1.159 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

TV signal, 2 TV, hvilken switch? TV signal, 2 TV, hvilken switch?

Hej BG smiley
Står i den situation, at jeg idag har modtaget to SetUp boxe fra Dansk bredbånd, så jeg kan se Viasatpakken.
Da det jo er digitalt, kører det ikke over antenne kabel, men et data-stik. Og jeg har to boxe, et til hvert fjernsyn, men jeg har kun 1 data stik i væggen, så skal have det koblet op på en switch, for at kører data kabel ud til begge tv'er.
Men hvilken switch skal jeg bruge? For at få det bedst lyd og billedkvali, skulle jeg så istedet kører det hele over scart stikket, og få fat i en scart switch som denne:
http://www.avxperten.dk/scartudstyr/scart-switch/scart-switch-%284-port%29-med-rca-s-video,-manuel.asp
Eller skal jeg kører det over et datakabel, og kører det over en switch som denne?
http://www.avxperten.dk/netvaerkskabel-og-tilbehoer/netvaerk-switch/gigabit-netvaerk-switch-%285-port%29-sort.asp

Hvad er lige det nemmeste, hvor man samtidig får den bedste lyd og billedkvalitet ud af, scart eller data?

Mvh Michael Pedersen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TV signal, 2 TV, hvilken switch?
  • bobo
    bobo Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 157
    #1   11. mar 2011 Helt klart en switch, og datakabel ud til hver settop box, hvis du laver den anden løsning med scart splitter, kan du jo heller ikke se 2 forskellige programmer på de 2 tv

• #2   11. mar 2011 Årh for faen, vidste jeg ikke smiley
    Så bare en switch lige nede ved data stikket i væggen, og så hver sit data stik ud til hvert fjernsyn?

• bobo
    bobo Tilmeldt:
    maj 2010

#3   11. mar 2011 Ja det er den eneste rigtige løsning, du skal jo skifte kanal med fjernbetjeningen til settop boksen, da det er din tuner, og ikke den tuner der er i dit tv, derfor vil du kun kunne se samme kanal på begge tv, hvis du kun har en settop boks, med scart splitter, det vil også forringe dit signal til tv'et.

Så ja helt sikket en switch, der deler det ud til hver sin settop boks, og så scart eller endnu bedre HDMI (hvis det er kommet på de nye bokse fra VíaSat) fra boksen ned til tv'et

• #4   11. mar 2011 Der er intet HDMI desværre, så må kører det over et data stik smiley
    Men skal jeg så have en 10/100 mbps switch eller en 10/100/1000 switch? Burde en 10/100 kunne klare det?

• #5   11. mar 2011 Og har kigget på Cat7 netværkskabler, men behøves jeg dem, da de kan klare op til 10000 mbps? Eller kan jeg nøjes med Cat6, de klarer 1000 mbps?

• bobo
    bobo Tilmeldt:
    maj 2010

#6   12. mar 2011 Du kan fint køre det på 100mbps, og cat5e. men jeg ville nok vælge en 1000mbps, med cat6 kabler.

Jeg har kørt med 100mbps på cat5e med 5 settopbokse, og det virkede, men der var enkelte frysninger i billedet, derfor opgraderede jeg til 1000mbps og cat6, og det har kørt uden problemer.

Kommentér på:
TV signal, 2 TV, hvilken switch?

Annonce