1.082 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
80 Svar
Buskort, og burka. Buskort, og burka.
... Hey derude. Jeg sad her forleden i bussen, da der pludselig kommer en dame som er iklæft en burka ind. Hun hiver sit buskort frem, viser til til bus chaufføren, og går videre.
Der er det så, at jeg begynder, at spekulere over hvis der nu tilfældigvis skulle komme nogle kontrollører ind. Hvordan skulle hun så kunne bevise, at det var hendes buskort?
Giv jeres bud.
0 synes godt om
mar 2011
Følger: 1 Emner: 82 Svar: 334
Utroligt udländinge har flere rettigheder end os andre,,
nov 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 23 Svar: 802
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 1.133
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 81 Svar: 778
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Men Frankrig er et forgangsland. Lad os håbe resten af EU ser lyset.
nov 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 23 Svar: 802
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 131 Svar: 1.642
men danmark har maskeringsforbud. kan ikke lige se hvorfor en burka ikke går ind under det?
mar 2007
Det er ulovligt at maskere sig ved demonstrationer i Danmark. Loven er tilmed formuleret på en sådan måde at du kan blive anholdt for ”forsøg på overtrædelse af maskeringsforbudet”. Dét betyder at politiet i teorien kan anholde dig for at have et tørklæde i lommen. Du behøver heller ikke befinde dig i en demonstration, det er nok at politiet ”vurderer” at du er på vej til én. Loven er stadig forholdsvis ny og politiet har i skrivende stund endnu ikke anholdt nogen for at ”forsøge” på at overtræde maskeringsforbudet.
aug 2010
Måske du skulle læse første linje igen?
mar 2007
hvis JEG tager et tørklæde over næsen og munden, og møder en betjent. så kan jeg LOVE dig for at jeg fik afvide at jeg skulle tage det af. har nogle af mine venner været ude for.
"Dét betyder at politiet i teorien kan anholde dig for at have et tørklæde i lommen. Du behøver heller ikke befinde dig i en demonstration, det er nok at politiet ”vurderer” at du er på vej til én."
de bruger dette FULDT UD. går de med en motorcykelhjelm hvor visiret er tonet eller spejl bliver du også stoppet
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
bør man ikke være fri til at vælge hvilket tøj man går i?
jeg ville da også gerne være fri for at se på gymnasie elever med sokkerne ud over bukserne, tørklæde og briller uden styrke!
mar 2011
Det jo nok lidt noget andet med en burka... Men hva kan mig også forvente sig af dig?? ja ikk meget,
aug 2007
aug 2007
sep 2010
Følger: 7 Følgere: 24 Fotoprofiler: 1 Emner: 97 Svar: 1.854
mar 2011
Ja jeg kan også rende rundt med en rygsäk fyldt med mac-10'er og håndgranater uden folk kan göre noget ved det för det for sent..
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 390
Har i glemt retten til selv at vælge troretning?
Har i glemt retten om at leve frit?
Til dit spørgsmål:
Hvis det er en mandelig kontrollør, beder vi venligst om en dame kontrollør, der kan hente kvinden i burkaen du omtaler. Føre hende til et rum hvor hun i fred og inden for sin religion kan tage sin burka af FORAN en anden KVINDE. Vel og mærke. Som så kan bekræfte om det er hende på billedet i buskortet.
Problem solved !!
aug 2007
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 390
Og carina i har nogle positive holdninger til hvordan vores samfund reelt er bygget op på af værdier !!
sep 2010
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 264 Svar: 1.839
Jeg mener også det burde forbydes inden for retmæssige grænser. Går de gemt under en burka kan ingen vel have ondt i røven over, men i sådanne situationer som er skrevet her, synes jeg ikke det er i orden. Buschaufføren har jo ingen mulighed for at kunne se om det er den rigtige person under tørklædet - så i princippet mener jeg, at han skulle have nægtet hende tilladelse.
mar 2011
* Carina - *
du da for dum at höre på.. du kan jo slet ikk sammenligne det på den måde...
Dan J
de kan holde deres religion hjemme det kan ikk väre rigtigt at ALLE skal tage höjde for alt det der muslimer pis hvis de vil leve deres sindsyge muslim liv så bo dog et sted hvor det höre til man.. er så trät af deres lorte religion man ska hele tiden tänke på hva man gör for ikk at stöde dem.. men de hopper rundt og bränder flag af og opfordre til at slå danske soldater ihjel og hva ved jeg, og det er åbenbart helt fint..
