{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

øv hun totalt skadede vores bil.. hjælp {{forumTopicSubject}}

mandag skulle jeg hentes i vejle da jeg hade fået et par øl for meget til at køre, et venne par var i nærheden og tilbød køre min bil hjem ....

pigen som køre min bil, vælger kigge på hendes mobil mens hun køre, glemmer dreje og høvler ind i 4 skilte end brønd osv, så bilen er totalt skadet. i går da vi skulle ud til skrot med nøgen og de skulle køre os , skulle vi så lige betale benz for det, trods de lige har smadret vors bil-...vi købte selv bilen for 3 mån siden til 40.000 kr, en mercedes fra 97, og havde ik kasko på, hvilket jo var dumt kan man godt se nu , men kan ikke betale sig på sådan en bil i den alder og pris...

synets i vi kan tillade os be dem betale nogle penge , evt selvrisikoen, (skiltene skal dækkes af vores forsikring)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv hun totalt skadede vores bil.. hjælp
  • #1   30. nov 2011 Den der sidder bag rattet har også ansvaret, det er min holdning til det. Det var jo hendes skyld at i kørte galt..

• #2   30. nov 2011 det er helt sikkert dem der skal betale som har kørt bilen.
    du kan helt sikkert godt sige hun skal finde nogen penge frem til jer.

• Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 21
    #3   30. nov 2011 Ja, det er jo vedkommende bag rattet der har ansvaret for bilen. Hun må vel have en forsikring hun kan ringe til, og få at vide hvad der skal ske.

• #4   30. nov 2011 dennis , den dækker intet siger hun smiley

• #5   30. nov 2011 Det er din bil, dine nøgler, din forsikring = dit ansvar.

Selvom det ikke er sjovt, kunne du også bare have valgt at lade bilen stå, og få den hentet en anden dag. Uanset om hun har sms´et eller ej, gjorde hun dig en tjeneste ved at køre den hjem - Og det beviser jo bare kvinder ikke kan multitaske 8)

• #8   30. nov 2011 Ansvars forsikringen dækker skader på andre personer, genstande og biler.

I dit tilfælde skal du betale din selvrisiko for de skilte

• #9   30. nov 2011 Lubas . - Størstedelen af de ulykker du hører om, er med mænd ja. Da der oftest er meget fart indblandet, samt yngre mænd, der ikke har kontrol over bilen. Snakker vi derimod om mindre ulykker, uden større personskade - der fører kvinderne. Buler, ridser, skrabede fælge ( Og ødelagte skilte )

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 550
    #10   30. nov 2011 Forstår helt sikkert godt det med det dit eget ansvar, men hun var jo skyld i det siger du, ved at overse ,pga af sin mobil. Så det da en anden sag er det ikk?
    Tror jeg havde forlangt mindst 80 pct fordi skylden er helt sikkert hendes...det jo ikk et dådyr eller anden uforudseeligt

• #11   30. nov 2011 altså ved godt jeg ik kan forlange noget juridisk, men bare om jeg mere kan tillade mig spørge dem agtigt , og ved godt det er mit ansar fordi det er min bil, men når jeg låner den tilk nogen lige meget hva grund til de låner den er, så forventer jeg helt autumatisk de overholder loven :S det er vel ik for meget forlangt:(

• #13   30. nov 2011 de må da have en forsikring der dækker det. lige som hvis du ødelægger andres ting så går din indbo forsikring ind og dækker det du har ødelagt. nægter at tro på at der ikke er noget der dækker dette.

spørg lige din egen forsikring om hvis du låner en andens bil og kører galt om der så ikke er nogen af dine forsikringer der dækker sådan en skade.

hvis der er det så er det jo bare dine venner der er godt dumme ikke at have den forsikring og så er det ris til egen røv for så hænger de på 40000 kr.

• #14   30. nov 2011 Caroline - Hvad er jeres selvrisiko på ? Du kan da prøve at fremlægge det for hende. Men alt efter hvordan jeres forhold er, kan det sikkert godt ødelægge noget. Det er måske allerede ødelagt, da hun er ked af det, og i er irriteret smiley

Lubas - 90 % af alle kvinder, har bare ikke det der skal til, for at føle sig sikker bag rattet. Jeg er meget i trafikken, og tit og ofte, ser det ud som om alle kvinder bag rattet, er på meget stærk nervemedicin smiley Biler og kvinder, hører bare ikke sammen. Selvfølgelig er der da nogen der kan køre, meeeeeeeeeeeeen smiley

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 550
    #15   30. nov 2011 Hun kiggede på sin mobil under kørsel og kørte galt. Længere er den ikk, hun ska betale, selvfølgelig ska hun det! Ellers må du jo spørge politiet ad ..

