{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180

Fradrag - kloge hoveder? {{forumTopicSubject}}

Søger svar til hvordan ens fradrag kan falde drastisk?

I 2010 arbejdede jeg 4 km fra hjemmet på en restaurant. Jeg havde på daværende tidspunkt et fradrag på 43xx (kan ikke huske præcis).

Jeg rendte ind i en stressperiode og blev sygemeldt fra november 2010 - maj 2011. Da jeg var på toppen igen fik jeg hurtigt et job i Herning, så jeg havde et rimelig højt fradrag på grund af befordring. Det var dog kun et vikar job og jeg har ledt efter noget permanent.

Jeg har nu fundet et job igen 4 km fra hvor jeg bor ca. Starter op d. 1/9. Da jeg er en spasser til det tast-selv skrev jeg en henvendelse til skat, om de kunne rette min forskudsopgørelse, således at jeg ikke længere fik befordring.

Her kommer det så!

Mit gamle job som var de 3-4 km fra mit hjem. Det var ikke fuldtid, så jeg havde omkring 7-9 tusind udbetalt. Jeg havde som skrevet ovenfor lidt over 4300 i fradrag.

Mit nye job: Samme afstand (altså ingen befordring). Det er fuldtid, så jeg vil jo få en del mere udbetalt. Jeg har dog stiftet et lån i banken (fradragsberettiget), jeg er blevet meldt ind i fagforening og A-kasse (fradragsberettiget). Da jeg havde desperat brug for kørekort tog jeg et lån på 10 tusind til det (ligeledes fradragsberettiget).

Jeg er godt klar over at det alt i alt ikke giver flere tusind ekstra i fradrag, men så vidt jeg kan regne ud burde jeg få det gamle fradrag plus 4-500 om måneden.

Jeg kan dog se på min nyeste forskudsopgørelse, at jeg står til kun at få 3400 kr? Hvordan dælan kan det være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fradrag - kloge hoveder?
  • #1   15. aug 2011 Forstår jeg dig rigtigt, hvis du tror du får kørselsfradrag?

Det gør du så IKKE! Det sker først efter 24km.

• #2   15. aug 2011 Læs mere her. Og det er først efter 24km smiley

(link fjernet)

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#3   15. aug 2011 Nej jeg er klar over jeg ikke får kørselsfradrag. Jeg ved alt om det der. Jeg sammenligner mine fradrag.

Mit gamle deltidsjob - 43xx i fradrag. (oktober 2010)

Mit nye job (fuldtid) - 3400 i fradrag. Jeg har altså mistet 1000 kr i fradrag. Og det er på baggrund af at jeg har meldt mig ind i fagforening, og stiftet 2 lån hvilket alle er fradragsberettigede?

Jeg skal ikke have kørselsfradrag. Er jeg klar over. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg kan miste 1000 i fradrag, når jeg egentlig burde få lidt mere.
    Ringer også til SKAT i morgen, men ja. Ville bare høre om der var nogle der kunne forklare hvorfor inden i morgen smiley

• #4   15. aug 2011 Hvordan har du overhovedet kunne få befordring førhen, når reglerne siden 1985 har heddet at man skal kører mere end 24km for at få det?

Men der er ikke andet for end at smutte derned og få dem til at tjekke det for dig.

For når du siger du har stiftet gæld og meldt dig i fagforening og den så stadig ligger 1000,- under sidste år, så ved jeg ikke lige hvor den går galt.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#5   15. aug 2011 Nicolai S:

Forløbet:

2010 - arbejde på restaurant i Viborg hvor jeg bor (deltidsjob) - Fradrag 43xx

Jeg var så sygemeldt indtil maj 2011.

maj - juni 2011 - Vikarjob i Herning (deraf mit ændrede fradrag med befordring) - mit fradrag var højt. Kan ikke lige huske præcis hvor højt.

Fra 1/9 - Nyt job i Viborg. Jeg skrev til skat de skulle ændre mit fradrag, så jeg ikke længere fik befordring. Jeg fik en bekræftelses mail om at det nu var ændret. Jeg tjekkede, og der stod 3400..

Altså: Gamle arbejde i Viborg havde jeg 43xx. Nye arbejde i Viborg har jeg 3400. Det jeg ikke lige fatter. Også specielt ikke med indmeldelse i fagforening, billån osv. smiley

• #6   15. aug 2011 Nææ det kan jeg sgu godt se, virker ret rodet.

Men ring og snak med dem (mener de lukker kl 13 :/)

• #7   15. aug 2011 Kan det ikke være om 3400 i fradrag pr. måned? Du skriver jo selv du har fået fuldtid, og så bliver det jo fordelt ud på alle årets 12 måneder.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#8   15. aug 2011 Christian: jo selvfølelig er det 3400 pr måned. Men det er da heller ingen ting..

Mit tidligere arbejde var deltid - jeg fik 43xx i fradrag.

Mit nye arbejde - jeg får 3400 fra drag.

Det giver ingen mening overhovedet.

Jeg tjener mere end dengang = højere beskæftigelsesfradrag
    Jeg har optaget lån = rentefradrag
    Jeg har meldt dig ind i fagforening + A-kasse = forhøjet fradrag

Hvorfor skulle jeg dog gå 1000 ned i fradrag?

Kommentér på:
Fradrag - kloge hoveder?

Annonce