817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

jacob .
jacob .
Følger: 1 Emner: 97 Svar: 142

er det en fair handelsaftale? er det en fair handelsaftale?

hej jeg er igang med at sælge min ipod til en men mit problem er at han bor i kbh og jeg bor i silkeborg.

han forslog at han overførte halvdelen af beløbet idag og så sender jeg og så snart han har set at det ikke er en kopi da det er det han er bange for den er.

så overføre han resten men da han bor i kbh har jeg jo ingen chance for at kræve min anden halvdel af beløbet og det er ikke pengene værd at tage hjem til ham over broen osv så i princippet kunne han jo få den for halv pris?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det en fair handelsaftale?
  • Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 150
    #1   13. jul 2011 Vil du være 100% sikker på ikke at blive snydt så nej..

• #2   13. jul 2011 Find en anden køber.
    Face2face hver gang

• #3   13. jul 2011 få overført alle pengene inden du sender..

• #4   13. jul 2011 du finder hurtig en anden køber. alle pengene på engang ellers nej. du kan skrive til ham du vedlægger en seddel hvor du har skrevet at han har 2 dage hvis han ikke vil ha den alligevel, ellers er handlen godkendt. ellers kan du sende ham en kopi af kvitteringen, og når han ser den er han jo sikker på den ikke er fake. så kan han overføre og du kan sende når du har penge..

• #5   13. jul 2011 Face2face min bare røv. Det kan faktisk lade sig gøre uden.

Du giver køber dine bankoplysninger + dine privatoplysninger.

Køber går i banken og får bekræftet at kontoen tilhører dit navn og adresse. Køber overfører hele beløbet.

Så er du i hvertfald sikker. Og køber ved hvem han skal melde hvis noget går galt.

• #6   13. jul 2011 Tror de færreste mennesker giver deres rigtige oplysninger ud, hvis de har tænkt sig at snyde.

• #7   13. jul 2011 hvad hvis man har netbank? kommer ens navn og adresse så os frem?

• #8   13. jul 2011 Nej. Netbank er en hurtig måde for køber at blive snydt.

1. Der kommer ikke navn eller adresse frem.

2. Overførslen kan hverken stoppes eller trækkes tilbage.

Så køber skal i sælgers bank og forhører sig.

• jacob .
    jacob . Tilmeldt:
    okt 2009

#9   13. jul 2011 det med kvitteringen er lidt besværligt for har den ikke og embalagen blev sgu brugt til leg nytårsaften.

men har tilbudt at lave video og jeg har garanteret ham at den er 110% ægte og at han kan få hver en krone tilbage hvis den ikke er.

men danni boy jeg prøver lige at finde ud af noget med det du skriver der smiley

• #10   13. jul 2011 havde det problem faktisk. forstædernes bank er ikke på fyn.
    men har købt og solgt meget på nettet. og overføre enten pengene eller modtager pengene inden jeg modtager eller sender varen. Man blir nød til at stole på folk. hvis man skal rende og mistænke folk for at snyde med det samme, hvad er verden så? og hvis man ikke kan finde tilliden på nettet, så sælg til din familie eller venner..
    eller opret en trendsale profil, den blir man cpr valideret.

• #11   13. jul 2011 og som en lille bonus (til forskel fra netbank). Beløbet ryger direkte ind på kontoen og sælger kan se dem på sin konto med det samme.

Så slipper man for at vente på at overførslen går igennem.

Jeg har altid selv handlet sådan og er da ikke blevet snydt endnu.

• #12   13. jul 2011 jacob - man skal altid passe på kvitteringer på dyre ting smiley hvad hvis den gik i stykker?:) Håber du får den solgt til ham smiley

• jacob .
    jacob . Tilmeldt:
    okt 2009

#13   13. jul 2011 tror jeg vil skrive til ham hvad han siger til det :)! for det lyder satme som en iorden aftale

• #14   13. jul 2011 må jeg spørge hvad personen vil give for den? Pas på nigeria - folk. havde min iphone i til 4000 kr og " hun " bød 5500 kr... lugtede den med det samme

• jacob .
    jacob . Tilmeldt:
    okt 2009

#15   13. jul 2011 ja ved godt det med kvitteringen det er jeg sgu ikke for god til, jeg er lidt af et pap hoved jeg smider sgu alt ud når jeg får det d: kun indholdet skal bruges.

men ja jeg skal nok begynde at samle kvitteringer.

