{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Hjælpeadmins meddelse {{forumTopicSubject}}

vejledning til oprettelse af annoncer på baboom.

trin 1.

gå ind på din konto og tryk opret en annonce.

trin 2.

skriv i annoncen hvad for en vare det drejer sig om du enten vil sælge/købe eller bytte

trin 3. varen må ikke være en skaffevare - et rest parti - du må ikke have et moms nummer eller være anden form for handlende. vores annonce markede henvender sig udelukkende til private der ønsker at sælge brugte varer eller fejlkøb

trin 4.

og her kan jeg se det virkelig går galt for mange..

tag et billede af din vare -- nix - du må ikke bruge billeder hentet på internette - heller ikke selvom det er på facebook osv. baboom vil ikke have billede der ikke ejes af brugeren på deres annoncer.

trin 5.

opret din annonce.


trin 6.
lad være med at blive sur når vi sletter din annonce for overtrædelse af et af overstående punkter.

nej du gør ikke producenten en tjeneste ved at bruge deres billeder og du hjælper dem heller ikke --- selvom du selv er overbevist om det. du stjæler der i mod en kunde fra dem - og stjæler oven i købet deres dyrt betalte billeder.

nej vi advarer ikke først - bare ærgeligt du mister alle dine henvendelser - det er din opgave at sørge for at læse brugerbetingelserne - ikke min.

vi har ikke resurser til at sidde og følge op på om du har fulgt en henstilling om at slette copyrightbilleder.



hav et forsat godt salg/køb/bytte -- det er slet ikke så svært.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælpeadmins meddelse
  • #1   2. maj 2011 okay Kong Lille - My .
    så fik vi det på plads


  • #2   2. maj 2011 Så kom dog igang lille my - gør dit arbejde og begynd at slet annoncer.
    Skal jeg finde nogle for dig der ikke stemmer overens med reglerne, eller kan du godt selv?


  • #3   2. maj 2011 Kasper J: Når du nu skal spille smart, så gør det da i det mindste ordentligt. Det hedder "Dronning" smiley

  • #4   2. maj 2011 Good A: Hvis du har lyst til at hjælpe er du meget velkomen til at sende os links til annoncerne - eller måske sende en ansøgning om at blive hjælpeadmin?

  • #5   2. maj 2011 jaja what ever smiley

  • #6   2. maj 2011 Præcis lige som Sidsel skriver - send gerne en pb med de annoncer smiley

  • #7   2. maj 2011 Når i siger man ikke må tage billeder fra nettet . så må man jo heller ikke oprette en søge / købe / bytte annonce med billeder fra nettet man søger . det er vel i bund og grund det samme ?

    Ja nu spørger jeg dumt men sådan er det smiley


  • #8   2. maj 2011 Lea: Det er præcis det der står ja smiley

  • #9   2. maj 2011 Hvordan skal folk så se hvad det er at man søger ? (det man søger har man jo muligvis ikke liggende dermed kan man ikke tage billeder af det . og man må jo ikke gå ud i butikkerne og tage billeder af varene i butikken for det er jo ikke ens egen varer)

    Men forstår udmærket godt at man ikke skal bruge billeder fra nettet og at man skal have billeder af egne varer. (så kan folk se man har den vare)


  • #10   2. maj 2011 Lea - så må man forklare hvad det er man søger eller spørge en der har det billede om du må bruge det !

  • #11   2. maj 2011 men så kan i da godt begynde at slette annoncer for 70% af dem her inde er med "lånte" billeder
    god arbejdslyst


  • #12   2. maj 2011 Ja det er rigtigt nok . jeg skriver ikke for at være negativ men blot for at spørger om det er rigtigt forstået for er det da noget af et arbejde for jer at skulle slette alle de annoncer som folk har billeder fra nettet.

    Men ja forstår det da godt . dog noget nemmere i en søge/købe/bytte annonce at tage billeder fra nettet smiley for det jo ikke altid at folk har billeder af ting nogle søger.


  • #13   2. maj 2011 Sheeit, så tager bb en drejning, HA'erne går regel AMOK smiley

    Jo, bevares skal nok hjælpe til, meen vil lige give jer en chance først smiley


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #14   2. maj 2011 Nu kommer der gang i festen Ha'erne begynder endelig at lave noget.. Burde næsten fejres.

  • #15   2. maj 2011 Michael - du snakker da kun som du har forstand til !

  • #16   2. maj 2011 Sorry jeg så spørger (til sidsel O) er det ikke lidt dobbeltmoralsk at en admin så har billeder fra nettet så når du kender regler og lige en admin burde da ihverfald følge dem ?

    Ja sorry jeg skriver det .