Fuck Koranen og hva det lort står for..
mar 2011
jul 2007
Enig - al religion burde forbydes. det er roden til alt ondt.
mar 2007
tror altså også at buscharføren ville blive sur hvis jeg kom ind i bussen med maske eller en hjelm på. ville nok blive bedt om at tage det af så han ku se mig.
sep 2010
Skal min veninde smide sit tørklæde skal jeg også smide min rosenkrans da de begge er symboler på religion..
Og tro mig, der er ingen af os der vil skille sig af med vores ting..
sep 2010
Det er et symbol på min tro og er min bedekrans..
mar 2011
Og tror ikk en skid på du egentlig er katolik du har den garanteret fordi du sys den er fed og så som undskyldning for at böre den så siger du jamen jeg er katolik... sådan er det med alle jer opmärksomheds sögende trunter
sep 2010
Men jeg er katolik, hvorfor fanden skulle jeg ellers sidde og bede 4 gange om dagen med min rosenkrans?
mar 2011
Det tror jeg heller ikk du gör..
sep 2010
Jeg ved bare bedst..
mar 2011
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
Så medmindre der er anledning til at tro andet, antager buschaufføren da selvfølgelig at buskortet tilhører den person der står med det i hånden..
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk så gerne vil have en lov omkring påklædning.
Jeg synes det er grimt og stødende med nedringet V-hals til mænd. Det bør forbydes.................
jul 2007
Der er da heller ingen der har sagt at en burka burde forbydes fordi det er grimt vel...
nov 2010
ligner du billedet på dit kørekort? Eller på dit buskort?..
Nu er det en del år siden jeg sidst har haft et buskort, men billedet var røvgammelt og lignede overhovedet ikke. mit kørekort ligner mig på ingen måde.
Så længe der er ikke er grund til at tro vedkommende snyder, forstår jeg ikke hvorfor hun skal bevise at hun ikke snyder?
Hvorfor SKAL man være efter alle der skiller sig lidt ud?
dec 2009
du har vidst ikke så mange brikker at rykke rundt med, ellers er du bare ikke særlig gammel
jul 2007
dec 2009
burka er en tradiion der ikke burde genere nogen? .. det andet er klam mode
dec 2009
nov 2010
nu skal der ikke sååå meget ændring til i ens hårfarve og vægt, før et billede pludselig er forældet
Ja, du kan klæde dig som du vil. Hvorfor må muslimer ikke det? Mange danskere bruger også huer helt ned i øjnene og halstørklæde op for munden om vinteren.. Bør det forbydes?..
Jeg gentager endnu engang: Så længe der ikke er anledning til mistanke, forstår jeg ikke hvorfor muslimer SKAL mistænkeliggøres.
Blot fordi man KAN snyde, er det jo ikke sikkert det sker?.. Så medmindre den enkelte buschauffør vurderer at vedkommende virker suspekt, er der da absolut intet belæg for at mistænke vedkommende.
mar 2011
nov 2010
godt argumenteret
mar 2011
aug 2010
Der må de vel heller ikke afdække sig
dec 2009
fjols
mar 2011
Ja ¨men så er jeg i det mindste noget .. du er ingenting...
apr 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 370
Du siger, at bus chuafføren antager, at det er hendes buskort? Rent faktisk kan hele familien jo bruge det samme buskort.
nov 2010
og så spørger jeg dig hvorfor vi SKAL antage at alle folk lyver og snyder og stjæler sig til busture?
medmindre den specifikke person virker suspekt, hvorfor skal vedkommende så automatisk være under mistanke?
De fleste af os kan snyde med offentlig transport, men vi gør det vel ikke?
apr 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 370
Du kan få klippet her, og så kan du sidde og spekulere lidt over hvad jeg mener.
http://www.youtube.com/watch?v=lV6YowXiJN4
nov 2010
har jeg forstået det rigtigt hvis han kører gratis fordi han har et andet menneskes buskort, og har sat sit eget billede i? Billedet af ham klædt som spøgelse?..
Chaufførerne ser et buskort der er betalt, og et billede.. og en mand klædt som billedet..
