{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.086 visninger | Oprettet:

Min hund jagter katten? {{forumTopicSubject}}

Vores hund Diego er blevet rigtig rigtig slem til at jagte vores kat Oliver.. Diego har vi haft i lidt over 3 måneder og Oliver har vi haft i ca. 1 måned eller lidt mere... Vi er meget efter ham med det og er over ham lige med det samme, men det er ligesom om det ikke hjælper..
Tværtimod, det bliver faktisk værre og værre med tiden.
I starten tog han ham bare lidt i nakken engang imellem, men nu jagter han katten rundt i hele lejligheden døgnet rundt.. Det har stået på længe nu og min tålmodighed er ærlig talt ved at være opbrugt snart smiley ved ikke lige hvad vi skal gøre ved det.
Både Oliver og Diego skal have lov til at være her jo?
Hjælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund jagter katten?
  • #1   17. sep 2007 Det er det nemmeste hvis hun er opvokset med en kat, og det tyder det ikke på den er her, så jeg ville nok vælge, da andet ville være synd for katten..

• #2   17. sep 2007 hun = Hunden

• #3   17. sep 2007 Forstod ikke lige... Ville nok vælge hvad?

• #4   17. sep 2007 vælge mellem katten og hunden smiley

• #5   17. sep 2007 Det med at det er nemmere hvis de er vokset op sammen med en kat vil jeg ikke give dig helt ret i. Vores hund var 8 år gammel før end vi fik en kat i huset. Den første uge var hun og kat ikke sammen, men det var lige så meget fordi katten lige skulle falde til og finde ud af hvor den nu boede. Siden da har vores hund og kat altid kunnet enes. De sover i samme kurv. Katten kan spise af hundes mad mens den står der. Det er mere katten der har "jagtet" hunden lidt. Den synes det var sjovt da den var killing at lege med hundens hale og snude.
    Hvis katten er væk et par dage bliver hunden helt trist.

Ved godt dette ikke var en løsning på dit problem. Ved ikke lige hvad jeg ville råde jer til.

• #6   17. sep 2007 Trine P : det er jo også en hund som er "lidt oppe i alderen" .. der er de mere rolige.. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel hendes hund er, men tageti betragning af hendes alder, er den nok ikke 8 år 8)

• #7   17. sep 2007 Måske jeres problem kan ligge i at de begge er hvalp/killing og derfor begge gerne vil lege.

• #8   17. sep 2007 Nej enig men en hund oppe i årene kan være svær at ændre på noget. vores hund kan bestemt normalt ikke lide katte.

• #9   17. sep 2007 Diego er lige godt 4 måneder og Oliver er stadig en lille killing.. Ja, det er jo nok bare fordi Diego vil lege, men oliver er bare ikke en kat der siger fra, så det bliver hurtig for meget og for voldsomt

• #10   17. sep 2007 Zabrina Vanessa - mener ikke jeg har skrevet at Diego ikke er vant til katte.. Det er han, fra opdrætters side

• #11   17. sep 2007 Mr. Pappi - vi har prøvet at aflede ham med både godbidder og legetøj m.m.. Det hjælper ikke overhovedet smiley
    Når først han ser katten, er alt andet ligegyldig ifølge hans hoved tror jeg

• #12   17. sep 2007 Lykke:
    man må da håbe det bare er en fase i deres liv. Hvis det bliver for meget kan i så ikke lukke dem i hver deres rum lidt.
    Gå nogle lange ture med hunden så den måske ikke har så meget krudt i røven..:-)
    Jeg tror heller ikke det har noget at gøre med at den ikke er vant til katte, men som sagt deres alder taget i betragtning, så er det nok der problemet ligger.

• #13   17. sep 2007 Trine - Vi aktiverer ham både fysisk og psykisk og går med ham lang tid hver dag og leger med bolde osv...
    Men ja, han har også rigtig meget energi.. Men uendeligt når det kommer til katten, ser det ud til :\
    Ja vi håber da også det er en fase, men vi kan virkelig mærke hvor stresset katten bliver af det i længden

• #14   17. sep 2007 I har ikke mulighed for at lukke katten ind i et andet rum? Så den kan få lidt fred? Går ud fra at det er en inde kat og den derfor ikke bare kan løbe væk lidt.

• #15   17. sep 2007 Trine - Jo, det kunne vi nu godt, men har det bare sådan at hvis ikke både hunden og katten kan gå frit i lejligheden (som ikke er så stor i forvejen) - så er de ikke tjent med det. Oliver vil også helst være hvor vi er, han er meget social og det samme er Diego

• #16   17. sep 2007 Lykke: Jeg mener heller ikke i skal lukke dem hver for sig hele tiden, men hvis det bliver for slemt synes jeg jo også det er synd for katten hvis ikke den kan få lidt fred.

• #18   17. sep 2007 Det er fordi de finder rang orden. I "må" først træde ind hvis hunden bider katten.
    I det i holder med katten blir hunden jalous og så blir den ved ...
    Hunden var der jo først, så den vil jo selvfølgelig vise katten at det er den bestemmer ...

:o)

Held og lykke med det c'',)

• #19   17. sep 2007 Jacob og Camilla - Det er det problem, at får han lov til at blive ved - så bider han oliver... hiver ham i nakken, ørene eller bare tager fat i ham.
    Jeg synes også vi gør meget ud af ikke at 'gøre forskel' på dem, hvis man kan sige det sådan..

• #20   17. sep 2007 mmhhh... Jamen så kan det jo være fordi hunden "leger" med katten.... Ellers bare ikke kan lige katte.
    Vores Oggy er opvokset med katte , men han kan os godt finde på at tage den ene i nakken .. Men det er bare leg ...

• #21   17. sep 2007 hej lykke . vi har 2 katte 1 hund . han har vært meget slem med det at jagte og bide i kattene . men vi bedte ham gå i kurven hver gang eller skælde ham ud han er begyndt at lære det :=) men en gang i mellem sker det dog hvis katten løber hurtigt forbi . dog skal det siges at den ende af kattene selv lægger op til at han rander efter ham smiley den anden er mere bange for ham og bokser ham lidt på snuden når han kommer for tæt på smiley

• #22   17. sep 2007 det er jo jungleloven du har sat to art sammen der normalt er fjender i naturen. . . så er du på den !!!katten bliver nød til at sætte sig iresp. overfor din hund ! elllers er der kun et at gøre finde et rum på ca 8kvm uden møbler luk din hund der ind i et lille stykke tid der efter tager du katten og smider den der ind og skynder dig at lukke døren så vendter du 15min også har naturen selv klaret det på den ene eller anden måde !!!

• #23   17. sep 2007 martin S - ha' respekt for andre, og fis ud af den her debat hvis du ikke er gammel nok til at kunne komme med et reel svar...

Robert - jeg tror desværre ikke det ville hjælpe, katten underkaster sig med det samme og ligger bare helt stille

Christine - Det kunne være det ville hjælpe? jeg tvivler nu lidt, diego er vild med vand, men vi har dog ikke prøvet lige den metode (:

På nattearbejde - Har også spurgt på Hundegalleri

Rasmus - Det er bare det at vi kan ikke give ham nogen kommandoer, når først han har set katten.. Så om vi siger at han skal lægge sig, hører han ikke efter...

• #24   17. sep 2007 Christine - Okay, jamen det vil jeg da helt sikkert prøve (:
    tak for tippet.

• #25   17. sep 2007 Mike - hvis du ikke har noget ordentlig at sige, så find et andet sted at spille dum

• #26   17. sep 2007 det var sq mest for sjov må jeg sige

Kommentér på:
Min hund jagter katten?

Annonce