  • #17   2. maj 2011 Lea aka privat detective smiley

  • #18   2. maj 2011 leá

    touche


  • #19   2. maj 2011 oh snap

  • #20   2. maj 2011 lille mys profil billede er da også fra nettet

  • #21   2. maj 2011 Jaa, gad vide om hun har fået lov at bruge det.

  • Bumle .
    Bumle . Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 110
    #22   2. maj 2011 Noget med ikke at kaste med sten, når man selv bor i glashus, synes at passe glimrende her

  • #23   2. maj 2011 Lea: Siden du spørger kan jeg oplyse dig om at jeg har skrevet og spurgt Asos, som har taget billederne om jeg måtte kopiere dem, og det fik jeg lov til da de ikke sælger den sko jeg havde til salg længere
    Så ingen dobbeltmoral der. smiley Men godt at du er vågen.


  • #24   2. maj 2011 Et profilbillede er IKKE reklame - men i og med man bruger det i sin annoce så er det ! Dermed ikke sagt at der må står bla. arto.dk på ens profilbillede - for det må det ikke smiley

  • #25   2. maj 2011 Iøvrigt synes jeg det er super ærgeligt det eneste i brugere gør, er at prøve at finde vores fejl - vi er mennesker ligesom jer og er derfor ikke 100% fejlfrie ! Vi er her ikke for at irritere jer, men derimod for at hjælpe - vi får ingen løn for det !

  • #26   2. maj 2011 Sidsel O - Hvordan ved du at andre brugere som f.eks har "lånt" et billed fra nettet om de så ikke har spurgt som du siger du har ?

    http://www.baboom.dk/html/mar_vis.asp?MarID=422742 og jeg snakker om denne annoncer smiley du har jo slettet den annonce med de sko til mænd du havde billeder fra nettet af. smiley som jeg sendte pb til dig med link samt andre annoncer. smiley



  • #27   2. maj 2011 Lea: Det kan man skrive I annoncen eksempelvis smiley
    Skoene til mændene er slettet fordi de er solgt.


  • #28   2. maj 2011 Lille-My - Jeg skriver ikke for at være efter jer men netop fordi at i er hjælpe-admins og dermed kender i reglerne så burde i som de første ihverfald følge dem. da i er til herinde for at holde styr og orden på siden smiley

    Synes bare det er lidt dobbeltmoralsk lige med Sidsel O at hun har annoncer med billeder fra nettet. hun slettet da den ene annonce lige efter jeg havde skrevet en pb med lidt forskellige link med folk som havde billeder fra nettet. smiley det er også fint men mener i ikke selv at det er dobbeltmoralsk at sidde og sige det må man ikke men i gør det selv ?



  • #29   2. maj 2011 Så fik du ryddet op hva sidsel smiley hahaha

    Lille My, nej ikke herinde, der er i robotter!


  • #30   2. maj 2011 Og ja, jeg blev gjort opmærksom på at annonce billedet er hentet fra nettet og derfor slettede jeg annoncen da dette jo ikke er tilladt.



  • #31   2. maj 2011 Sidsel O - Ja det kan man men det har du da ikke lige med det spil der f.eks og havde du heller ikke med skoene smiley så det er det jeg mener med at det er dobbeltmoralsk det er skam ikke for at træde på dig men du som hjælpe-admin burde være en af dem som ihverfald overholder de regler som er herinde smiley

    Men du må da undskyld hvis jeg har trådt på dig og nævnt at du er lidt dobbeltmoralsk når du selv har billeder af varer fra nettet også står der i reglerne at man ikke må . smiley


  • #32   2. maj 2011 Lille - My .

    det handler ikke om at finde fejl men hvis vi skal have vores sti ren så skal i satme også, og i øvrigt begynder det mere og mere at line et diktatur her inde smiley

    http://www.baboom.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=42946
    http://www.baboom.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=74574

    og så sørg lige for at slette jeres kolegaers annoncer også


  • #33   2. maj 2011 Hahaha, Du har vidst ikke gennemtænkt dette indlæg lille my smiley så godt!

  • #34   2. maj 2011 men er det ikke bare nemmere at sige at man godt må låne billeder fra nettet? er det ikke pisse lige meget egentlig?

  • #35   2. maj 2011 Nej, det ved jeg godt jeg ikke havde, og så er det jo også min egen fejl hvis annoncerne bliver slettet.
    Forholdsreglen med at skrive at man har tilladelse til at bruge billedet, kan man benytte sig af hvis man gerne vil undgå at få annoncen slettet.
    Jeg føler mig ikke trådt på overhovedet så det behøver du skam ikke undskylde for. Jeg blev bare endnu engang mindet om at jeg er ufuldkommen, og det har jeg skam intet imod for det er vi jo alle smiley


  • #36   2. maj 2011 Kasper J - Jeg forstår i bund og grund godt at man ikke må tage billeder fra nettet da der er så mange som der f.eks snyder som kan gøre sådan . når de skal tage billeder af egne varer så er det jo ikke så let at snyde mere hvis ikke de har varen f.eks. smiley

    Jeg har det personligt bedst med at kunne se folk egne varer samt jeg også har billeder af alle mine egne varer, da jeg selv har det bedst med at se egne varer når jeg f.eks skal købe noget.

