Fradrag - kloge hoveder? {{forumTopicSubject}}
Søger svar til hvordan ens fradrag kan falde drastisk?
I 2010 arbejdede jeg 4 km fra hjemmet på en restaurant. Jeg havde på daværende tidspunkt et fradrag på 43xx (kan ikke huske præcis).
Jeg rendte ind i en stressperiode og blev sygemeldt fra november 2010 - maj 2011. Da jeg var på toppen igen fik jeg hurtigt et job i Herning, så jeg havde et rimelig højt fradrag på grund af befordring. Det var dog kun et vikar job og jeg har ledt efter noget permanent.
Jeg har nu fundet et job igen 4 km fra hvor jeg bor ca. Starter op d. 1/9. Da jeg er en spasser til det tast-selv skrev jeg en henvendelse til skat, om de kunne rette min forskudsopgørelse, således at jeg ikke længere fik befordring.
Her kommer det så!
Mit gamle job som var de 3-4 km fra mit hjem. Det var ikke fuldtid, så jeg havde omkring 7-9 tusind udbetalt. Jeg havde som skrevet ovenfor lidt over 4300 i fradrag.
Mit nye job: Samme afstand (altså ingen befordring). Det er fuldtid, så jeg vil jo få en del mere udbetalt. Jeg har dog stiftet et lån i banken (fradragsberettiget), jeg er blevet meldt ind i fagforening og A-kasse (fradragsberettiget). Da jeg havde desperat brug for kørekort tog jeg et lån på 10 tusind til det (ligeledes fradragsberettiget).
Jeg er godt klar over at det alt i alt ikke giver flere tusind ekstra i fradrag, men så vidt jeg kan regne ud burde jeg få det gamle fradrag plus 4-500 om måneden.
Jeg kan dog se på min nyeste forskudsopgørelse, at jeg står til kun at få 3400 kr? Hvordan dælan kan det være?
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.039
Det gør du så IKKE! Det sker først efter 24km.
feb 2010
(link fjernet)
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
Mit gamle deltidsjob - 43xx i fradrag. (oktober 2010)
Mit nye job (fuldtid) - 3400 i fradrag. Jeg har altså mistet 1000 kr i fradrag. Og det er på baggrund af at jeg har meldt mig ind i fagforening, og stiftet 2 lån hvilket alle er fradragsberettigede?
Jeg skal ikke have kørselsfradrag. Er jeg klar over. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg kan miste 1000 i fradrag, når jeg egentlig burde få lidt mere.
Ringer også til SKAT i morgen, men ja. Ville bare høre om der var nogle der kunne forklare hvorfor inden i morgen
feb 2010
Men der er ikke andet for end at smutte derned og få dem til at tjekke det for dig.
For når du siger du har stiftet gæld og meldt dig i fagforening og den så stadig ligger 1000,- under sidste år, så ved jeg ikke lige hvor den går galt.
okt 2008
Forløbet:
2010 - arbejde på restaurant i Viborg hvor jeg bor (deltidsjob) - Fradrag 43xx
Jeg var så sygemeldt indtil maj 2011.
maj - juni 2011 - Vikarjob i Herning (deraf mit ændrede fradrag med befordring) - mit fradrag var højt. Kan ikke lige huske præcis hvor højt.
Fra 1/9 - Nyt job i Viborg. Jeg skrev til skat de skulle ændre mit fradrag, så jeg ikke længere fik befordring. Jeg fik en bekræftelses mail om at det nu var ændret. Jeg tjekkede, og der stod 3400..
Altså: Gamle arbejde i Viborg havde jeg 43xx. Nye arbejde i Viborg har jeg 3400. Det jeg ikke lige fatter. Også specielt ikke med indmeldelse i fagforening, billån osv.
feb 2010
Men ring og snak med dem (mener de lukker kl 13 :/)
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 109 Svar: 197
okt 2008
Mit tidligere arbejde var deltid - jeg fik 43xx i fradrag.
Mit nye arbejde - jeg får 3400 fra drag.
Det giver ingen mening overhovedet.
Jeg tjener mere end dengang = højere beskæftigelsesfradrag
Jeg har optaget lån = rentefradrag
Jeg har meldt dig ind i fagforening + A-kasse = forhøjet fradrag
Hvorfor skulle jeg dog gå 1000 ned i fradrag?
Fradrag - kloge hoveder?