{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Tilmeldt:
28. okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180

B-skatten ... FORVIRRET!! {{forumTopicSubject}}



Hej alle kloge aftenmennesker smiley

Jeg har siddet i 2 timer nu og læst og læst og læst, men er stadig ikke blevet klogere!

Landet ligger sådan at jeg har et fuldtidsjob, hvor min indkomst der jo self kører over A skatten.
Jeg har så for en måned siden fået et lille weekend job, som skal køres over B skatten.
Jeg fik den 14/6 en lønseddel fra dem med et beløb på 862, altså har de ikke trykket noget skat fra, hvilket undrede mig, da jeg troede de selv indberettede det.
Nå, men jeg siger så til skat for at ville indberette det, men det kunne jeg ikke gøre, det skulle virksomheden.. ja what to do.
På min lønseddel står der at min løn er som "honorar"? har det noget med at at gør?

Men ja hvordan forgår det så?- jeg gør åbenbart noget helt forkert...

HJÆLP MIG:D



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  B-skatten ... FORVIRRET!!
  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #1   29. jun 2011 Firmaer indhenter jo selv skattekort idag smiley

    Men når man man får som honorar, er det vel ligesom en gevinst? så burge man vel selv indberette ?

    Og et firma udbetaler da aldrig uden at trække skatten?


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #2   29. jun 2011 Firmaer indhenter jo selv skattekort idag smiley

    Men når man man får som honorar, er det vel ligesom en gevinst? så burge man vel selv indberette ?

    Og et firma udbetaler da aldrig uden at trække skatten?


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #3   29. jun 2011 Har ringet til dem, og de siger at jeg ikke kan indberette dem selv , og firmet udbetaler som honorar, altså uden feriepenge og alle de andre ting ( AM bidrag osv ) , så det er heller ikke noget de indberetter ... SATANS:D

  • #4   29. jun 2011 uhh.. jeg har ondt af dig.
    Betaler selv b-skat og det er virkelig ikke til at forstå. det er så forvirrende og det gør det ikke bedre at man også betaler a-skat ved et andet arbejde.

    Jeg har så opgivet at forstå det og betaler det bare uden at stille spørgsmål smiley


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #5   29. jun 2011 Lise:
    Indberetter dit andet job et selv til skat ? - ved sinpelthen ikke hvad jeg skal stille op !!


  • #6   30. jun 2011 Når du udbetalt penge "skattefrit" så gem halvdelen, så får du en restskat året efter, som du så kan bruge de opsparede penge til at betale.

    Indberetter arbejdsgiveren ikke noget til skat, så sparer du pengene.
    Det er op til en selv, at få det indberettet, så man betaler skat.

    I de fleste tilfælde, indberetter arbejdsgiveren det i slutningen af året, da han ellers ikke kan trække det fra.


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #7   30. jun 2011 Er det mig der har misforstået noget, eller burde det ikke være nok at arbejdsgiveren indhenter dit bi-kort og indberetter på denne?

    Så er det vel ganske almindelig a-skat der betales?


  • #8   30. jun 2011 Ikke når det går under honoraer, så får man en opgørelse året efter, med hvor meget man har tjent på honoraer osv.

  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 537
    #9   30. jun 2011 det er ikke B-skat, det er kun selvstændige der betaler B-skat.


    Har de bedt dig om at lave en faktura til dem, eller står der direkte lønseddel på det papir du har fået af dem??

    det er sådan at du må tjene op til 50.000 på-12-hinanden-følgende-måneder før du skal momsregistreres, så det er sikkert dette de gør brug af så de ikke skal afregne ATP, feriepenge og forsikring af medarbejdere.


    gå ind på www.skat.dk og søg på enten 50.000 kr eller hvornår skal jeg momsregistreres.


Kommentér på:
B-skatten ... FORVIRRET!!

Annonce