    Så synes det er en god regl og synes den skal overholdes. men så skal hjælpe-admins som de første lige overholde reglerne også er jeg lige glad med om i ikke får løn for det men regler er jo regler og i er her for at holde orden og styr på baboom. derfor skal i selv overholde de regler.

    Sidsel O - Er glad for at du selv har slettet de annoncer. det er dejligt at du gør det . også håber jeg at du selv overholder reglerne i fremtiden smiley


  • #37   2. maj 2011 Sidsel O - Selvfølgelig gør jeg det. smiley

  • #38   2. maj 2011 Det håber jeg også at jeg gør smiley

  • #39   2. maj 2011 Lea, lige et komma eller 4 mere så kan vi læse det uden at anstrengelser smiley

    *Jamen lad os se hvordan det udvikler sig, mon ikke denne tråd bliver slettet til sidst, i think so!


  • #40   2. maj 2011 Good A - Ja sorry har sku grammatik iorden . smiley men ja har det med at skrive kommaer og punktummer midt i en sætning :d men ja skader jo ikke lige smiley

    Håber ihverfald på at der kommer mere styr på Baboom især på marked (der befinder jeg mig nok mest derfor jeg skriver sådan)

    Ville være rart for os som handler en del herinde ihverfald.

    Og ja hvis i spurgte hjælpe-admins sender jeg i ny og næ links til jer med annoncer som ikke lige overholder reglerne smiley for synes det er lidt nedern at der ikke er helt styr på marked f.eks smiley


  • #41   2. maj 2011 Lea: Vi prøver så godt vi kan at følge med, også derfor vi for nyligt har fået flere admins til så vi er flere om at løfte læsset..

  • #42   2. maj 2011 Har selv søgt ind som hjælpe-admin hvor i søgte sidst også sidste gang igen . da jeg sidder herinde dagligt og godt ville hjælpe lidt til med at holde styr på det herinde.

    men ja det er lige med at følge med men det er også over halvdelen af de annoncer som er herinde som har billeder fra nettet. som i faktisk skal gå ind og slette. dog har jeg da selv skrevet til nogle privat at jeg synes de skal læse denne tråd (med link) også at de ikke må have de billeder de har i deres annoncer. ( og efter skrevet det er intet negativt ment at jeg skriver. )


  • #43   2. maj 2011 Lea, godt nok smed jeg en smiley Men det er ikke for sjov, KOMMA FFS! smiley

  • #44   2. maj 2011 Hvis i vil gøre jer nogen forhåbninger om at folk skal kunne rette sig efter de her regler, bør de være mere synlige som f.eks. en sticky i forumet. For lige nu er det her emne på vej ind i mængden med alt det andet spam baboom består af, og ingen vil nogensinde have lagt mærke til det.

  • #45   2. maj 2011 Jeg står helt af..
    Syntes det er ufattelig dobbetlmoralsk af hjælpe-adm. kan gå mod regler og bare sige "vi er mennesker og ikk 100% fejlfrie" Nej kan godt være, men påtager man sig et ansvar om at have styr på siden kan man da starte hos sig selv i stedet for at begynde hos andre.. Gode forbilleder kan vi ikk for for lidt af!

    Samtidig syntes jeg det er bullshit at vi så skal skrive vi har fået tilladelse, jeg kunne i princippet bare skrive det uden at have fået lov. Igen, det sikre jo ingen.. Jeg søger jo ikk ting jeg har liggende herhjemme, men ting som jeg håber andre måske har. Hvad er der galt i at kunne sætte billeder på det man søger. Så kan i ligeså godt fjerne funktionen køb/bytte..



  • #46   2. maj 2011 Undskyld HA'ere

    men vil også lige komme med min mening - intet ondt ment i den.

    Tror at alle de regler omkring annoncerne som i beskriver her - især håndhævelsen af disse - kommer til at skræmme mange brugere væk fra BB.

    Folk bruger jo BB fordi det er nemt.
    Men nu skal man tænke over sine billeder, sin vare, sin tekst - samt skrive man har ret til lån af billederne (hvilket man jo bare kan skrive man har?)

    Det bliver jo til en ren guideline, ved hver oprettelse af en annonce.

    Hvorfor ikke forbedre BB hvor der VIRKELIG er brug for det?
    - Nye tiltag til sikre handler.

    Så man ikke står med så mange "snydte" brugere - for det går jo i sidste ende også ud over BB, hvis folk ikke føler sig sikre på at handle her.


