{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Spørgamål ang S.U og kontanthjælp regler {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har lige et par spørgsmål jeg håber i kam hjælpe mig med.
Jeg er ude boende, men har adresse hos min mor i øjeblikket. Jeg står i den situation at jeg står uden arbejde i 2 mdr inden jeg skal studere. Kan jeg flytte min adresse hjem til min søster, og på den måde få udeboende kontanthjælp i de 2 mdr, og når jeg starter på studie, få udeboende S.U?
Hvordan er reglerne for min søster, når hun skal "lege" et værelse ud. Skal hun betale skat af de penge hun ind kræver af mig i husleje?

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgamål ang S.U og kontanthjælp regler
  • #1   26. jun 2011 du ska bare være opmærksom på su er forudbetalt og kontanthjælp er bagudbetalt

• #2   26. jun 2011 Ingen anelse, men ved hun mister sin boligstøtte, hvis du flytter din adresse ind til hende. Så lej hellere en postbox i de måneder og håb på I ikke bliver afsløret.

Ikke fordi jeg går ind for bedrageri, men med SU og Kontanthjælp, så rækker pengene ikke langt.

• #3   26. jun 2011 Troll. Dvs hvis jeg søger kontanthjælp her til d 1 fx, så får jeg først pengene for den måneder, næste månede?
    Nicolai, ja det er jeg klar over - det er også derfor jeg ikke flytter adresse til der hvor jeg opholder mig nu, da min kammerat i så fald vil miste hans støtte. Men det kan da blive enden af det.
    Hvad koster det at leje en postbox?

• #4   26. jun 2011 840,- pr år.

• #5   26. jun 2011 ja ingen penge den første måned, men der kan du få et engangsbeløb på 3400 eller sådan noget......

Kommentér på:
Spørgamål ang S.U og kontanthjælp regler

Annonce