går til kiropraktor på sygehuset og om en uge skal han begynde på genoptræning af sin ryg..
Han har fået betalt for timer for fyso fra modpartens forsikring og så har han fået 10.000kr udbetalt også af modpartens forsikrings selskab som er Codan..
Min kæreste har været til flere samtaler på sygehuset og han har så modtaget et brev fra sygehuset som er et (Korresondance brev) som en overlæge fra Vejle Sygehus har skrevet om hvad han fejler og hvordan det går med ham pt.
Kæresten ringer så til Codan for de vil gerne vide hvad der er sket med det hele og så siger de at de vil have ham til en samtale på sygehuset med en overlæge som DE (codan) finder en tid til..
det jeg ikke forstår er at hvorfor de vil have han skal til en samtale med en overlæge selvom han har papir på hvad det er der er galt med ham..?
Hvad kan han forvente at få i erstatning?
Hilsen Trine
okt 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 74
jeg har fået 37.900 indtil videre
og får flere her næste år
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 92 Svar: 1.050
Men nok 2½ - 3millioner, kender nogen som har fået det beløb for mindre, skader, Men jeg kender ikke sagens kerne, kun det du skriver, ... Men det er slet ikke sikkert i skal forvente ret meget mere end han allerede har fået
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 139
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.917
apr 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 61 Svar: 472
Og lad ham sørge for kontakten til forsikringsselskabet.
aug 2009
Grunden til jeg spørger om hvad han kan forvente at få i erstatning er fordi kiropraktor har sagt at han synes kæresten skal invistere i en ny seng, en tempur seng.. men de koster fandme mimumum 20.000kr så det er ikke noget der bliver hevet op af egen lomme lige p.t..
aug 2009
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 57 Svar: 1.089
sådan er det altid
okt 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 74
det koster jo så også bare
jamen det var fordi jeg fik en advokat til at kigge på det og derfor fik hun lavet en aftale med forsikringsselskabet om at hvis mine mén ikke var blevet mindre inden 2 år ville jeg få et vis beløb oven i dem jeg har fået i forvejen
advokaten kostede så også 9000 men får så også flere penge af den grund
aug 2009
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.407
så en advokat var måske ikke nogen dårlig ting.
og lige en anden ting din kæreste sig han skal søge revalidering hos kommunen. dvs betalt uddannelse med 10-12000 udbetalt hver måned til han er færdig
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 33 Emner: 299 Svar: 2.844
Har en kammerat som havde et sammenstød på motorvejen med en der trak ind foran ham og det gav ham diskus 5 steder på rygsøjlen.. han har indtil videre fået godt 1mill i erstatning, men han kan heller ikke lave noget fysisk hårdt arbejde, eller arbejde hvor han er stående længere tid af gangen
aug 2009
aug 2009
jul 2007
altså jeg er ikke 100% sikker på at han kan få det. men kender en som var blevet udlært cykelmekanikker. og så fik han en skade i sin hånd så han ikke kunne skrue på cykler mere. og han fik så bevilliget revilidering og er idag uddannet pedagog. men det er da værd at prøve. arbejder han ved siden af skolen? for hvis han gør det så skal man bare sige til komunen at han ikke magter at arbejde ud over skolen for eksempel. tror i hvertfald hans odds er gode..
og sådan en som ham har også fortjent det.
jul 2007
jo og så skal han nok også droppe mekanikker og så søge
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 68
Jeg selv blev påkørt bagfra på en motorvejsafkørsel.. Bøvlede i flere år med piskesmæld... Endte også med at forsikringen valgte en overlæge ud som skulle undersøge mig (ligesom alle de andre læger).. Han satte en méngrad og erstatningen blev bestemt herud fra...
aug 2009
Men han droppede jo murer uddannelsen pga. sit håndled og så begyndte på mekaniker da han bedre kan holde til det...
nov 2008
Følger: 1 Emner: 31 Svar: 94
Erstatning pga. bilulykke.