4.624 visninger
|
Oprettet:
MEKANIKER! {{forumTopicSubject}}
hej bb.
jeg er ved at skrive omkring det at være mekaniker...
nogen der evt. ville komme med deres mening om at være mekaniker? og nogen der ved om det er blevet svære at få job efter finans krisen?
svar selvfølgelig kun hvis du har noget med mekaniker at gøre
TAK!
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Det var ikke så svært igen og finde en plads, med et 12 tal fra grundforløbet og jeg selv kom med det tilbud at hvis de ville give 50kr om ugen til benzin ( kørte knallert dengang ) så tog jeg gerne prøvetiden uden løn..så kostede det ikke dem en krone og have mig, de kunne se om jeg ville det eller ej.
Fik dog en meget pæn bonus da jeg så blev ansat og har været der lige siden..
men det at være mekaniker er nok lidt ensformet ( siger mange )
men jeg har ihverfald ikke 2 dage der er ens på nogen måde. arbejder kun med 1 bil mærke, og der er udfordringer nok.
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
Ja gu fanden er det, det man. Vi har 3 tyskere ved os fordi der ikke er noget job til dem i tyskland, og 3 lærlinge fordi de ikke kunne finde nogle andre steder..
Det at være mekaniker? Det er et beskidt job som kræver meget uddholdenhed, og muskler. Men hvis man kan lide det hvad man laver kommer man helt sikkert hjem med et smil på læben hvergang..
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 130 Svar: 290
er uddanet.
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 130 Svar: 290
lønnen er meget dårligt. du kan finde mange andre steder hvor du kan få meget mere . arbejds stillingerne er hårde.
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 3.259
synes ikke min løn ligger i den dårlige ende får 190 kr i timen bonus på 5000 hver 3 måned hvis vi arbejder for det men vi har fået den i de sidste 2 år
men ved ikke om det har været svært at få job ved os har vi haft noget at lave hele tiden der har ikke været det store ned gang pga finans krisen
men det er hårdt arbejde
og udlært samme sted som hvor jeg er svend nu
feb 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 936
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 3.259
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 130 Svar: 290
en normal mekaniker løn ligger på 150 kr til 160 kr... kender ikke nogen som ligger over 160 kr.
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 130 Svar: 290
feb 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 936
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 130 Svar: 290
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Det er et spørgsmål om hvor effektiv du er, hvor meget du sælger og hvor videre uddannet du er
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Der er special værktøj til det hårde arbejde pga. man intet må for arbejds tilsynet..de 5-10 minutter du fx skal have en gearkasse på plads eller løsne en genstrigdig bolt så er det vist heller ikke værre..
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
Du har vidst aldrig arbejdet i transit hva?
Alle vores svende ligger over 180 i timen så forstår ikke rigtig hvor du for det der fra med 160? Måske du bare arbejder det forkerte sted.
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 130 Svar: 290
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Du udtrykker dig bare som om at man skal være mega udholdende og være et muskel bundt for at lave biler..
Og skrug du bare i de biler, så vi andre fri for det
jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 41
mange mekanikere læser eller studerer ofte videre , om arbejdesstillingerne er hårde mere ved jeg ikke , men kan huske mange faldt fra pga.knæskader (i gamle dage)
men en mekaniker nu : skal kunne bruge pc , programmere , kunne læse og forstå teknikken i bilerne og der er jo heller ikke kommet mindre udstyr med tiden , airconditioning , sikkerhedssystemer , Abs. Tractioncontrol/antispin , airbags , aktive undervogen , sensorer....osv osv. samt bilerne stadig indeholder motorer , drivlinier og bremser
Vil nok næsten sammenligne mekanikeren med en doktor , men mange flere områder indenfor samme fag - MEN folk er ofte mere ømme over deres gamle bil end deres eget ve og vel , samt meget få mekanikere har mulighed for at specialisere sig i enkelte områder på bilen
En dygtig mekaniker er ham der forstår at fejlfinde , at skrue delene af og på er det mindste
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Urban - du har ret
Man renovere intet idag..idag går det ud på at man kan stille en dianogse, udskifte delen og få bilen sendt afsted hurtigst mulig.
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 41
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Det er jo bare et alm 15-16" varevogns hjul ?
Har i så også løfte kran på når i løfter et topstykke af ?
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 41
eller hvor der er svært tilgængeligt , ingen grund til at stå og spille smart ,
alm personvogns topstykker vejer dog vel max.10-15kg.
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 41
total go løsning
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Hvert et ryg, løft og træk er overvejet
vi er delt op i flere afdelinger, og ved os der er ved VW, Audi, Skoda er der holdere til alle motore og gearkasser..
Det smarteste bord vi her, er det til Touareg'erne
Det tager man jo forbro, motor og gearkasse ned, løfter man forbro'en af sammen med en anden mekaniker, gearkassen løsner man så, og trækker den del af bordet væk, også kan man hæve og sænke det bord med motoren på som man vil
feb 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 936
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
UrbanR R
Det er ikke nogen belastning når vi er 2 til det svare til at bære skraldespande ud, nu har vi godt nok rulle skralde spande men alligevel se konceptet, og vi har skam værktøjet det er bare en meget nemmere og hurtigere måde
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Det godt nok nogle sø forklaringer du kommer med..
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
Men jeg gider satme godt nok ikke diskutere det mere med jer! Nu er jeg træt så må i fandme lære at læse hvis i ikke fatter hvad jeg skriver
suck my balls :*
/ im out
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Som mekaniker må du have hænderne overhovedet 20 minutter max om dagen for at mindste skader på kroppen
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.143
Det er kun hvis man lige skal have noget af nede fra, bundplade, bundprop og af tapning af kølervand vi tager nedefra
MEKANIKER!