• tbag -
    tbag - Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 73
    #17   30. nov 2011 Sjovt med nogle af de svar der kommer. Tydeligt at høre de kommer fra folk der aldrig har haft en bil. Udover Jens lyn og a perfect cycle er der ikke nogen der svarer rigtigt. En indbo forsikring til at dække en bil???? Du kan ikke kræve noget da det er din bil og dit navn den står i. Du skal bare være glad for at din ansvars forsikring dækker skiltene (minus selvrisiko) da det er en anden end bruger og ejer af bilen der har kørt.

• #18   30. nov 2011 du kan forklare politiet den samme forklaring som du har givet os så der kommer en raport på det også kan du ta det i fogedretten hvis du vil ha penge fra hende for og ødelægge din bil,plus hun sikkert også vil få en hilsen fra politiet for uheldet, men i første omgang ta en snak med dem og de evt vil lave en afdrags ordning for og betale dig tilbage er jo ik anderledes end hvis man låner en bil og smadre den at man så betaler for skader eller bilens pris er da det mest normale måske endda hendes ulykkes forsikring kan dække det

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #19   30. nov 2011 Kom nu ind i kampen børn. Det er ALTID bilens forsikring der skal ind og dække ved skader forvoldt under færdselsuheld. Det er endda skrevet ind i loven. Netop derfor det er lovpligtigt at som minimum have ansvar på køretøjet. Og nej, hendes INDBO, skal ikke dække noget.

Jeg synes ikke du kan tillade dig at forsøge at få hende til at betale. Hun kører bilen hjem for at hjælpe dig, og du har selv bedt om hjælpen. Det er den chance man tager, når man udlåner sin bil, og ikke har kasko.

I tilfælde af, at hun eksempelvis havde lånt bilen af dig en weekend til private ærinder, så synes jeg godt du kunne holde hende ansvarlig for at dække, såfremt du havde gjort hende opmærksom på at du ikke havde kasko i det hun lånte bilen.

Alt i alt. Ris til egen røv, surt show. Derfor man ikke lader andre benytte sine køretøjer, når man ikke har en forsikring til at dække. At de så vælger at opkræve dig benzin penge, er sateme også dårlig stil.

• #20   30. nov 2011 Lubas - Jo, kvinder kan generelt ikke køre bil. Kun enkelte som kan..

Muligvis mænd der laver flest skader, tilgengæld er det i langt de fleste tilfælde manden der kører bilen, og kvinden som sidder ved siden af og holder sin kæft..

Disse ting er dog ved at ændre sig gevaldigt! Mænd er blevet nogle klamme blødsødne fjolser, nogle laver endda sange som "du tager mig til månen og tilbage" "du tager mig tættere på himlen" og sidst, men bestemt ikke mindre klam "tag hvad du vil"

Går ud og brækker mig

• #23   30. nov 2011 altså når man køre en bil, så overholder man loven , aknda aldrig være min skyld hun har gloet end i hendes mobil mens hun kørte

• #24   30. nov 2011 Lubass - Ja det er forfærdeligt smiley

De klamme røvpulningsmaskiner der har lavet det lorte musik hører det jo ikke engang selv. Tror du Burhan G kører rundt i sin store mercedes og høre de kærligheds sange? NEJ kan jeg sige, uden at vide det.

De har kun lavet det musik fordi de ved at i piger går helt i baglås over hvor slesk det er, og farer ud og bruger jeres SU på sådan en cd.

Jeg brækker mig til månen og tilbage

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #25   30. nov 2011 caroline - kort sagt så skal din kasko dække din bil hvis den bliver skadet.

Ellers så må du køre et civilt søgsmål imod hende og så se om du får noget ud af det, hvilket jeg ikke tror du gør.

• #27   30. nov 2011 Det er sådan jeg oplever verden smiley

Caroline - Du har aldrig nogensinde kørt for stærkt?

• #28   30. nov 2011 ik i andres biler

• #29   30. nov 2011 det er jo ik fordi det handler om om HUN SKAL BETALE, hvis i læser indlæget , det er vores venner og jeg spørger om det virker uretfærdigt at spørge dem om de kan se det retfærdige i evt lige være emd til bare dække en lille smule..

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #30   30. nov 2011 Caroline.

Der er heller ingen der har sagt det er din skyld. Men det er din bil, og din forsikring, og dermed dit ansvar.

