{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.624 visninger | Oprettet:

MEKANIKER! {{forumTopicSubject}}

hej bb.

jeg er ved at skrive omkring det at være mekaniker...
nogen der evt. ville komme med deres mening om at være mekaniker? og nogen der ved om det er blevet svære at få job efter finans krisen?

svar selvfølgelig kun hvis du har noget med mekaniker at gøre smiley TAK! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MEKANIKER!
  • #1   28. feb 2011 er i lære som mekaniker, kom jeg i slutningen af 2009 hvor krisen virkelig var fremme !

    Det var ikke så svært igen og finde en plads, med et 12 tal fra grundforløbet og jeg selv kom med det tilbud at hvis de ville give 50kr om ugen til benzin ( kørte knallert dengang ) så tog jeg gerne prøvetiden uden løn..så kostede det ikke dem en krone og have mig, de kunne se om jeg ville det eller ej.

    Fik dog en meget pæn bonus da jeg så blev ansat og har været der lige siden..

    men det at være mekaniker er nok lidt ensformet ( siger mange )

    men jeg har ihverfald ikke 2 dage der er ens på nogen måde. arbejder kun med 1 bil mærke, og der er udfordringer nok.


  • #2   28. feb 2011 blevet svære at få job efter finans krisen?

    Ja gu fanden er det, det man. Vi har 3 tyskere ved os fordi der ikke er noget job til dem i tyskland, og 3 lærlinge fordi de ikke kunne finde nogle andre steder..

    Det at være mekaniker? Det er et beskidt job som kræver meget uddholdenhed, og muskler. Men hvis man kan lide det hvad man laver kommer man helt sikkert hjem med et smil på læben hvergang..


  • #3   28. feb 2011 lorte løn og hårdt arbejde.

    er uddanet.


  • #4   28. feb 2011 det er det samme der laves hver dag . ikke noget spænede job.

    lønnen er meget dårligt. du kan finde mange andre steder hvor du kan få meget mere . arbejds stillingerne er hårde.


  • #5   28. feb 2011 jesper hvad lå din løn på ?

    synes ikke min løn ligger i den dårlige ende får 190 kr i timen bonus på 5000 hver 3 måned hvis vi arbejder for det men vi har fået den i de sidste 2 år smiley altså ved da der er mange andre der får meget lavere løn end det

    men ved ikke om det har været svært at få job ved os har vi haft noget at lave hele tiden der har ikke været det store ned gang pga finans krisen
    men det er hårdt arbejde
    og udlært samme sted som hvor jeg er svend nu


  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 936
    #6   28. feb 2011 Synes det er et spændende job med mange udfordringer.. Jeg laver aldrig det samme. Ud over det, så er jobbet som automekaniker et af de bedst betalte håndværks job set på landsplan.

  • #7   28. feb 2011 og ja der er rigtig mange udfordringer og laver ikke ret tit det samme selvfølgelig er der lige de gange hvor der er 2 eller 3 service i streg men ellers synes jeg det er skide spænde smiley

  • #8   28. feb 2011 Kommer os an på så meget med om man laver det samme... Jensen N vær meget glad for din løn på 190 kr i timen fordi det er du den eneste i min tid på 4 år hvor jeg har studeret. hvor jeg har hørt en har fået 190 kr. hvor arbejder du .

    en normal mekaniker løn ligger på 150 kr til 160 kr... kender ikke nogen som ligger over 160 kr.


  • #9   28. feb 2011 Jensen N men det er nok os smag og behag . brænder man virkelig for at lave bil er det self nok sjovt. jeg kan selv godt lide at marke i biler og har lavet to selv hvor den har været til maleren og sådan det er da sjovt. Men det sjove går af det i længden når man er udannet og stort set ved mange af tingene hvordan det skal sættes på eller pilles af.

  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 936
    #10   28. feb 2011 Lønnen varierer meget, alt efter hvor man arbejder i landet. I storkbh tror jeg ikke der er nogen der går til under 180kr i timen. Jeg har 195kr i timen lige for tiden.