• jacob .
    jacob . Tilmeldt:
    okt 2009

#16   13. jul 2011 han vil give 850 smiley

Og den skal ikke til nigeria.
    han hedder ole og han siger det er til hans søn de bor i kbh så ikke noget snyd med det nigeria, har godt hørt om det smiley

• #17   13. jul 2011 smiley jaaa .. smiley I hvert fald på dyre ting.. smiley

• #18   13. jul 2011 det var godt.. smiley ville os bare li advare hvis du ikke havde hørt om det. smiley Ville sku blive hidsig hvis jeg blev nigeria-fuppet smiley

• jacob .
    jacob . Tilmeldt:
    okt 2009

#19   13. jul 2011 så jeg kan godt gå med til at han giver mig 400først? hvis han går ned i banken og får dem overført til min konto? og så kan jeg sikre mig? smiley

• #20   13. jul 2011 Hvis han snyder dig er det bare ærgeligt.. Politiet tager ikke ud og anholder nogen fordi han ikke har overført 400 kr til dig.. Så hvis du vil være sikker, få overført hele beløbet.

• #21   13. jul 2011 Er blevet snydt mange gange !

Så nej, få hele beløbet til dig. Send den forsikret, og aftal med ham at han har et hvis antal dage til at fortryde og sende den retur og han får penge igen. ellers ser du aldrig de penge, er jeg sikker på smiley

• #22   13. jul 2011 Og hvad er så hans garanti for at det ikke er HAM der bliver snydt?

Synes ærlig talt jeres forslag er en smule ensporede

• #23   13. jul 2011 Jamen det er jo køber der vælger at ville købe denne her ting. og også at det skal sendes.

Ellers må man jo afhente tingene hos sælger, hvis man er bange for at blive snydt.

det er ikke sælger der skal afgøre om køber må købe tingene jo.

og hvis der er for lang afstand, må køber jo finde noget tættere på.

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #24   13. jul 2011 brug den her
    http://www.privatbetaling.dk/

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #25   13. jul 2011 og når man OVERFØRER fra netbank / ens konto til en anden kommer ens oplysninger til syne hos modtageren - de oplysninger stammer fra folkeregisteret.

hvis du har danske bank og man indsætter DIREKTE på din konto i en filial af danske bank kan man vælge at lave en tekst til dig men den er valgfri.

• #26   13. jul 2011 Christina > Tja det er jo en måde at anskue det på. Vil man handle må man være flexible begge veje.

Hvis køber er af samme holdning mister du jo som sælger blot en handel. Det må man gøre op med sig selv.

Personligt går jeg altid efter et kompromis, og jeg kan garantere dig at jeg ikke har nogen interesse i at handle hvis sælger ikke er villig til at være flexibel.

Dvs jeg kræver person informationer på forhånd (uanset om jeg er sælger eller køber), så som navn,adresse og telefon nummer. Ligeledes tjekker jeg disse ting. Og så går jeg efter halv betaling før levering og halv efter.

Hvis man gør sit for arbejde så synes jeg ikke der er så meget at være bange for.

• #27   13. jul 2011 Blackie > Hvad vil du gøre hvis du bliver snydt af en der bor i den anden ende af landet for 400 kr? Selvom du har alle oplysninger på personen.

• #28   13. jul 2011 Det er ikke forekommet, da det sjovt nok virker afskrækkende på svindlere at man har alle vitale person oplysninger på dem.

Hvis det var tilfældet ville jeg overveje om jeg ville gide gøre noget ud af det, eller om jeg ville få en bekendt i nabolaget til at afligge et besøg og spørge efter en eventuelt glemt bank overførsel

• jacob .
    jacob . Tilmeldt:
    okt 2009

#29   14. jul 2011 blackic jeg har ikke lyst til at gøre så stort et nummer ud af det smiley og da jeg ikke kender nogen i kbh overhoved så synes jeg det er ret usikkert at lave denne handelsmetode.

• #30   14. jul 2011 www.trendsales.dk

her kan man blive cpr valideret, altså sikker handel for BEGGE parter

• #31   14. jul 2011 Ikke mere sikkert end selv at tjekke informationerne for inden. Det vil i worst case stadig være ord mod ord.

• #32   14. jul 2011 trendsales siger at det er sælger der er ansvarlig for at køber modtager varen. og man har pengene med det samme. jeg sys trendsales er tip top

• #33   14. jul 2011 Og hvad gør Trendsales så hvis ikke køber modtager varen?

Ikke noget som helst.

• #34   14. jul 2011 det har jeg så aldrig været udsat for. men man bliver vel politi anmeldt

• #35   14. jul 2011 Det har konen.

Trendsales gør ikke andet end at bede dig Politi anmelde det. Politiet vender tilbage og siger at der ikke er grundlag for at rejse tiltale.

= din sikkerhed er ikke større

Kommentér på:
er det en fair handelsaftale?

Annonce