{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Uddannelse kun 1 år ? {{forumTopicSubject}}

Hej BB.
Jeg leder efter en uddannelse, som kun tager ca. 1 år smiley Grunden til at jeg kun vil bruge et år er at jeg har været på 3 grundforløb nu, første blev jeg var som mekaniker, men stoppede pga. jeg ikke kunne med min lære .

Andet var murer, men fik problemer med ryggen .

tredje er som IT supporter, men jeg ligger syg og det har jeg snart gjord i 4 uger. Først fik jeg en ordenlig gang lungbetændelse, den tog 2 uger, også lige efter blev jeg ramt af en virus på lungen, og nu har skolen haft ringet og sagt at jeg de vil sætte mig på et nyt hold, og det vil jeg simpelthen ikke nu hvor jeg har været igennem intro og de første 5 kedelige uger hvor man bare skal sidde og lave ingenting ..

Så ville gerne høre om i kender en uddannelse på ca. 1 år, så jeg kan få noget arbejde og det .. Fordi nu gider jeg ikke og gå uden penge eller uddannelse mere ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse kun 1 år ?
  • #1   12. dec 2011 det er bare for at have noget, min fremtid kommer ikke til at være inde for nogle af de fag jeg tager som uddannelse smiley

• #2   12. dec 2011 Hvor ikke springe nogen skridt og komme i gang med din fremtid?

Men ellers kan du tage uddannelsen som hospital portør, det tager 8 måneder http://www.ug.dk/job/sundhedomsorgogpleje/andethosparb/portoer.aspx#fold2

• #3   12. dec 2011 Smurf, det bare for at have noget og lave , så jeg kan tjene nogle penge og åbne et værksted inde for de 5 års tid smiley Men kan godt være jeg bare finder et arbejde smiley

Men eller kunne det da godt være jeg skulle prøve det der hospital portør smiley

• #4   12. dec 2011 Hvad med at lære et nyt sprog ? Så kan du altid blive tolk, hvis du er god til det..

• #5   12. dec 2011 Hørte noget om at tolk tog 9 år fordi man skulle igennem gymnasiet osv . smiley

• #6   12. dec 2011 Tarmrenser

• #7   12. dec 2011 Hvad med en ny læreplads indenfor mekaniker, hvis det er der du har din fremtid (åbne værksted)? Ved ikke om det var den slags værksted du ville åbne?

• #8   12. dec 2011 Lyder lidt lamt..

Tag en uddannelse du gider og ikk efter hvor lang tid den tager..

Du stopper på en uddannelse fordi du ikk kan med din lærer ? Så skift skole..
    Man kan blive mekaniker i alle større byer med teknisk skole..

• #9   12. dec 2011 Overlæge ..

• #10   12. dec 2011 Brian, jeg fik ikke muligheden fordi alt skal gå i gennem min sagsbehandler, men de har jo cement i røven deroppe ..
    Men ser ingen grund til at gå i skole og lære det nu, jeg kan 10 gange så meget som man lære på grundforløbet og det er næsten umuligt at få en læreplads.

• #11   13. dec 2011 Din sagsbehandler.. I know what that means..
    Så er du jo også bare selv plantet hvor du har smidt dine frø..

• #12   13. dec 2011 Nej, det har jeg ikke brian ..
    Jeg skulle have en sagsbehandler for at starte på den skole jeg ville gå på, fordi at jeg fik arbejde ved siden af igennem kommunen og jeg så ville jeg have en kontakt person pga. jeg aldrig har haft en far der kunne tage mig med ud og se biler, hobbys osv.

Jeg har ADHD, og det skal også køres igennem der med psykolog osv. det skulle min sagsbehandler også stå for. Fordi min mor ikke altid har tiden til at kunne gøre det, da hun er selvstændig, har 6 børn hjemme ( selvom en af dem er 22 ) og har et tons af regninger der skal ordnes.. Så derfor er det rat at have en sagsbehandler til at hjælpe mig med de ting ..

Så lad vær med at vær dum smart, med at sige sådan en gang pis, når du hverken kender mig eller min familie .. Du er bare en type der kun ved hvordan du selv har det, tror folk med en sagsbehandler eller andet er dumme og ikke aner hvad de skal gøre ..

• #13   13. dec 2011 Du skriver en helt masse men gider ikk rigtigt læse det..

For at gøre en kort historie kortere.. Find noget du vil lave istedet for at find noget som tager kort tid.. Det kan du ikk rigtigt bruge til noget alligevel..

Så kan man lige så godt arbejde som ufaglært..

• #14   14. dec 2011 Brian, det kan jeg da godt forstå når du dummer dig så gevaldigt som du gjorde med at nedgøre mig ..

Men jeg regner også med jeg bare tager noget arbejde istedet.

Mick, dig gider jeg slet ikke høre nogen mening fra, du er muligvis den mest stupide person på baboom ..

• #15   14. dec 2011 "Mick, dig gider jeg slet ikke høre nogen mening fra, du er muligvis den mest stupide person på baboom .. " - Nej det er jeg.. Muhahhaha.

Tag evt noget mesterlære, benyt dig af de kontakter du eller din familie/venner har, man har altid bedre odds hvis man er blevet anbefalet?

• #16   14. dec 2011 Tak awe, muligvis det eneste brugbare svar smiley

• #17   14. dec 2011 Velbekomme, kender selv det med at gå død på halvvejen under en uddannelse, hvor lærerne og lektierne begynder at gå en mere og mere på, mesterlære er mere light eller hvad man kan sige, hvor man blander skole med job, så man ikke går død midt i et skoleforløb lige så let.. Der er nogle "pauser" fra skolen ind imellem, og det er sq meget nice. - Så får man også løn for at gå i skole i stedet for SU dvs. lidt flere penge til sig selv:)

• #18   14. dec 2011 Ja for satan smiley
    Men tror jeg vil høre mig rundt omkring, fordi kan alligevel ikke lære noget på grundforløb smiley

• #19   14. dec 2011 Prøv ad.
    Ellers kan du jo tage en masse små kurser - der tager et par uger måske måneder.
    Nu tænker jeg dørmand osv. måske stort kørekort, eller truck kørekort(hvis pengene er til det) bare sådan nogle små ting.
    Det behøver jo ikke være en uddannelse.
    Alle sådan nogle små kurser pynter på CV'et og så kan det blive nemmere at finde job, når du skal ud at søge på et tidspunkt.

• #20   14. dec 2011 Dørmand ville jeg også være .. Men man skal vidst være 21 :s

Kommentér på:
Uddannelse kun 1 år ?

Annonce