1.298 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

gastric bypass vs. træning? gastric bypass vs. træning?

Hey BB'ere.

Sad på arbejdet tidligere og diskuterede med en kollega. Vores emne var gastric bypass vs. træning.
Ikke hvilken vej man skal vælge. Mere det om man efter en gastric bypass kan optage nok næring efter hård træning. Her tænker jeg både på løb og styrke træning.

Personligt er jeg af den overbevisning, at efter sådan en fedme operation, så er der ikke plads nok til at kroppen kan få de ting den skal have for at kunne klare en hård træning.

Det var min kollega så ikke. Han var fuldt ud overbevist om, at det var bare og spise de rigtige ting.

Er der nogle her inde som ved bedere?

PFT

/Jk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gastric bypass vs. træning?
  • #1   3. maj 2011 efter denne operation så må du ikk "styrke træne" det først stykke tid.

• #2   3. maj 2011 Hvad men et stykke tid efter så? smiley

Jeg søger bare noget kasteskyts til når vi skal forsætte diskutionen smiley

• #3   3. maj 2011 Jeg ville nu ikke kalde det tålmodighed hvis man spiser sin mave op til de store mængder igen ...

Men som vi har snakket om , så kræver det nok at man tænker meget over hvad man spiser . At du sørger for at få proteiner nok .. Jeg kender til en der har tabt sig 96 kg tror jeg nok det er , og han ser trænet ud .. Men han træner 5-6 gange om ugen .. Så jo , jeg vil sige det godt kan lade sig gøre .. smiley

• #4   3. maj 2011 Altså en hel den næring bliver optaget inden det når mavesækken.

Spørgsmålet er interessant, jeg har dog ikke svaret. Men jeg vil antage at hvis man det man indtager er det rigtige, vil man stadig kunne få sit behov dækket. Men da hele ideen er at man skal tvinges i kalorie underskud vil det under alle omstændigheder være voldsomt svært at bygge muskel masse samtidig

• #5   4. maj 2011 Blackie - se det var lidt sidst nævnte jeg tumlede lidt med. Men også derfor jeg blev nys. da diskutionen havnede på det emne.

• #6   17. maj 2011 Kim A - selvfølgelig må du ikke det smiley
    De første 6 uger må man ikke dyrke hård motion, styrketræne osv. - det er jo fordi at kroppen skal have tid til at hele.
    Derefter er alt tilladt.

Kamilla - Mavesækken kan ikke udvides, men det kan tyndtarmen derimod, derfor kan man med tiden spise mere, da tyndtarmen kan udvide sig så meget at man får en stor "mavesæk" smiley

JK - Det er forskelligt om der er plads nok, nogle kan ingenting spise, mens andre kan spise "meget".

Kommentér på:
gastric bypass vs. træning?

Annonce