  • #47   2. maj 2011 JS: Dit forslag bør du sende til support, alle brugere har mulighed for at komme med ris/ros via kontaktformularen.

  • #48   2. maj 2011 Jeg kan ikke stå til ansvar for hvad andre haer gør - det vil jeg simpelthen ikke have på mig ! ivørigt så er det udhængning at linke til en anden bruger - så vil gerne bede dig slette det indlæg !

  • #49   2. maj 2011 Sidsel O

    Mit indlæg er ikke et forslag..
    Men et spørgsmål..


  • #50   2. maj 2011 Istedet for at bruge en masse energi på at slette folks annoncer pga et lånt billede f.eks, var det Så ikke bedre at bruge den energi på at få sat en stopper for alle de svindlere herinde???

    Det er jo ikke for sjovt Baboom, blir høvlet ned på trustpilot.dk


  • #51   2. maj 2011 Henrik - hvis vi kunne ville vi skam også gerne gøre det ! Men vi kan desværre ikke gøre noget ! Det må big admin sørge for

  • #52   2. maj 2011 Lille My - I som admins kunne f.eks gå videre med det . osv smiley samt vi brugere kan skrive ind dog tror jeg der kommer mest ud af at hjælpe admins går videre med det.

  • #53   2. maj 2011 Lea - tro mig - det har vi gjort MANGE gange - vi har endda en haer der har ville lave et program til det !

  • #54   2. maj 2011 Jamen så må de gøre noget med at det koster mere at blive basisbruger f.eks smiley

    Men ja håber sku der kommer lidt bedre på markede snart . har selv haft skrevet ind engang.


  • #55   2. maj 2011 Tror i får mere ud af at skrive disse regler når man opretter annonce . kommer det op først også skal man acceptere reglerne før man kan oprette annoncen f.eks. så folk læser det og er opmærksomme på reglerne. smiley

    For dette indlæg ser folk ikke lige som sådan smiley


  • #56   2. maj 2011 Så arbejd sammen om at få dem igang længere oppe i systemet

  • Mr.Frost .
    Mr.Frost . Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 44 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 634 Svar: 2.318
    #57   2. maj 2011 det var ikke nødvendigt at skrive "det er slet ikke så svært." lille my

  • Mr.Frost .
    Mr.Frost . Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 44 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 634 Svar: 2.318
    #58   2. maj 2011 sys sku også at det skal være ens for alle om man er HA eller ej

  • #59   2. maj 2011 Hørt !!!! smiley Mr. Frost .

  • #60   2. maj 2011 I see your lips are moving, but all I hear is Bla bla bla bla!

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #61   2. maj 2011 Men i og med Babooms support ikke gør noget ved alle svindlerne er det jo klart de valfarter hertil .. Det er jo et paradis da det ingen kosekvenser har. Man får ik en gang slettet sin profil. I Ha'er trækker hele tiden på skuldrene når det kommer til samtalen om svindlere. Hvad med rent fakstisk at udtænke en måde at få gang i supporten på så der blir sat en stopper for det og i ik blir høvlet ned for det. Det er bare at troppe op i fællesskab og konfrontere big admin og sige nu vil vi ikke være med til at støtte op om de svindlere mere. Det er jo i bund og grund det Baboom gør ved ikke at foretage sig noget... Som ham gutten fran Dansikring lige har gjort. Han vil ikke være med i sådan en koncern mere hvor man ser så lemfældigt på sikkerheden.. Os brugere kan intet gøre.

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #62   2. maj 2011 Jo det passer ikke helt.. Os brugere kan godt gøre noget. Vi kan få frosset profil hvis vi går jer for meget på klingen i den manglende vilje til at ville bekæmpe problemet.

  • #63   3. maj 2011 helt enig med Michael, og hvem er ham "big admin"? Har nogen nogensinde set ham? Alle sakker om ham, men han er ikke snlig. Er han sådan en gud som ikke tager sig af sit værk, som vi kender det fra andre historier?

  • #64   3. maj 2011 snakker, synlig.


    Sådan, så kan alle være med.


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #65   3. maj 2011 Big admin er sikkert bare en syndebuk der er opfundet for moderatorene har en undskyldning for ikke at foretage sig noget og har en de kan skylde skylden på smiley

    Ej han er sikkert deres talerør til ejerne af siden.. Big admin er altid en gut der gemmer sig bag en kontakformular eller en mail adresse. Men det kunne rent faktsik være spændende hvis han kommenterede dette og gjorde sig bare en smule synlig.


  • #66   3. maj 2011 lol big admin, da vel bare Administrator

    men han er måske halv "big" som i smælder ?


  • Mr.Frost .
    Mr.Frost . Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 44 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 634 Svar: 2.318
    #67   3. maj 2011 kan sige at det er en dame der står for baboom smiley som er bruger nummer 1

Kommentér på:
Hjælpeadmins meddelse

Annonce