{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

Mulle H
Mulle H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Trusler fra køber {{forumTopicSubject}}

Kære Baboom!

Jeg står en situation med en meget ubehagelig køber.

Køber vælger at købe nogle ting af mig, anbefaler køber at handle via trendsales, fordi der sidder nogle mennesker bag, hvis det er der går noget galt evt. ved forsendelse eller andet.

Køber vælger at betale via en bankautomat, det vil sige der går 3-4 dage før pengene står på min konto. Den dag pengene går ind er jeg på arbejde, køber vælger at true mig med politi og alt muligt fordi jeg ikke besvarer sms'er og alt muligt inden for få minutter. Jeg sender den efterfølgende morgen, da posthuset åbner.

Køber har betalt for almindelig forsendelse, har ikke ønsket at betale for pakke forsendelse, så der er forsikring på. Jeg vælger at lave en indleveringsattest på at varerne er sendt til hende, fordi en kvittering ikke er bevis for forsendelse, derfor betaler jeg for at lave denne indleveringsattest, da køber har været meget ubehøvlet overfor og ikke føler mig tryg ved hende.

Jeg sender i fredags, varen kommer i lørdag eller mandag, og køber begynder at true mig igen på trods af jeg har brugt en masse penge på at sende hende mms billeder af alt, indpakning, kvitteringer fra posthuset, indleveringsattest med mere. Køber er uforskammet overfor mig.

Varen kommer så frem i dag, og det viser sig der nærmest har været maraton ovenpå pakken til hende og hun påstår så at det er min skyld og det er mig der skal stå til ansvar for forsendelsen, hvilket jeg ikke kan se hvorfor det er.

Hun truer mig med polit og alt muligt.

Hvad ville i gør?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trusler fra køber
  • #1   17. maj 2011 lade hende rende og hoppe.. det er jo ikk din skyld.. smiley

• #2   17. maj 2011 Det er da ikke din skyld hvis post danmark har fucked parken op

• #3   17. maj 2011 Alt under 700.- er ikke noget politiet gider at kigge på.. og fragten er postdanmarks ansvar men uden forsikring så er det bare ja.. synd og en skam.. syntes du har gjort det rigtige.... Når folk tænker bare med røven.

• #4   17. maj 2011 Når = Nogen

• #5   17. maj 2011 Vil også mene, at man som sælger, har et ansvar for at pakken er pakket forsvarligt ind, alle og enhver kender til PostDK og deres håndtering af post og pakker.

• Mulle H
    Mulle H Tilmeldt:
    mar 2011

#6   17. maj 2011 Jeg kan ikke se hvor vidt det kan være min skyld at forsendelsen ikke er blevet behandlet ordentligt.

Hvis køber havde ønsket varen skulle kunne erstattes hvis der skete noget under forsendelsen, så havde hun ofret 75 kr på at få sendt det som pakke. Men det har køber ikke ønsket.

Dog mener hun at det er mig der skal stå til ansvar for hver en handling.

1. Handlen bliver indgået.
    2. Køber indbetaler og jeg afventer pengene, men fordi jeg ikke holder kontakt med hende hvert et minut, så er jeg en bedrager i hendes øjne. Uden at have gjort noget bliver jeg mistænkt og beskyldt for alt muligt.
    3. Jeg sender billeder til hende af varen inden den bliver sendt og køber kan se varen intet fejler inden forsendelsen.
    4. Jeg tager billed af varen er pakket fredag morgen, jeg tager billed på posthuset af pakken + indleveringsattest samt billed af kvittering og indleveringsattest til køber og sender billeder til hende.
    5. Varen kommer ikke frem lørdag, og hun påstår jeg ikke har sendt på trods af jeg har taget billeder til hende.
    6. Mandag er varen stadig ikke kommet frem og får igen en masse trusler fra hende med politianmeldelser og alt muligt.
    7. Jeg vælger ikke at reagere, da jeg ikke vil stå model til den behandling.
    8. Det bliver tirsdag, hun modtager varen og det ligner der har været maraton løb på pakken. Jeg kontakter politiet da jeg modtager trusler fra hende, de beder mig om ikke at reagere på hendes henvendelser, kontakter hendes lokal politi vores område, så tager de den den vej, men som de sagde til mig, så ville jeg aldrig komme til at stå til ansvar for det, da jeg har beviser for forsendelse, samtalerne er gem og køber har handlet på eget ansvar.

