1.015 visninger
|
Oprettet:
Hvad er Jeres drømmejob? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg står i den situation, at jeg er færdig med gymnasiet til sommer, og jeg skal derfor snart til at vælge, hvad jeg vil bag efter - men, jeg er simpelthen på bar bund.
Jeg søger derfor lidt inspiration i form af, hvad andres drømmejob er og hvorfor?
Jeg søger den inspiration på grund af, ja først og fremmest, at jeg er på bar bund, men også at jeg egentlig ingen idé har om, hvilken retning jeg vil gå.
Så fyr løs - alt kan bruges! Og meget gerne hvorfor, at det er Jeres drømmejob, så jeg kan blive inspireret og måske fristet
nov 2011
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 142
Det er dog en kæmpe fordel hvis man er uddannet håndværker når man tager den uddannelse
nov 2011
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 224 Svar: 644
Dog synes jeg det lød overdrevet første gang jeg
Hørte om det, men efter man er begyndt at læse om det
Bringer det en frisk interesse i faget,
Det kan jeg anbefalde meget stærkt!
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 123
maj 2011
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 167
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 102 Svar: 600
Fedt. Jeg har tænkt samme tanke, men jeg var dog bange for, at jeg ville køre død i det i form af, at jeg ville komme til at kede mig Men jeg læser HTX lige pt., og har et fag der hedder Byggeri og Energi hvilket er lidt alla det samme (vores lære er uddannet bygningskonstruktør)
Hvordan er uddannelse? Er den kedelig? Forstå mig ret - meget tung
nov 2007
Jeg har selv gået med samme drøm længe, men jeg har bare fået den opfattelse, at det er svært at blive optaget til at læse til psykolog, uddannelse skulle være meget tung og hård, og at det skulle være svært at få et job der efter. Hvad siger du til det? Det var desværre grunden til, at jeg kom fra det igen
nov 2011
Der er selvfølgelig nogle tunge ting, og sådan er det nok med alle ting. Men hvis man gennerelt interessere sig for at tegne og byggeri så er det klart den uddannelse man skal vælge.
For folk der ikke er hånværkere får de noget ekstra undervisning i byggeri. Men det kræver selvfølgelig en del for at komme ind i alt det byggetekniske, fremfor hvis man har erhverserfaring.
nov 2007
Uha, den tør jeg ikke tag, hehe
nov 2007
Spændende Hvordan bliver man det?
nov 2007
Uha ja, sådanne drømme har jeg også
nov 2007
Det tør jeg ikke
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 124
dec 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 481
Men du må da vide hvad du synes er spændende?
Altså jeg fandt ud af først at jeg ville blive betjent. Det kunne jeg så ikke blive så kiggede lidt på forskellige uddannelser hvor man hjalp mennesker- gjorde noget for samfundet, så til sidst fandt jeg frem til at jeg ville være sygeplejerske på et hospital
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 114
nov 2007
Jeg er helt enig i al det, du siger. Men, jeg tror, at man skal kunne klare at se folk såret osv. - det kan jeg bare ikke
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 123
nov 2007
Spændende. Hvorfor lige fysioterapeut?
nov 2007
Ja selvfølgelig. Men jeg har haft drømme som designer, akitekt og journalist, og ingen af dem, vil jeg kunne blive, eller jo. Nen, som designer er bare svært at få et arbejde efter og ligeså som arkitekt, og journalist er svært at komme ind på
Jeg har selv haft tænkt politi, men da jeg kune fylder 20 år her til sommer, ville jeg prøve andet af inden da, også ville jeg have betjent som plan b Sygeplejerske har jeg også tænkt, men jeg vil simpelthen ikke kunne klare at stikke i folk (blodprøver), så det gik jeg også fra igen, desværre
nov 2007
Haha ja okay. Det inspirerede mig dog ikke
nov 2007
Det er meget svært at blive, er det ikke?
Altså tungt og hårdt
nov 2007
Ja ingen tvivl der. Men ja, jeg vil simpelthen ikke egne mig som pædagog. Alle i min familie er det, og jeg er ved at blive sindsyg - derfor tør jeg ikke, det vil bare ende ud med, at jeg ingen børn selv vil få
Mmmh, det har jeg faktisk også tænkt som videre uddannelse
nov 2007
Det lyder også spændende. Men, det lyder også til at blive svært at blive
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 124
Men jeg træner, og træner sammen med en del uddannede fys'er, og fys studerende, og syntes de ting de fortalte lød rigtig spændende. Og så har man jo en naturlig interesse for kroppen, når man prøver at forbedre fysikken Så det lå lige til højrebenet, hvis man kan sige det.
Og via praktik i børnehaven og efterfølgene praktik på et plejecenter for ældre demente (hvor jeg fulgte en ergo), fandt jeg ud af, at det er pisse fedt at hjælpe andre mennesker, og gøre en forskel i deres hverdag.. Så derfor
Arbejder nu målrettet mod en kvote 2 optagelse, ved at tage fag på vuc (som motivationsfaktor, så de kan se jeg gerne vil det) og diverse praktikker
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 51 Svar: 325
jul 2011
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
Agent.
Pro. Fodboldspiller i La Liga
Pro. Thaibokser
advokat
Noget inden for marketing
Ejendomsmægler - med huse på strandvejen.
det er alle jobs der kunne fange min interesse
jul 2011
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
Racerkører
og sårn ville heller ikke skade
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 27 Svar: 244
Så det er ret naturligt for mig, da jeg ofte arbejder bedst selvstændigt
nov 2010
Følger: 42 Følgere: 39 Fotoprofiler: 1 Emner: 13 Svar: 244
Efter min HF kunne jeg dog godt finde på at læse noget journalistisk, et andet drømmejob ville være at blive skibent på TidensKvinder.
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 866
Hvad er Jeres drømmejob?