Og så synes de det er sjovt, så derfor griner de, frem for at stille spørgsmålstegn. Er vi enige?..
Nu er Geo nok ikke jordens mest saglige person. Han siger at de ikke tør bede om dokumentation, da de er bange for at støde minoriteter, men i realiteten synes de nok hele den der situation er komisk. Sådan tolker jeg i hvert fald klippet.
Jeg har jo aldrig sagt at man ikke KAN snyde, men jeg spørger bare hvorfor det automatisk skal antages at folk snyder, blot fordi de kan?..
Efter min søster har fået et barn, går vi ind bagerst i bussen, da vi jo skal have barnevognen med ind. Vi kører med klippekort, da ingen af os normalt tager bussen.
Ikke en eneste gang, har chaufføren kigget i vores retning, eller været opmærksom på hvorvidt vi har været oppe at klippe.. Han antager jo at vi ikke snyder ham, og tror sikkert at vi har månedskort (indtil vi viser det modsatte ved at klippe)..
Man KAN sagtens snyde i busserne, også med en burka, men jeg forstår bare ikke hvorfor folk automatisk skal være under anklage fra starten af? Skal vi ikke vente med at anklage folk, til de udviser en suspekt adfærd?
dec 2009
nu er kristendom og den mest usle og useriøse religion!
du ikke kristen, men accepterer dåb og vil have kirkebryllyp? - du er sku da en hykler?
dec 2009
jeg har modtaget biibelundervisning og jeg har læst og forstået biblen, og har taget et valg
1. nej jeg holder ikke jul
2. da jeg blev gift var det på rådhuset (vil ikke bekende noget for en gud jeg ikke tror på)
3. jeg fejrer ikke helligdage
4. jeg er ikke døbt (min famillie er kristne (meget), men de havde hjerne nok til at give mig et valg)
5. jeg beder ikke
6. jeg ønsker ikke en kristen begravelse
7. jeg har aldrig betalt kirkeskat!
LARS:
Fedt at du ikke hykler! du har en god holdning og har taget et rigtig valg
dec 2009
hvor mange af jer snyder ikke selv med biletten hvis i kan?
dec 2009
ja - oprindeligt, men da kristendommen kom til danmark "tog" de kristne traditionen til sig og tilpassede den kristendommen - der af den kristne jul
idag er det en blandniing af kristene og hedenske tradtioner
dec 2009
julefrokost er ikke en kristen tradition og har intet med jul at gøre?
2. nej jeg får/giver ikke gaver (der flere grunde.. kan ikke lide at få gaver.. hvis der er noget jeg vil have så køber jeg det)
3. det må de gerne, jeg giver dem jo valget -- de skal vide hvad kristendom er og så kan jeg jo håbe at de er fornuftige nok til at vælge det fra...
ved DU overhovedet hvad kristendom er? ..
dec 2009
Jesus blev btw. ikke født i December.... "in case you didnt know"
dec 2009
dec 2009
julefrokost har intet med den kristne tro at gøre,,, det samme gælder juleøl!
jeg ville respektere mine børns valg, men ikke deltage aktivt selv... modsat dig kan jeg godt repektere andre folks valg!! ...
du lærer hat og briller til konfi forberedelse eller i skolen ... så ville du også vide at biblen forbyder kristne at spise svinekød ....
mar 2007
tager sku hatten af for dig. du kommer sku med beviser for dine udtalelser
ja mange tror at jesus har fødselsdag 25 december. har også tænkt på hvorfor fanden man skulle lave folketælling i årets dårligste tid til folkevandring
dec 2009
jeg takker ydmygt
nov 2010
Nej, de vil gerne have lov at bygge moskeer på grunde de selv køber, og for penge de selv samler ind...