• s n
    s n Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Svar: 67
    #31   30. nov 2011 Lubas

ja det er den største del af ulykker sker af mænd ja men det er også den største del af mænd der køre bilen og hvor kvinden sider ved siden af

lige som laver man noget på arbejde så er der også en risiko for at lave fejl men laver man ikke noget så laver man aldrig en fejl

Joe

syntes godt om det du siger smiley

• #32   30. nov 2011 bare glem det i misforstår hvad jeg mener, bare glem det

• #35   30. nov 2011 Caroline - Det er jo et spørgsmål om, hvad du mener er rigtigt. Hvis du mener du kan tillade det, så gør det. Hvis ikke , så lad være. Personligt ville jeg ikke spørge. Men møg ærgelig situation du er i.

• #36   30. nov 2011 Personligt hvis det var mig der stod i det. ville jeg helt sikkert prøve at høre om de ikke også syntes at det var mest fair da det jo er hende der har været uopmærksom i trafikken og smadret jeres bil samt skilte.

og hvis det var mig der havde kørt galt i en andens bil (køre ofte og tit andres biler hjem fra byen fordi jeg ikke drikker) ville jeg da også bide i det sure æble og betale noget til den ødelagte bil.

• #37   30. nov 2011 lubas- jamen de ved jeg jo godt har jeg skrevet 10 gange smiley jer andre, atk for råd:)

• #39   30. nov 2011 Fordi 30-40% er mænd smiley

• #40   30. nov 2011 Føreren skal sgu stadig overholde trafikreglerne, om man så har lånt sin bil ud eller bedt en om at transportere en hjem. Og det står jo rimelig klart at hun ikke har overholdt dem.

Ellers må Politiet jo indblandes, hvilket jeg også formoder at de er? Eftersom der er pløjet 4 skilte og en brønd ned.

• #41   30. nov 2011 Nicolai - Politiet vil ikke engang kigge på sagen. De har nok også lidt vigtigere ting at tage sig til, end 4 skilte- hvilket i øvrigt også er ret godt klaret. De må stå tæt i det område.

• #42   30. nov 2011 Det sgu surt. Du har jo fået at vide hvilke forsikringer der dækker hvad, personligt hvis jeg stod samme sted som dig, så ville jeg spørge min veninde om hun ikke synes det var rimeligt hun betalte noget af beløbet, eftersom hun var uopmærksom i trafikken. Og så de benzin-penge de ville have, det da helt ude i vejret?

• #43   30. nov 2011 Det er mig en gåde, hvis politiet ikke kommer ud og foretager en rapport, når der er hamret 4 skilte OG en brønd ned + der (formoder jeg) står en totalt skadet bil på åstedet? Ergo må de vel have kontaktet Caroline og spurgt, hvad der er sket? Og der må vel have været vidner til det?

Nu gætter jeg nok også en smule, men holder stadig fast på at det er føreren der skal erstatte bilen og skiltene+brønden. Hun har overtrådt loven, ergo må hun også betale for det.

• #44   1. dec 2011 a perfect cirkel- gud hvor er du dum og høre på

• #45   1. dec 2011 Hvis jeg selv skal sige det, er jeg nu meget klog smiley

• #46   2. dec 2011 jamen det viser jo bare hvor klog du er hvis du selv syntes det

• #47   2. dec 2011 Caroline hold nu. Ellers kommer du til at fremstå dum

• #48   2. dec 2011 Du behøver ikke hate <8)

• #50   2. dec 2011 Lubas - Ja, det har du så ret i. Men hvis det er en advarselstrekant, byskilt, fartskilt og advarsel om sammenfletning, så er det godt klaret smiley

• #52   2. dec 2011 Det skal du nu ikke være så sikker på. Dem er der mange af.

• #53   2. dec 2011 Kan se at en diller både gøre dig i stand til at køre bil og forstå ironi smiley

• #54   2. dec 2011 Og hvis det var et skilt, med 4 forskellige informationer på, burde det måske være formuleret anderledes... Og det med retarderede bilister - http://www.google.dk/search?hl=da&client=safari&gl=dk&biw=320&bih=356&tbm=isch&sa=1&q=worst+woman+driving&oq=worst+woman+driving&aq=f&aqi=&aql=1&gs_sm=s&gs_upl=16852l21116l0l23541l8l8l0l0l0l0l465l465l4-1l1l0&mvs=0#i=3

• #56   4. dec 2011 joe - nahh så længe du er med, så er der hvis ik så mange andre der fremstår dumme

• #57   4. dec 2011 Fedt man, gå nøgen til skrot.

• #58   4. dec 2011 Forkert igen ko. du er dum

• #59   5. dec 2011 smiley seriøst ta dig sammen

Kommentér på:
øv hun totalt skadede vores bil.. hjælp

Annonce