3.505 visninger
|
Oprettet:
Med hvad kan jeg tune min golf? {{forumTopicSubject}}
Heey er lige blevet en del i tvivl og ville høre om der var nogle biltosser herinde der kunne hjælpe mig. vil gerne have gjort min golf noget hurtigere. det er en golf 4 1.8 20v 125 hestes. Har tænkt på at få en 2.5" rustfri gennemgang med manifold. Men jeg ved ikke noet om hva det præcis skal være for noget og hva der yder/er bedst. Eller der måske er noget helt andet?
Håber der er nogle der kan hjælpe ? eller ved nogle ting jeg kunne gøre ved den for at give den et skub Der var ikke nogle der vidste noget om det igår men det kommer lidt bag på mig så prøver lige igen
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 1.190
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
dec 2008
Følger: 1 Emner: 73 Svar: 464
din forsikring vil stige uanset hvordan du tuner den hvis du angiver det til forsikringen
dec 2008
Følger: 1 Emner: 73 Svar: 464
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 163
drop det, køb en gammel bmw, de er bedre at hente et par heste ud til billige penge hvis man selv kan lave det.. men golf 4 kan du godt glemme alt om at "tune".
Ellers køb en turbo bil, der er de første heste næsten gratis og hvis man ofrer et par kilo mere kan man også få ret mange heste til forholdsvis lave priser... men igen flere heste = bedre bremser = bedre undervogn, = bedre dæk = find dig et arbejde hvor du tjener rigtig rigtig mange penge
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 15
For det første kan en golf 4 godt chippes, men effekt får man ikke rigtig noget af medmindre den også har fået andre knaster, strammer ventilfjedre, portet topstykke, bananmanifol og udstødning. Så vil man kunne hente omkring 15-30hk afhængi af knasterne.
2. Det er IKKE lovligt og ligge en 1,8T motor i selvom den holder sig på 20% grænsen. Bilen er nemlig ikke født med turbo, så hvis man vil ha turbo skal man betale afgift af turbo og effektforøgelse, samt bremser, undervogn osv skal ændres.
3. Du må tune den originale motor lige så meget du vil. Bilen skal bare overholde støjkrav og forurening. Effekt og bremser skal selvfølgelig altid følges ad, så der skal monteres bremser der svare til den nye effekt og de skal selv være godkendte til bilen.
4. Det er op til synshallen hvad der bliver synet også selv om det er lovligt. Så jeg kan kun anbefale og tage forbi din synshal og få en snak. Det gjorde jeg og de var meget hjælpsomme.
feb 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 17
Der skal en del til før du får nogen effekt.
Men alt hvad Raket Erling har skrevet passer meget godt.
Dog er jeg i tvivl om det med de 20%. For sidst jeg hørte noget om det, så ER der grænser for hvor meget du må forøge effekten.
Men jeg kan kun henvise til Raket Erlings punkt nr 4
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 1.190
hvis den er født med den.
om det så passer ved jeg dog ikke.
men er jo nogen der siger det samme
feb 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 17
http://bilmagasinet.dk/article/47206-den-store-guide-til-motortuning?page=8
sep 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 129 Svar: 622
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 1.190
sep 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 129 Svar: 622
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 15
Med hvad kan jeg tune min golf?