Og med religionsfrihed, er det vel underordnet om folk laver en byging beregnet til gud, Thor eller Allah?..
okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 214
skal man da uden tvivl også forbyde caps, hængerøvsbukser, tatoveringer, piercinger osv.
så kan vi alle gå i noget der ligner skoleuniformer og ligne hinanden
var der forresten ikke også en lille tysk mand med overskæg der havde de ideer engang ?
lær dog at sætte pris på mangfoldigheden i stedet for at frygte den .........
mar 2007
du er helt gal på den med den sammenhæng.
burkaen sku forbydes pga den maskere ansigtet. ikke pga den er GRIM.
okt 2007
i kan sgu da være ligeglade om den dækker deres ansigt det er sgu da deres eget valg ?
hvad er det lige i er bange for ?
hvad skal i bruge det at se deres ansigt til ?
mar 2007
kan du se en fyrs ansigt og sammenligne med buskort hvis han har cap, tatoveringer, pircinger og hængerøvsbukser på?
jo kan du vist nok.
læs dog indlægget før du gør dig selv til grin
okt 2007
bla. vil du kunne læse at Flæskesteg og Champange ! føler sig utryg da han ikke kan se deres ansigt og det derfor skal forbydes
Jeg kan da finde en masse mennesker som er utrygge ved folk med store guldkæder og tatoveringer op af begge arme så derfor skal de også forbydes ikke ?
Læs nu selv hele tråden inden du gør dig selv til grin (igen)
Desuden er jeg af den mening at den med bussen bare er for at ha en undskyldning for at komme til at bestemme hvordan muslimer og andre der skiller sig ud mht. beklædningen skal klæde sig...
Mit umiddelbare bud er at vi nok ikke får sænket billetprisen hvis man får fjernet de "snydere" i burka i åbenbart mener der er så mange af i bussen
mar 2007
havde du fulgt med fra start af ville du vide at dette handler om "Buskort, og burka." som overskriften så fint siger.
at du så ligepludselig falder over indlægget og giver din mening i vest når vi snakker i øst fortæller vist lidt om dig.
det er ikke noget racistisk trådstarteren udmelder, men mere det at det burde være ulovligt at have burka på.
hvis du så ønsker at svare på et af indlæggene som måske var racistiske ment.. så skriv personens navn først så vi ved hvad fanden du mener.
okt 2007
2. hvor mange i burkaer har du oplevet eller hørt om som har lavet noget du har grund til at frygte ??
jeg har aldrig hørt om en kvinde i burka der har røvet noget som helst eller skudt, stukket eller banket nogen.....
Hvor meget af ansigtet skal du kunne se før du ikke er bange mere ??
okt 2007
Så forklar mig hvad er det du er bange for kvinderne i burka skal gøre ved dig ?
mar 2007
ja ku jo sådan set være en phykopat der havde taget burka på for sjov og sad og grinte med sin uzi eller ak47 under burkaen.
ville du aldrig finde ud af.
okt 2007
der skal vel for faen være andre ting end bare din lille syge fantasi til at forbyde klædningsgenstande her i danmark ?
Jeg har adskillige gange læst om folk i lædervest som har skudt eller stukket folk ned skal vi så have forbudt lædervest ?
mar 2007
netop det med at man ikke ved hvem der sidder under er diskuteret tidligere i tråden.
okt 2007
Kan i måske dømme folk ud fra deres ansigter og deraf se om det er forbrydere ?
Er det som jeg skriver ikke bare en undskyldning for at kunne bestemme hvilket tøj folk skal have på ?
okt 2007
En mand kommer ind med solbroller og begår et røveri.
Hvem er nemmest at identificere ..
Skal vi så også have forbudt solbriller ?
jeg er helt sikker på at de er oftere brugt til bankrøverier end burka`er
mar 2007
træk vejret og tænk på at den sidste idiot er endnu ikke født.. skræmmende men sandt.
mar 2007
argh.. svært at tabe sig med alle de fristelser
mar 2007
men ville lige prøve nupokur som en kickstarter. har da tabt mig 4 kg på en uge indtil videre.. så er jo fint
mar 2007
mar 2007
okt 2007
Kom nu for helv... da med nogle ordentlige argumenter i stedet for at blive ved med at nægte at det eneste du vil er at bestemme at muslimer ikke må gå i burka.....
Sammenligningen jeg gav sidst er 100 reel du røver jo ikke en bank med bar røv og solbriller men solbrillerne gør absolut genkendelsen sværere og derfor skal de ifølge din tåbelige og barnlige logik forbydes
At du vil have forbudt burka fordi du frygter at der er en terrorrist der under den er da den mest tåbelige undskyldning jeg har hørt længe og bekræfter bare ovenstående
Nu gider jeg ikke bruge mere tid på at diskutere med en snotforkælet hvalp der åbenbart ikke kan forstå at han ikke kan få lov at bestemme over andres liv.
Buskort, og burka.