{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.505 visninger | Oprettet:

Dennis E
Dennis E
Tilmeldt:
30. jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Med hvad kan jeg tune min golf? {{forumTopicSubject}}

Heey er lige blevet en del i tvivl og ville høre om der var nogle biltosser herinde der kunne hjælpe mig. vil gerne have gjort min golf noget hurtigere. det er en golf 4 1.8 20v 125 hestes. Har tænkt på at få en 2.5" rustfri gennemgang med manifold. Men jeg ved ikke noet om hva det præcis skal være for noget og hva der yder/er bedst. Eller der måske er noget helt andet?

Håber der er nogle der kan hjælpe ? smiley eller ved nogle ting jeg kunne gøre ved den for at give den et skub smiley Der var ikke nogle der vidste noget om det igår men det kommer lidt bag på mig så prøver lige igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Med hvad kan jeg tune min golf?
  • #1   29. mar 2011 kan den model ikke få chip?

  • Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   29. mar 2011 ja men forsikringen stiger 8000 smiley

  • Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   29. mar 2011 nej så skal du overstige 20 % af den oprindelige motorkraft?

  • Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   29. mar 2011 Og det også lidt nemmere at have mere at gøre end at skulle skifte hele motoren smiley

  • Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   29. mar 2011 okay men det har jeg ikk tænkt mig at gøre hvis det var smiley Det jeg emner er bare at hvis du skifter motoren kan man ligesom hurtigt finde ud af hva det er for en motor og man kan ikke bare pille det af og sætte standard på ligesom ekstra ting man kan sætte på sin normale smiley

  • Igor P
    Igor P Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 73 Svar: 464
    #9   29. mar 2011 Dennis det du mener er at du maksimalt må tune 20% for at den stadig kan synes.

    din forsikring vil stige uanset hvordan du tuner den hvis du angiver det til forsikringen


  • Igor P
    Igor P Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 73 Svar: 464
    #10   29. mar 2011 men ellers kig efter en ny indsugnings manifold det gir ret godt smiley (self en der er bygget til race, feks til honda civic kan du kjøbe mugen indsugning)

  • #11   29. mar 2011 drop tuning af sugemotor med mindre du vil bruge rigtig mange penge... min kammerat brugte 35000 kr for at få 60 heste mere. Du får ikke flere hk med større afgang, tværtimod falder den pga. mindre modtryk. Du kan prøve bananmanifold, det giver måske 10 heste, hvis du er heldig!

    drop det, køb en gammel bmw, de er bedre at hente et par heste ud til billige penge hvis man selv kan lave det.. men golf 4 kan du godt glemme alt om at "tune".

    Ellers køb en turbo bil, der er de første heste næsten gratis og hvis man ofrer et par kilo mere kan man også få ret mange heste til forholdsvis lave priser... men igen flere heste = bedre bremser = bedre undervogn, = bedre dæk = find dig et arbejde hvor du tjener rigtig rigtig mange penge smiley


  • #12   29. mar 2011 Der er vidst nogen som skal lige skal læse lidt mere på det.

    For det første kan en golf 4 godt chippes, men effekt får man ikke rigtig noget af medmindre den også har fået andre knaster, strammer ventilfjedre, portet topstykke, bananmanifol og udstødning. Så vil man kunne hente omkring 15-30hk afhængi af knasterne.

    2. Det er IKKE lovligt og ligge en 1,8T motor i selvom den holder sig på 20% grænsen. Bilen er nemlig ikke født med turbo, så hvis man vil ha turbo skal man betale afgift af turbo og effektforøgelse, samt bremser, undervogn osv skal ændres.

    3. Du må tune den originale motor lige så meget du vil. Bilen skal bare overholde støjkrav og forurening. Effekt og bremser skal selvfølgelig altid følges ad, så der skal monteres bremser der svare til den nye effekt og de skal selv være godkendte til bilen.

    4. Det er op til synshallen hvad der bliver synet også selv om det er lovligt. Så jeg kan kun anbefale og tage forbi din synshal og få en snak. Det gjorde jeg og de var meget hjælpsomme.


  • #13   29. mar 2011 Raket Erling har ret.
    Der skal en del til før du får nogen effekt.
    Men alt hvad Raket Erling har skrevet passer meget godt.
    Dog er jeg i tvivl om det med de 20%. For sidst jeg hørte noget om det, så ER der grænser for hvor meget du må forøge effekten.
    Men jeg kan kun henvise til Raket Erlings punkt nr 4


  • #14   29. mar 2011 jeg fik ellers at vide ved en man må gøre alt det ved den motor der lægger i bilen.
    hvis den er født med den.
    om det så passer ved jeg dog ikke.
    men er jo nogen der siger det samme smiley


  • #15   29. mar 2011 Det hele står meget godt beskrevet her:

    http://bilmagasinet.dk/article/47206-den-store-guide-til-motortuning?page=8


  • #16   29. mar 2011 Der ligger vel en Vr6'er motor i den`? Hvis ikke så smid en vr6 Turbo i. Så skal jeg nok lige love dig for den rykker alt.

  • #17   29. mar 2011 det jo igen ikke lovligt.

  • #18   30. mar 2011 Jo. Hvis han smutter en tur til tyskerland så kan han godt. det ligger vel på omkring 20k og få den godkendt.

  • #19   31. mar 2011 Hr.Jogboy - Der skal stadig betales afgift af ombygningen. den godkendelse du får i tyskland hedder merkblatt 751 og Tüv. Den godkendelse betyder at du må betale afgift og køre med den i Danmark hvis synshallen her hjemme godkender den. Dvs at bremser, undervogn osv også skal være godkendt og leve op til kravene til ombygningen.

Kommentér på:
Med hvad kan jeg tune min golf?

Annonce