{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.353 visninger | Oprettet:

Lampe fra USA til brug i Europa.. {{forumTopicSubject}}

yO!

Jeg ved ikke hvorfor jeg henvender mig her ang. dette, men i har jo svar på alt, så prøver lige ..

Jeg har købt en lava lampe på ebay fra USA. Og efter jeg har bestilt den, kom jeg til at snakke med forhandleren om at denne jo kører på deres stik og derfor 110V, men hvor vi herhjemme jo kører 220V. Er der en billig metode at "konvertere" deres stik så det kan sættes i vores stik kontakter herhjemme ?

Desuden er der vist noget med at de kører 60 Hz derovre og vi kører 50 Hz herovre eller også er det omvendt. Det har vel også noget at sige ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lampe fra USA til brug i Europa..
  • #1   18. mar 2011 Kan ikke lige finde noget på silvans hjemmeside smiley men må lige høre dem ad nede i forretningen ! Tak!

• Maj H
    Maj H Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 171
    #2   18. mar 2011 Altså hvis det bare er en lampe med en alm pære 110/220 så er det meget let at konvertere den

Pil pæren ud og giv den en dansk 220V pære og skift så stikket til DK stik

Er det såen en lampe der køre 12V e.l. så kan transformeren muligvis stilles mellem 110 og 220 volt evt. kan den uden at stille på noget klare begge dele

• #3   18. mar 2011 På mange apparater sidder der en switch/kontak , som man kan skifte fra 110 v til 220 v

• #4   18. mar 2011 En anden ting er at din lava lampe kommer i tolden og så kommer du til at give kassen for din lampe. Bare sådan du lige er klar over det når du køber det fra USA. De tager alle pakker idag.
    Hvis hz er lavere i DK end USA, så betyder det ikke noget. Samt dine volt. Du kan få sådan en omformer i biltema, foto butikker osv, så stikket bliver til dansk.

• #5   18. mar 2011 Det med Told kommer vel an på hvor meget han har givet for den . Mener det er 3000 kr der er grænsen , eller er jeg galt på den

• #6   18. mar 2011 Den koster 400 kr og 500 kr i forsendelse smiley

Det er en lidt speciel lampe der bruger en 100 watts pære, mon man kan få sådan nogle herhjemme ?

Kommentér på:
Lampe fra USA til brug i Europa..

Annonce