• #7   17. maj 2011 kan se at det her er modsvaret til købers indlæg tideligere smiley måske du skulle tage hende af filter listen og svare hende på hendes beskeder så i kan finde ud af det som voksne mennesker smiley

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 58 Svar: 201
    #9   17. maj 2011 Hvis køber har valgt at betale for almindelig forsendelse er det da ikke sælgers skyld, køber kunne bare have valgt at købe forsikret forsendelse?

• Mulle H
    Mulle H Tilmeldt:
    mar 2011

#10   17. maj 2011 Har læst hendes indlæg med alle mulige udtalelser jeg skulle have foretaget mig, som aldrig er kommet fra mig af.

Jeg har valgt at sætte hende på filter, da hun skriver på samtlige af mine annoncer og jeg skal slette hele tiden. Det har ikke min interesse, at skulle bruge tid på at slette en masse unødvendige indlæg

• #11   17. maj 2011 syntes jeres forklaringer ligger meget langt fra hinanden :S det er lidt svært for os at vudere hvem der snakker sandt smiley

• #12   17. maj 2011 hvorfor ringer i ikke sammen og finder en løsning?

• #14   17. maj 2011 folk der truer har ikke noget at have det i...!! Sådan ligger landet...!!

• Mulle H
    Mulle H Tilmeldt:
    mar 2011

#15   17. maj 2011 Nad - Hvad gør du når du handler på nettet? Jeg har tilbudt hende at hente tingene, har tilbudt hende at kun kan komme og nær studere kvitteringeren, da der pludselig er falske datoer på og alt muligt. Jeg har ingen interesse i at skulle gå og spilde min positive energi på mennesker, som hende. Hendes opførsel har været så barnlig lige fra handlen blev indgået. hvis hun er så usikker på dem hun handler med så bør man måske ikke handle på nettet.

• Basker
    Basker Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 370
    #16   17. maj 2011 .. Lad hende rende og hoppe smiley - Du har vel gjort dit. Så det er, hvist Post Danmark som er synderen her.

• #17   17. maj 2011 omg: kom videre, del skaden 350 kr og lad det for fuck sake være en lærestreg for jer begge...

• #18   17. maj 2011 Jeg handler ikke med privatpersoner på nettet smiley netop pga situationer som den i er i. Men kan ikke se hvorfor i ikke tager den over tlf. med hinanden istedet for at starte en inddirekte krig på baboom? Da jeres historier afviger MEGET fra hinanden er det jo umuligt for folk at se hvad der er sandt og ikke er sandt. Det er en sag imellem jer 2, så må i tælle til 10 og være voksne og tage den med hinanden og finde en løsning hvor alle er glade smiley

• #19   17. maj 2011 Dennis d- det er nemlig hende i dit link som bliver omtalt her

• #21   17. maj 2011 Dennis d- ligepræcis :S de kunne ikke være mere forskellige.

• Just Me ?
    Just Me ? Hjælpe-administrator

Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.391
    #22   17. maj 2011 Min personlig mening, er at hun kan gøre hvad hun vil. True hvad hun vil, hvis det blvier grovt eller du føler dig utilpas, så op og meld hendee da det kan du let.

HUN har valgt den metode hun vil betale på og få den sendt, derfor er det som HUN har valg, intet med dig af gøre...

De folk der ikke vil ofre de xtra 40kr til en Pakke forsendelse med forsikring, er i mine øjne dumme.. for ved hvordan de behandler pakkerne.