  • #11   28. feb 2011 Det er ikke dårligt : ) men tror arbejdet meget er smag og behag.

  • #12   28. feb 2011 Vi har folk ved os der går til over 200kr i timen

    Det er et spørgsmål om hvor effektiv du er, hvor meget du sælger og hvor videre uddannet du er


  • #13   28. feb 2011 men uddholdenhed, og muskler som Schmidte siger er noget vås

    Der er special værktøj til det hårde arbejde pga. man intet må for arbejds tilsynet..de 5-10 minutter du fx skal have en gearkasse på plads eller løsne en genstrigdig bolt så er det vist heller ikke værre..


  • #14   28. feb 2011 Snask - TJEK MINE ANNONCER ! !

    Du har vidst aldrig arbejdet i transit hva? smiley

    Alle vores svende ligger over 180 i timen så forstår ikke rigtig hvor du for det der fra med 160? Måske du bare arbejder det forkerte sted.


  • #15   28. feb 2011 ved hyundai og super dæk og citioien i videbæk - super dæk i ringkøbing kroghs auto i skjern. osv osv osv . ved jeg de maks får 160 kr

  • #16   28. feb 2011 Nej, er i lære som VW Specialist..men der er da også VW'er der er trælse og arbejde på, men det kun et spørgsmål om det rigtige værktøj smiley

  • #17   28. feb 2011 Hvis du ikke kan tage fat og har udholdenhed og muskler kan vi ikke bruge dig til noget på vores værksted, vi arbejder i mazda og ford, de transit's der er fuldtstændig skæve smiley

  • #18   28. feb 2011 selvfølgelig tager man fat og er da også træt når jeg kommer hjem..

    Du udtrykker dig bare som om at man skal være mega udholdende og være et muskel bundt for at lave biler..

    Og skrug du bare i de biler, så vi andre fri for det smiley


  • UrbanR R
    UrbanR R Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 41
    #19   28. feb 2011 En god mekaniker kan da også bruges alle steder !
    mange mekanikere læser eller studerer ofte videre , om arbejdesstillingerne er hårde mere ved jeg ikke , men kan huske mange faldt fra pga.knæskader (i gamle dage)
    men en mekaniker nu : skal kunne bruge pc , programmere , kunne læse og forstå teknikken i bilerne og der er jo heller ikke kommet mindre udstyr med tiden , airconditioning , sikkerhedssystemer , Abs. Tractioncontrol/antispin , airbags , aktive undervogen , sensorer....osv osv. samt bilerne stadig indeholder motorer , drivlinier og bremser
    Vil nok næsten sammenligne mekanikeren med en doktor , men mange flere områder indenfor samme fag - MEN folk er ofte mere ømme over deres gamle bil end deres eget ve og vel , samt meget få mekanikere har mulighed for at specialisere sig i enkelte områder på bilen

    En dygtig mekaniker er ham der forstår at fejlfinde , at skrue delene af og på er det mindste


  • #20   28. feb 2011 Det gør jeg da ikke? Skriver bare at en lille splejs til morten der knap kan løfte 20 kg ikke kan være mekaniker? smiley

  • #21   28. feb 2011 Det kan han da sagtens..vi har piger/kvinder ansat som lærlinge her, og de klare sig bedre end nogen af vores mandlige lærlinge..

    Urban - du har ret

    Man renovere intet idag..idag går det ud på at man kan stille en dianogse, udskifte delen og få bilen sendt afsted hurtigst mulig.


  • #22   28. feb 2011 Jeg bliver uddannet mazda mekaniker men jeg har dog arbejdet i transit et par gange og det er ekstrem hårdt pga. De store tunge dele der sidder på sådan et svin smiley Alene hjulene vejer snart så 1 man ikke kan løfte lortet smiley

  • #23   28. feb 2011 Hvad er det for et tøseværsksted du er på?

