Elpriser / Valg af elselvskab - Hjælp {{forumTopicSubject}}
Hejsa! Ja.. Så snot hamrende dum jeg har været valgte jeg at skifte elselvskab.. Mødte 2 gutter på gågaden som fortalte mig at hvis jeg skiftede til et grønt energi selvskab så ville det kun blive 30kr dyere per måned ca, og at den normale takst for el prisen går til at rede regnskoven. Fair nok tænkte jeg?
Fik så lige en regning på 600,- for 1 måned på el! Jeg er hjemmegående pt, på akassen så det er vist ok.
Jeg ringede til mit gamle elselvskab ( Energi fyn ) og forklarede at jeg var lidt ked at at have smuttet fra dem. Jeg spurgte ind til priser på kWh, og de oplyste mig jeg skulle besøge følgende side:
http://www.elpristavlen.dk/
Når jeg kigger på min nuværende elregning betaler jeg lige knap 68.99 øre per kWh ?
Inde på den side jeg kom med ligger det billigeste elsakb på 44,69 øre ?! Kan dette virkelig passe?
Jeg bor I odense ( postboks 5000 ) i lejlighed.
Når jeg er inde og kigge på mit gamle elselvskabs hjemmeside fandt jeg følgende:
(link fjernet) = 79,3 øre per kWh for år 2011 ?
Der står også en masse afgifter til højre og venstre.
Jeg er fundet frem til at man som sagt godt kan frit vælge imellem elselvskaber, men at man ALTID, uanset hvad vil betale en anden regning for at benytte kablerne / transporten af ens el.
Synes virkelig det er EN kæmpe stor jungel at hitte ud af? Det er satme forvirrende alt sammen
Nogle som har forstand på alt dette som kan hjælpe mig?
Lige pt hælder jeg mest til at skifte til det selvskab som er billigst ~ Netop det til 44,69 øre ?
På forhånd tak.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
Betaling til leverandør 44,69 øre/kWh
Betaling for el 35,75 øre/kWh
Øvrige omkostninger 0,00 kr./år 0,00 øre/kWh
Abonnement 0,00 kr./år 0,00 øre/kWh
Moms (25,00 %) 8,94 øre/kWh
Betaling til netselskabet Energi Fyn City Net A/S: 80,23 øre/kWh
Afgifter (afregnes via netselskabet): 99,13 øre/kWh
Samlet betaling pr. kWh inkl. moms 224,04 øre/kWh
Skønnet årligt betaling: 4.481 kr. pr år ved 2000 kWh/år