{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

christian n
christian n
Tilmeldt:
25. feb 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 46

hjælp til noget lejlighed {{forumTopicSubject}}

hey skriver fordi jeg har et spørgsmål om overtagelse af lejlighed. Hvis min kæreste har boet over 2 år hos sin bror og han så flytter op i en større lejlighed hos samme udlejer, har min kæreste så ikk krav på hans lejlighed?

§ 77 a. Såfremt parter, der i mindst 2 år har haft fælles husstand, ophæver samlivet, kan de aftale, hvem af parterne der skal have ret til at fortsætte lejeforholdet til en lejlighed, der har tjent som fælles bolig. Kan parterne ikke blive enige om en aftale, jf. 1. pkt., kan der, når særlige grunde, herunder navnlig hensynet til parternes mindreårige børn, taler derfor, ved dom træffes bestemmelse om, hvem af parterne der skal have ret til at fortsætte lejeforholdet. § 77, 2. pkt., finder tilsvarende anvendelse.

Taget fra leje loven.

håber på noget hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til noget lejlighed
  • #1   30. maj 2011 Ved ikke lige om hun har krav på det. Men det vil da være det smarteste og nemmeste for udlejeren. For så skal han jo kun lave en ny kontrakt, og så slipper han for at risikere at stå uden lejer i en periode.

  • christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 46
    #2   30. maj 2011 jeg forstår det bare ikk. Det vil sige at fordi han flytter op i noget større sammen med sin kæreste så står hans søster bare på gaden?

  • #3   30. maj 2011 Det var ikke det jeg mente. Mente at det ville være smartest for udlejeren at genudleje den til din kæreste. Hende kender han vel lidt.

  • christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 46
    #4   30. maj 2011 nej det var heller ikk pointet på dit indslag:) vi snakkede bare med bolig selskabet og de sagde at den blev udbudt som normalt, og at hun ikk havde krav på den. så i følge dem står hunpå gaden når han flytter

  • #5   30. maj 2011 Det er godt nok nederen. Men syntes at hun skal prøve og fortælle dem om alle de fordele der er for dem hvis de bare skriver lejekontrakten om til hende.

  • christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 46
    #6   30. maj 2011 ja smiley men vi tolkede bare den paragraf i lejeloven som at hun har ret til det eftersom der står parter og ikk partner. de sagde at man skulle være gift eller lignende før det var aktuelt

  • #7   30. maj 2011 hvorfor overhovedet nævne for udlejrene at han flytter. han skal da bare blive ved at have den i hans navn og så kan søsteren bo der. og så ordner de 2 lejeprisen mellem sig. det kender jeg flere der gør. og så slipper man også for den mega trælse indskud.

  • christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 46
    #8   30. maj 2011 men man må ikk eje to lejligheder i samme afdeling af boligselskabet åbenbart

  • #9   30. maj 2011 oki. mærkeligt.

  • #10   30. maj 2011 Nej, hun har intet krav om den slags, det er kun hvis man har levet som samlevere (kæreste, partnerskab.. lignende)

    Min far har en lejlighed i kbh som han har haft i 22 år, og jeg ville gerne overtage den, men det er der (i hvert fald officielt, ingen mulighed for), men hvis det havde været hans kæreste/kone/whatever så havde muligheden været der


  • christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 46
    #11   30. maj 2011 okay... mente bare der burde står partner så i stedet for parter. Hun er jo en part da hun også står på lejekontrakten som om hun bor hos ham( ved ikk lige hva det heder)

  • #12   30. maj 2011 Og min far har forresten arbejdet i et boligselskab med den slags i mange år, og arbejder nu i kommunen med boliger og folk der er i fare for at ryge på gaden, så han burde have styr på det.

  • #13   30. maj 2011 Mener du at hun har folkeregister adresse der?
    Eller at hun står på lejekontrakten på lige fod med ham?


  • christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 46
    #14   30. maj 2011 puha han er lejer og hun har ihvertfald folkeregister addresse der.

  • #15   30. maj 2011 Så er der stadig intet at gøre så vidt jeg har forstået.
    Er du ikke partner og ikke på lejekontrakten - så har du ingen krav.. desværre


  • christian n
    christian n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 46
    #16   30. maj 2011 okay. hun siger hun står som samlevende..- det vil sige når han flytter står hun på gaden?

  • #17   30. maj 2011 Ja, det vil jeg mene... Man kunne påstå at der var tale om partnerskab, men det er jo desværre lidt svært når de er bror/søster


Kommentér på:
hjælp til noget lejlighed

Annonce