Så du kan Rolig sove om natten, og evt melde hende... kort og godt..

• #23   17. maj 2011 Kan godt forstå at du har haft en dårlig oplevelse m en handel på nettet, og nu ikke ønsker at blive hængt ud som dårlig sælger herinde feks, men lad hende bare rende dampen af, for der er simpelthen intet køber kan gøre i denne situation.
    Hun kan blive nok så sur, men det går over igen.
    Nogle vil måske opfatte dig som dårlig sælger, men tror nu det er mindsteparten, så du skal nok få lavet nogle gode handler i fremtiden;-)

SLIP HENSTENE FRI OG LAD VOGNEN STÅ!

• Mulle H
    Mulle H Tilmeldt:
    mar 2011

#24   17. maj 2011 Jeg har aldrig haft problemer med at handle på nettet før, jeg har gjort det over 1år nu uden nogle problemer.

Men denne oplevelsen for da en til at tænke, og havde aldrig forventet at møde sådanne mennesker.

Skal jeg erstatte noget eller skal jeg være ligeglad?

• #25   17. maj 2011 ta den tilbage og glem det... ellers ta den med hende over telefonen

• #26   17. maj 2011 Når jeg læser købers udtalelse så er ringen klappet sammen og guldet er væk. Hvilket man også kan se på billederne. Det er DIT ansvar at pakke tingene ordentligt ind! Og hvordan kan guldet ryge af ved forsendelse?

• #27   17. maj 2011 hvorfor deler i det ikke bare over på midten? Snak sammen og find en god løsning for jer begge, så det ude af verden. Og så ved i begge til en anden gang at sådan noget kan forkomme smiley

• #28   17. maj 2011 sys ihvertfald ikke man kan tillade sig at være ligeglad. Det er jo jeres begges problem kan man sige

• #29   17. maj 2011 jeg har en Teamspeak 3 i må ta den over , så koster det heller ikke noget i telefonregning og vi andre kan lytte med smiley

• Igor P
    Igor P Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 73 Svar: 464
    #30   17. maj 2011 i blir nød til at mødes og slås om det når i begge to højst sandsynlig lyver lidt

• #31   17. maj 2011 jeg holder med køber... en slidt ring er ikke noget post danmark er skyld i , og sende den i en lille pose er uforsvarlig

• #32   17. maj 2011 Alfa-Han - Enig

• #33   17. maj 2011 holder sku også med køber der

• #34   17. maj 2011 ergo " Du må sende hende pengene igen " og få ringen retur...

• #35   17. maj 2011 hun har jo sendt mms billeder til hende , så kan hun jo se hvordan ringes stand er .. det jo et valg hun har taget ..
    og har i tænkt jer hun skal ofre penge på div indpaknings muligheder når køber ikke betaler for det , ikke en skid ..

hun har købt ringen færdig bum .

• #36   17. maj 2011 man skal ikke sælge en ring for at være næsten som ny og så viser det sig at den er slidt... desuden skrives der at der fulgte æske med , men den blev sendt i en lille pose... sælger må ta lortet retur og betale tilbage.. færdig bum

• #37   17. maj 2011 Alfa-Han . : har du set annoncen hvor der er skrevet der skulle stå der var en æske med til den ?

• #38   17. maj 2011 ja hvism der er æske med , så sender man da ringen i æsken..ikke sandt og næsten som ny ... = slidt ned til den er sølvblank.. hvis jeg var sælger , så ville jeg skynde mig at få sendt pengene retur og ta den lærestreg

• #39   17. maj 2011 du svarede ikke på hvad jeg spurgte dig om .

har DU set annoncen hvor der skulle stå den lå i en æske ?

Kenny B : jeg havde nok heller ikke valgt at få sendt bilen med post dk vel ! smiley

Kommentér på:
Trusler fra køber

Annonce