Erfarne billister? Et tip tak? Erfarne billister? Et tip tak?
Hej folkens.
Skal til teoriprøve onsdag, hvilket jeg slet ikke er nervøs for. Har styr på teorien. Har egentlig også styr på kørslen, men min kørelærer er lidt nedern!
Som han siger dobbelt orientering (inden man kører sætter blinklyset til, og når man svinger). Min kørelærer er dog ALTID MEGET SENT til at fortælle mig om jeg skal til højre, venstre eller ligeud, så mine orienteringer bliver lidt forhastede! Skal jeg bare sige til ham at han skal orientere mig lidt før?
Derudover synes jeg at bilen hopper en bette bette smule når jeg skifter fra 1 til 2 gear. Kun der, når man kører i så lav fart! Nogen der kan give et godt tip til hvordan man undgår det? Og hvis jeg ikke får helt styr på det inden køreprøven, er det så noget sagkyndig går meget op i? Altså det er ikke et direkte "hop" i bilen, man kan bare mærke et minimalt bump!
dec 2007
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 26
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 334
om det "bump" i din gear skift er noget de går op i, er igen meget svært at vurdere. hvis det ikke er for voldsomt tvivler jeg på det giver anledning til noget. hvis det tværtimod er for voldsomt tæller det som forkert betjening af gear. i sig selv burde det heller ikke alene være nok til at dumpe dig. kun hvis det er helt af helvede til.
tricks for at modvirke det? koblingsbetjening. nogle gange kan det være nødvendigt at "file" på koblingen, specielt ved lave hastigheder.
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 99
Men til køreprøven er kørelæreren ikke med, da er det køreprøvesagkyndige der fortælle hvor du skal køre hen.
At den hopper lidt mellem 1. og 2. gear skyldes ret sikkert at du slipper koblingen for hurtigt og eller du skal give en lille smule mere gas under tilkoblingen...
Hvis det er meget lidt, tror jeg ikke sagkyndige går synderligt meget op i.!
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.178
Det er overhovedet ikke voldsomt. Det er et minimalt minimalt bump. Det kan kun lige mærkes. Men jeg kan jo tydeligt mærke det når jeg sidder bag rattet.
Altså var ude og køre i dag. Jeg kørte ud af en lige vej. For enden var der et kryds hvor man enten skal til højre eller venstre. Så vejen deler sig sådan op i 2, med en spærrelinje imellem. Den var jeg i dag, nødt til at køre over, da han først efter spærrelinjens starte fortalte mig at det var højre jeg skulle til. Samtidig var der grønt lys, så jeg skulle orientere mig - spejl spejl skulder, jeg skulle blinke, skulle geare op, skulle orientere mig igen. Det er rimelig meget for en nybegynder indenfor 2 sekunder. Og fik jo af vide "nu skal du huske at orientere dig inden".. Og det havde jeg bare ikke en jordisk chance for at nå!
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 703
Det betyder ikke noget for din prøve om bilen hopper lidt mellem 1. og 2. gear. Hvis resten af din kørsel er fin og sikker betyder det intet.
Hvis du ikke når at orienterer dig så fortsætter du bare ligeud. Det er også okay til prøven, du skal bare sige at du synes den køresagkyndiges frist var for kort.
Angående orientering, så havde min kørelærer et mantra som hed "spejl, spejl, skulder"
Altså bakspejl, sidespejl og skulder. Orientér i den rækkefølge, så dur det bare.
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 703
maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 146
nov 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
synes min sagkyndige var rigtig flink. og fortalte i rigtig rigtig god tid når du skulle dreje.. så der skal du i hvert fald ikke være bekymret..
men bumpet er sikkert fordi du slipper koblingen liidt for hurtigt
og sig til din kærelære om han ikke kan sige det i god tid, hvor ellers har du lidt svært ved det
okt 2008
okt 2008
Erfarne billister? Et tip tak?