  • #24   28. feb 2011 Er ved EU's største bil hus - Bilernes Hus

  • UrbanR R
    UrbanR R Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 41
    #25   28. feb 2011 hehe hvis man ikke kan løfte hjul af en transit smiley hvem er så en tøs hehehe

  • #26   28. feb 2011 Ja skulle lige til at sige det smiley hehe

    Det er jo bare et alm 15-16" varevogns hjul ?

    Har i så også løfte kran på når i løfter et topstykke af ?


  • #27   28. feb 2011 Jaja jeg skal jo overdrive lidt ellers fatter i det jo ikke vel?:)

  • #28   28. feb 2011 du kan da bare formulere dig på forståeligt dansk ?

  • UrbanR R
    UrbanR R Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 41
    #29   28. feb 2011 Bruger kun kraner eller løftere ved feks. ved gearkasse og motorskift - og WV lt35 (5 - 6cyl) topstykker
    eller hvor der er svært tilgængeligt , ingen grund til at stå og spille smart ,
    alm personvogns topstykker vejer dog vel max.10-15kg.




  • #30   28. feb 2011 Vi bruger sku bare 2 mand til gearkasse smiley og så løfter vi liften op i hovede højde så kan vi bare rykke den ud af bilen og ned på jorden og færdig arbejde smiley

  • #31   28. feb 2011 Det meget nemmere og have et stativ du skruger på gearkassen, løsner alle bolte, trækker ud i stativet og hæver bilen, færdig arbejde smiley

  • UrbanR R
    UrbanR R Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 41
    #32   28. feb 2011 Schmidte , du får jo helt sikkert ingen præmier for at ødelægge hænder , ryg og knæer - der hvor du arbejder sparer chefen måske penge på udstyret men skifter deres medarbejdere når de er slidt op ?

    total go løsning


  • #33   28. feb 2011 Det nemlig sådan nogle ting der er fokus på ved os smiley

    Hvert et ryg, løft og træk er overvejet

    vi er delt op i flere afdelinger, og ved os der er ved VW, Audi, Skoda er der holdere til alle motore og gearkasser..

    Det smarteste bord vi her, er det til Touareg'erne

    Det tager man jo forbro, motor og gearkasse ned, løfter man forbro'en af sammen med en anden mekaniker, gearkassen løsner man så, og trækker den del af bordet væk, også kan man hæve og sænke det bord med motoren på som man vil smiley


  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 936
    #34   28. feb 2011 Schmidte --> Du får en kort karriere hvis du ikke passer på dig selv.. Der er ingen der takker dig fordi du gør det på den måde.. Tænk lidt over den smiley

  • #35   28. feb 2011
    UrbanR R

    Det er ikke nogen belastning når vi er 2 til det svare til at bære skraldespande ud, nu har vi godt nok rulle skralde spande men alligevel se konceptet, og vi har skam værktøjet det er bare en meget nemmere og hurtigere måde smiley Og så er jeg sku ligeglad med hvor kloge i end kan spille herinde smiley Jeg ved sku godt hvornår ting begynder at blive dårlig for ens krop, det er fx hvis du skal stå og holde en bagbro oppe i 20-25 min..


  • #36   28. feb 2011 Du kan jo ikke sammenligne med at holde en bagbro i 20-25 minutter..det kan man ikke og der er jo ingen grund til det ???

    Det godt nok nogle sø forklaringer du kommer med..


  • #37   28. feb 2011 Sø forklaringer? Synes lige du skal læse det igennem igen

    Men jeg gider satme godt nok ikke diskutere det mere med jer! Nu er jeg træt så må i fandme lære at læse hvis i ikke fatter hvad jeg skriver

    suck my balls :*
    / im out


  • #38   28. feb 2011 Du har vist ikke læst reglerne godt nok igennem

    Som mekaniker må du have hænderne overhovedet 20 minutter max om dagen for at mindste skader på kroppen


  • #39   1. mar 2011 Det et spørgsmål om at have liften til at stå i den rigtige højde

    Det er kun hvis man lige skal have noget af nede fra, bundplade, bundprop og af tapning af kølervand vi tager nedefra


Kommentér på:
MEKANIKER!

Annonce