886 visninger
|
Oprettet:
Mus i hus? (; {{forumTopicSubject}}
Jeg bor på landet med min kæreste og vores datter.
Det skal lige siges at jeg ALDRIG har boet på landet før, eller set en ''levende mus'' i naturen.
Men nu er det sådan at vi har fået en mus ind i huset, og jeg er næsten døende når jeg ser den.
Vi har sat mussefælder op,( sådan nogle så de ikke dør?)
Men den vil satme ikke gå i. vi har ellers fået afvide af spegepølse var skide godt, men der er nu gået 3 dage, og den pisser stadig rundt over det hele.
Hvad fanden gør jeg?
har ikke sovet i 2 dage fordi jeg er pisse bange for sådan nogle klamme dyr! s;
GIDER INGEN DUMME KOMMENTARE!
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 143
god musejagt
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 143
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 6 Svar: 49
KONGKORT : Jeg kan satme love dig for at jeg ikke bor her meget længere, huset ER opsagt.
Og er da ligeglad med om den er bange for mig?
Jeg er lige så bange for den.
feb 2007
Følger: 39 Følgere: 42 Fotoprofiler: 1 Emner: 219 Svar: 1.849
Prøv med brød eller kød. Skinke osv.
feb 2011
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 212
Kender en framragende Jack Russell der fanger dem på rekordtid
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
Forstår ikke folk der har angst over for mus, så slemme er de da ikke
Havde det derimod været en tarantel der løb rundt i dit hus forstod jeg din frygt!
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 188 Svar: 2.236
Hvad er det for en gang vrøvl
feb 2007
Det med at de ELSKER ost, er kun noget der ses i tegnefilm osv...
Fakta
"Hvis man holder mus eller rotter i fangenskab vil man hurtigt finde ud af, at de ikke er særligt vilde med ost. Alligevel har man brugt ost i musefælder fordi det kan lugtes langt væk - og en sulten mus eller rotte spiser hvad som helst.
Forsøg har dog vist, at chokolade er det mest effektive lokkemiddel, og nogle moderne musefælder er forsynet med langtidsholdbar chokoladeduft"
"Når jeg selv fanger mus i levendefælder bruger jeg æbler, da de også giver musene den væske, de har brug for, mens de sidder i fælden."
feb 2007
For modsat hvad den konventionelle visdom - og talrige Tom & Jerry-film - fortæller os, kan mus nemlig slet ikke lide ost, siger forskere fra Manchester Metropolitan University.
Med støtte fra Stilton Cheese Makers Association har Manchester-forskerne testet forskellige fødevarers tiltrækningskraft på rigtige mus, og ost er ikke på gnavernes livrets-liste.
"Mus reagerer på lugten, konsistensen og smagen af deres mad, og ost er ikke noget, de normalt ville falde over i deres naturlige habitat," siger Dr David Holmes til BBC.
Mus har et meget hurtigt kørende stofskifte og de vil derfor være mere tilbøjelige til at lade sig lokke af mad, der er fyldt med hurtige kulhydrater som gryn og kornprodukter. Også sukkerholdige fødevarer som kager og tørret frugt står højt på musenes ønskemenu.
En fyldig smag og lugt er direkte frastødende for musene. Formentlig er sansen for stærk kost blevet udryddet i musene af evolutionen: Det skulle være en godt dum ræv eller ugle, der ikke kunne lære at følge lugten af gammel-ole"
feb 2007
Det er meget muligt der er ting de hellere vil have. Men du skrev de ikke kunne lide det. Og det passer jo ikke.
feb 2007
feb 2007
feb 2007
Både mine tamme mus samt de vilde vi har på gården, spiser det ikke.
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 56 Svar: 330
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 1.183
så der mus i den hele tiden.
virker da her er ved at få dem udrydet helt nu.
og klap fælgerne er nu bygget til at musen ikke kommer tilbage og vil have mere, med de fælde de ikke dør i formere de sig hele tiden.
aug 2010
Miss Chanandler Bong $ - Bor i Magleby, lidt uden for skælskør.
Vi har dog to hunde selv, men de kan ikke fange den.
Så når har vi lånt svigermors kat, for at se om den kan.
feb 2011
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 212
Dengang man brugte ost til de gammeldaw'se fælder, der havde man en ost der lugtede en del stærkere end dem vi køber i supermarkedet i dag.
Hvis du køber en gammel ole så kommer de helt sikkert
aug 2010
aug 2010
Tror dog ikke vores udlejer bliver så glad for det.
Mus i hus? (;