{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

overarbejde - lærling {{forumTopicSubject}}

hey, jeg ville lige høre om nogen kendte til reglerne med overarejde.. vi møder normalt kl 07.30 til kl 16. men fordi vi mangler lidt på en opgave der bliver hentet mandag så er jeg blevet bedt om at møde på værkstedet kl 04.30 og STADIG til kl 16.. er de 3 ekstra så bare samme løn, eller er det mere ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overarbejde - lærling
  • #1   4. dec 2011 Skulle da gerne være mere..
    Jeg får ihvertfald mere hvis jeg arbejder fra 4-16 smiley

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 550
    #2   4. dec 2011 Tror faktisk ikk lærlinge Må arbejde over!?

• #3   4. dec 2011 jeg ved det ikke men gør mig ikke noget.. vil bare være sikker på om jeg har ret til mere

• #4   4. dec 2011 Du har ret til at blive i din seng og møde kl 7:30

Du må som lærling ikke arbejde over..så kl 16:00 der slipper du hvad du har i hænderne og går hjem

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#5   4. dec 2011 Meeen sådan vil man jo heller ikk være over for sin mester eller arbejdsplads! Og du tjener vel en ok mønt på det!

• #6   4. dec 2011 snask: jeg går ALTID hjem kl 16;) det var mere om jeg ville få ekstra tillæg når det er så tidligt der er også nogen der siger jeg får nattillæg fra kl 04.30 til kl 6

• #7   4. dec 2011 søren præcis man vil jo ikke være sådan overfor mester, og kunne virkelig godt bruge de penge.. og om jeg tjener godt det aner jeg ikke, og syntes det ville virke forkert af mig og gå ind og spørge chefenb

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#8   4. dec 2011 Sys du ska sige til din mester at i dine overarbejds timer vil du gerne ha samme pct sats som de øvrige ansatte! Det da fair nok, tror jeg os din mester er cool med!

• #9   4. dec 2011 ja problemet er bare jeg ikke aner hvad de andre får.. heh.. må ta snakken med dem i morgen

• #10   4. dec 2011 Metalungdom.dk - Der finder du også svaret..du er vel forhåbelig medlem ?

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#11   4. dec 2011 Du kan jo ikk få hva de udlærte for men hvis en svend for 100pct timer af en svendeløn efter arbejdstid. Så skal du jo bare ha det samme af en lærlingeløn !

• #12   4. dec 2011 Spørg din tillidsmand på jobbet, eller din fagforening som klart har svaret smiley

• #13   4. dec 2011 snask. står i lære som alutømrer så vi går ind under 3f, og ja er selvfølgelig medlem smiley
    søren det er klart smiley
    bilfoto jaa det var også hvad jeg havde tænkt mig kom bare lige til at tænke på det nu, og der kan man jo ikke få fat på dem..

• #14   4. dec 2011 altså er i lære som trikker..

når jeg arbejder over skal jeg have min normale løn + overarbejdstillæg.. og mener de første 3 timer er 50% tillæg oven i normal løn. mens efter 3 timer er det 100 %

• #15   4. dec 2011 nogen steder siger man at alt overarbejde er frivilligt derfor får man ikke ekstra tillæg altså det hele kommer an på løn forhandlingerne

og lærlinge må gerne overarbejde men de må ikke tvinges til det

Da jeg var lærling fik jeg et tillæg på 170 kr ekstra i timen udover min normale løn

Men som sagt hvis der står i din kontrakt at overarbejde er frivilligt så kan det godt ske du ikke får en krone ekstra sådan var det ved min kammi og fagforingen kunne intet gøre da han selv havde skrevet under på det og at det var i orden

• #16   4. dec 2011 Som 3f er er der ret sikkert en overenskomst med det forbund og det skal din mester også overholde, som 3f medlem er du godt sikret med hjælp og råd smiley

Jensen skriver noget med frivilligt overarbejde... suk.. det er vist kun dem som ikke er organiseret eller hos dem der medlem af en af de gule der siger det smiley Alt overarbejde skal da aflønnes smiley

• ronni h
    ronni h Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #17   4. dec 2011 du må gerne arbejde over som lærling, og du skal have et ekstra tillæg når du arbejder over, der hvor jeg var fik jeg 50% ekstra hver time jeg arbejdede over, men det er jo forskelligt fra sted til sted, ring til din fagforening, de skal nok sætte dig ind i tingene

• #18   4. dec 2011 Bilfoto ja ja du fik jo løn men du fik ikke et ekstra tillæg smiley

• Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 29
    #19   5. dec 2011 F A G F O R E N I N G E N

Kommentér på:
overarbejde - lærling

Annonce