{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Tilmeldt:
28. okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180

Internet Hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg står med lidt af et besynderligt problem som fik 3 hotline folk fra både Telenor og TDC til at rynke på næsen!
Min kæreste og jeg bor i en lejlighed - vi har TDC HOME TRIO! Dem der boede her før havde åbenbart Telenor..

Af en eller anden grund har dem der tidligere boede her fortsat betalt med telenor, men de opsagde deres abonnement og nu er MIT internet lukket - til en vis grad!

Det telenor internet kan jeg se, og det hedder default. Og min egen computer bliver ved med at automatisk at hoppe over på det, selvom vi altid har kørt på TDC's netværk. Det vil sige at hver eneste gang jeg starter min computer, så skal jeg ind og ændre netværk, skrive kode osv! - fordi den selv hopper over på telenors netværk, som jo er lukket.

Når jeg så er kommet ind på mit eget netværk, som er betalt og som hotline folkene siger der er skide godt signal til, så kan jeg ikke gå ind gå ind på nogle hjemmesider! Den eneste hjemmeside jeg kan gå ind på er google.dk - når jeg så søger på eks. baboom derinde og trykker, ja så kan jeg pludselig godt gå ind på den.. Hvis jeg prøver at gå ind på nogle hjemmesider direkte, så får jeg bare en fejlmelding fra Telenor om at netværket er lukket pga manglende betaling - og det er selvom jeg sidder på TDC's netværk?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Internet Hjælp.
  • #1   18. jun 2011 Man skulle tro din browser hænger i nogle gamle Telenor indstillinger. Prøv at tøm dens cache, slet cookies o.s.v.

    Mht. at den selv hopper på Telenors netværk, prøv at undersøg om ikke det er sat til standard på en eller anden plat måde, og hvis ikke, så sæt dit TDC til standard hjemmenetværk.


  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 99
    #2   18. jun 2011 Det lader til at det er trådløse netværk vi snakker om..?
    Du skal ind under dine trådløse netværk (den gemmer en liste) og slette "Default" netværket, eller ihvertfald give lavere prioritet..
    .
    Hvilken Windows kører du?

    Hvor PC kyndig er du?? For der er flere måder at gribe det an på, for at få luget ud i dit telenor..


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #3   18. jun 2011 Jeg har en MAC og jeps. Vi snakker om trådløse netværk. Problemet er at der ALDRIG har været et "default" netværk på min computer. Det er pludselig dukkede op, da jeg begyndte at få fejlmeldingen om at jeg ikke havde betalt til telenor - som ikke er min udbyder!

    Jeg er generelt god til computere, men internet - der må jeg melde pas. Ved jeg ingenting om!

    Og jeg har prøvet det med prioritet. Jeg har sat mit TDC netværk til at være topprioritet, og har sat default netværket med laveste prioritet. Alligevel, når jeg lukker browseren for at åbne den igen 10 min senere, så er den hoppet over automatisk igen smiley


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #4   18. jun 2011 Har været inde i systemindstillinger --> netværk --> også har jeg slettet default. Den er ikke vist på listen derinde.
    Men når jeg trykker på det ikon der viser signalstyre - i den "topbar" der er i mac.
    Ja så kan jeg se default netværket, selvom jeg har slettet det.


  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 99
    #5   19. jun 2011 Jeg er ikke super skarp på MAC, men det må være fordi at der er et trådløs netværk der hedder "default" tilgængelig.
    Har du flere trådløse routere på / eller er det måske en nabos netværk?


  • #6   19. jun 2011 Hej Rasmus.

    Har du kørt over det telenor nætværk eller hvordan?

    Hvis du har en bæreline fra TDC vil det ikke være muligt for telenor at blande sig i noget som helst på din internet forbindelse. Så der må stå en router som du har været på fra telenor som din mac prøver at komme på?

    Nulstil dine internet instillinger og opret forbindelse fra ny til din mac.


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #7   19. jun 2011 hvordan nulstiller jeg internetforbindelsen?
    Helt 100. Jeg har ALTID kørt på TDC! Og jeg har aldrig noglesinde haft en router?


Kommentér på:
Internet Hjælp.

Annonce