Uddannelse kun 1 år ? {{forumTopicSubject}}
Hej BB.
Jeg leder efter en uddannelse, som kun tager ca. 1 år Grunden til at jeg kun vil bruge et år er at jeg har været på 3 grundforløb nu, første blev jeg var som mekaniker, men stoppede pga. jeg ikke kunne med min lære .
Andet var murer, men fik problemer med ryggen .
tredje er som IT supporter, men jeg ligger syg og det har jeg snart gjord i 4 uger. Først fik jeg en ordenlig gang lungbetændelse, den tog 2 uger, også lige efter blev jeg ramt af en virus på lungen, og nu har skolen haft ringet og sagt at jeg de vil sætte mig på et nyt hold, og det vil jeg simpelthen ikke nu hvor jeg har været igennem intro og de første 5 kedelige uger hvor man bare skal sidde og lave ingenting ..
Så ville gerne høre om i kender en uddannelse på ca. 1 år, så jeg kan få noget arbejde og det .. Fordi nu gider jeg ikke og gå uden penge eller uddannelse mere ..
jan 2011
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 23 Svar: 254
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 832
Men ellers kan du tage uddannelsen som hospital portør, det tager 8 måneder http://www.ug.dk/job/sundhedomsorgogpleje/andethosparb/portoer.aspx#fold2
jan 2011
Men eller kunne det da godt være jeg skulle prøve det der hospital portør
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 235 Svar: 992
jan 2011
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 697
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 10 Svar: 362
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.489
Tag en uddannelse du gider og ikk efter hvor lang tid den tager..
Du stopper på en uddannelse fordi du ikk kan med din lærer ? Så skift skole..
Man kan blive mekaniker i alle større byer med teknisk skole..
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 174
jan 2011
Men ser ingen grund til at gå i skole og lære det nu, jeg kan 10 gange så meget som man lære på grundforløbet og det er næsten umuligt at få en læreplads.
jan 2007
Så er du jo også bare selv plantet hvor du har smidt dine frø..
jan 2011
Jeg skulle have en sagsbehandler for at starte på den skole jeg ville gå på, fordi at jeg fik arbejde ved siden af igennem kommunen og jeg så ville jeg have en kontakt person pga. jeg aldrig har haft en far der kunne tage mig med ud og se biler, hobbys osv.
Jeg har ADHD, og det skal også køres igennem der med psykolog osv. det skulle min sagsbehandler også stå for. Fordi min mor ikke altid har tiden til at kunne gøre det, da hun er selvstændig, har 6 børn hjemme ( selvom en af dem er 22 ) og har et tons af regninger der skal ordnes.. Så derfor er det rat at have en sagsbehandler til at hjælpe mig med de ting ..
Så lad vær med at vær dum smart, med at sige sådan en gang pis, når du hverken kender mig eller min familie .. Du er bare en type der kun ved hvordan du selv har det, tror folk med en sagsbehandler eller andet er dumme og ikke aner hvad de skal gøre ..
jan 2007
For at gøre en kort historie kortere.. Find noget du vil lave istedet for at find noget som tager kort tid.. Det kan du ikk rigtigt bruge til noget alligevel..
Så kan man lige så godt arbejde som ufaglært..
jan 2011
Men jeg regner også med jeg bare tager noget arbejde istedet.
Mick, dig gider jeg slet ikke høre nogen mening fra, du er muligvis den mest stupide person på baboom ..
apr 2008
Tag evt noget mesterlære, benyt dig af de kontakter du eller din familie/venner har, man har altid bedre odds hvis man er blevet anbefalet?
jan 2011
apr 2008
jan 2011
Men tror jeg vil høre mig rundt omkring, fordi kan alligevel ikke lære noget på grundforløb
apr 2008
Ellers kan du jo tage en masse små kurser - der tager et par uger måske måneder.
Nu tænker jeg dørmand osv. måske stort kørekort, eller truck kørekort(hvis pengene er til det) bare sådan nogle små ting.
Det behøver jo ikke være en uddannelse.
Alle sådan nogle små kurser pynter på CV'et og så kan det blive nemmere at finde job, når du skal ud at søge på et tidspunkt.
jan 2011
Uddannelse kun 1 år ?