{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

christina h
christina h
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Jer med cichlide ákvarium? {{forumTopicSubject}}

Hvilke cichlider kan man sætte sammen:)?

altså hvis man tager malawi kan de så ikke gå med tanganiyka(staves)?

Kan man have andre racer af fisk sammen med cichlider?

nogle på bunden måske? kan man også have en ganske almindelige malle i akvariet?

nogle gode råd til cicklide akvarie.
hvad skal jeg bruge?:) hvor meget plads osv..hvor mange fisk max? osv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer med cichlide ákvarium?
  • #1   3. okt 2011 Har selv 3 forskellige slags chiklider i mit, mener de alle er malawi (Guianacara, Thorichthys og Heros appendiculatus) og jeg har sneglespisere og maller sammen med dem og der er ingen problemer. gå evt. ind på akvariesiden.dk, der er en masse info om emnet smiley

• #2   3. okt 2011 Herhjemme har vi 7 platyer, én kampfisk, sådan en stribet snegleæder (kan ik huske, hvad den hedder), én malle og to algeædende fisk, som vist nok bliver kaldt Otto'er, eller sådan noget. smiley

Vores akvarie er kun 38 liter, så vi har rigeligt med fisk. Nøjagtigt hvor mange man må have, er lidt forskelligt, alt efter hvem du spørger, men vi ligger lige på grænsen til at det er for mange, ved jeg..

• #3   3. okt 2011 Det er min erfaring at malawis er rimeligt brutale. Deres kampstil er en helt anden end alle andre chiklider.
    Så vælger du at have andre så skal der være masser af plads og de skal være en del større end malawis.

Jeg har haft alle typer chiklideri samme balje, og var ret imponeret over malawis evne til at tæve de større chiklide arter.
    Jack dempsey er dog stadig min favorit, især vildtfanget (den version man kan købe i forretningerne har intet med rigtige Dempsey's at gøre hehe.

Mvh k

• christina h
    christina h Tilmeldt:
    jul 2011

#4   3. okt 2011 kristian / har du nogen erfaring med delfin malawien?

• #5   4. okt 2011 Hej Christina, nej dem har jeg ikke lige haft. men du kan læse lidt om dem her
    http://e0.aqua-fish.net/show.php?h=bluedolphincichlid

De gange jeg har set dem, har de ikke faldet i min smag.
    Men de lader til at være nemme at holde smiley

mvh k

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #6   4. okt 2011 Hvor stort et akvarie har du. Det er et meget godt sted at starte, da svarene ofte bygges på det

• christina h
    christina h Tilmeldt:
    jul 2011

#7   4. okt 2011 jeg havde først tænkt mig 112-120 liter..men kan måske fornemme jeg skal op i 180-200..det bliver ikke mere end 200

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #8   4. okt 2011 Hvis ikke det bliver mere end 200l skal du droppe alt hvad der hedder malawi, der skal du som minimum op i 325 og blå delfin minimum 530l

I 200l kan du dog godt have nogle fra tanganyika eller fra sydamerika

Hvordan forestiller du dig at akvariet skal være indrettet
    stenopsætning og ganske få planter eller masser af planter og trærødder

• christina h
    christina h Tilmeldt:
    jul 2011

#9   4. okt 2011 jeg havde slet ikke tænkt på indretningen..jeg vil indrette det efter den slags fisk jeg vil have..

øv malawi er ellers rigtig flotte:S må kigge på tanganyika og dværg cichlider måske også ?..kan godt høre jeg ska glemme alt om delfinen så:(

• christina h
    christina h Tilmeldt:
    jul 2011

#10   4. okt 2011 men sten, trærødder og planter måske..og grus på munden og en flot baggrund..vil gerne have det til at se eksotisk ud..ligesom et saltvand..vil bare ikke rode mig ud i salt vand til at starte med..

Kommentér på:
Jer med cichlide ákvarium?

Annonce