627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Rasmus B
Rasmus B
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.178

Samvær med barnet Samvær med barnet

Hej i derude som nu er forældre. Håber i kan hjælpe mig. Eller min søster i hvert fald.

Har lovet hende at undersøge nogle vilkår, men synes det er svært at finde noget om. Derfor vil jeg nu høre jer.

Det ligger sådan at min søster fik en skøn dreng i december 2009. Han er altså halvandet år nu. Faderen til hendes barn har i forvejen en datter som lige er fyldt 6 år. De slog op midt i min søsters graviditet, og hun havde sådan set ikke kontakt til ham før han dukkede op på sygehuset den 24 december. Han boede dengang i Frankrig og var fast besluttet på at blive der og arbejde. Efter fødslen fik min søster den fulde forældre myndighed og hun har i grove træk sådan set ikke hørt noget fra ham i halvandet år nu. Det viser sig dog at han er vendt tilbage til Danmark for at arbejde og er begyndt at "lege" far overfor sin datter (den 6-årige). Han vil nu ud af det blå også have samvær med min søsters knægt, og truer med at gå på statsamtet osv.

Han har på intet tidspunkt vist interesse for drengen. Han er ikke dukket op til drengens fødselsdag og har ikke engang ringet for at tjekke op på ham. Han er en "skidt" person i den forstand at han er særdeles kendt af politiet for både vold, besiddelse af narkotika osv osv. Han betaler ikke børnepenge, det gør kommunen osv. Han er i det hele taget en tosse! Har han ret til bare efter halvandet år og sige "jeg skal se ham", når min søster har den fulde myndighed og egentlig ikke er tryg ved at efterlade sin søn i hans varetægt.

Vh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samvær med barnet
  • #1   28. jul 2011 Har han ikk med mindre statsamtet godkender det. Har en veninde der ude for noget ligne

• #2   28. jul 2011 Og de godkender det ikk vis hun siger han er kendt a politiet og hun er bange for hvad han kan finde på

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.178
    #3   28. jul 2011 Okay. Er der nogle steder hvor man kan læse om sådan noget?

• #4   28. jul 2011 Du kan se reglerne på statsamtets hjemmeside, de har vist skiftet navn men hvis du søger på statsamt, så tror jeg de dukker op.
    Mvh Danny

• #5   28. jul 2011 Sig i bare ja til at han skal gå til statsamtet, min kone arbejder derinde og sådan en person vil ha meget svært ved at få samvær, og er der tvivl, blir det overvåget samvær (vold osv) Går alt i hårdknude og de ikke blir enige om noget som helst, ender det i retten. Held og lykke med det hele.

• #6   29. jul 2011 alle forældre har ret til at se deres børn så han får ret til at se drengen men hvis alt du skriver om faderen passer og du kan bevise det bliver det kun til et overvåget samvær på få timer
    men hvis det skal gå efter statsforvaltningen tillader de det ikke og prøver at holde mugligheden tilbage
    så det kommer an på hvor hårdt faderen køre på
    min kærestes ex har misbrugt sin egen datter i 3 år og fik samvær med sin søn men ikke datteren men han måtte kontakte sin datter på telefon og nettet
    men jeg fik nu hurtigt forklaret ham at han ikke havde nogle børn mere inden det tråtte i kraft

Kommentér på:
Samvær med barnet

Annonce