Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af heste
  • #1   16. jan 2012 Er der nogle der kan fortælle hvilke aldre der er den bedre smiley

hvad mener du med det.

Hvor mange har i plads til , Hvad er en hest i dine øjne ! Pony eller Oldenborg , Islænder ..

Man kan godt få en god hest der er køre/trafiksikker til en fornuftig penge

• #2   16. jan 2012 Jamen en aldre hvor følet er væk, hvis du ved hvad jeg mener smiley

Jamen vi for plads til mange men tænker 2-4 heste selv smiley

Min drømmehest er en høj brun hest smiley Men har ingen særlige krav så længe det ikke er en pony smiley

• #3   16. jan 2012 Hmm det lyder ikke som om du har særlig meget syr på det med heste... sikker på det er en go ide at du anskaffer dig nogen?

• #4   16. jan 2012 Ja du skulle nok altid starte med 1 . Og se hvordan det går , Der er meget man skal tænke på , De skal passes - De skal have god plads udenfor , Der er dyrlægebesøg , som også koster . Tænk det nu godt igennem..

• #5   16. jan 2012 Var det ikke en ide at melde dig ind i en rideklub og så finde ud af hvad heste er for noget INDEN du anskaffer dig en, finder ud af det ikke er noget for dig og hestene ender som vandrepokale..

• #6   16. jan 2012
    x J a n i n e || 3
    Enig!

• #7   16. jan 2012 Tror altså også lige du skal sætte dig ind i det først..

• #9   16. jan 2012 alder 7-12 smiley

• #10   16. jan 2012 Men det lyder som om du skulle prøve rideskole først lidt. Også tage lidt kurser

• #11   16. jan 2012 Carina

Du skriver ''Jamen en aldre hvor følet er væk, hvis du ved hvad jeg mener smiley ''

Og du vil ha en rolig hest/ pony

Det er der ''ingen'' heste der er når de er 3 år. Det er jo først der du må tilride, dvs de laver en masse ballade fordi de ikke er rytter vante.

• #12   16. jan 2012 Også skal du lige huske at 2 heste skal min have 800kvm fold og for hver ekstra heste er det 200kvm oveni. boksne skal have specielle mål osv.

• Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #13   16. jan 2012 Du skal have et par fjordheste, de er nemme at have med at gøre, du skal ikke købe en araber som første hest, for den kan du ikke styre.

• #14   16. jan 2012 ja synes måske også du skulle læse den nye hestelov og sætte dig ind i alle regler, samt foder, dyrlæge o.s.v. inden, samt melde dig ind et sted hvor du kan lære det grundlæggende...
    du kan ikke sætte en alder på, en hest på 3år kan være komplet rolig og en på 15 vil i hovedet, og igen det samme omvendt...
    sæt dig ind i hvilken race/type du ønsker dig, hvilken ridestil du mest er til.
    du skal jo ikke have en jyde el. islænder til dressur el. spring og omvendt en fin renavlet dv´er til hyggeridning vil være spild af penge..

sæt dig mere ind i tingene, det er levende væsner du har med at gøre..

• #15   16. jan 2012 naja Z

= Start på en rideskole , eller lej jeres jord & Stald ud til en der har en hest og få en fornemmelse af hvordan det er

• #16   16. jan 2012 Torben - Alle individer er forskellige.
    Min sidste var en "fyrrig" blanding af araber, oldenborger, frieser og fuldblod - og den mest fortrinlige skabning jeg nogensinde har mødt.

Til trådstarter:
    Jeg vil også anbefale dig at orientere dig om hestehold og ridning inden du springer ud i det. Derudover er det også vigtigt at omgivelserne (boks, fold mv.) har de rigtige mål og forudsætninger for de dyr du vil anskaffe dig.

Lovene om hestepas bør du også sætte dig ind i, ang. pas og chip, medicinsider og meget mere.

Det er ikke nemt at holde hest længere, fordi der er så meget man skal tage hensyn til.
    Start evt. ud på en rideskole, og få dig en flok (eller bare 2) små ponyer, og anskaf dig nogle større ridelige, hvis det går godt med de små. Små ponyer er derudover idelle til selskab for større, og kan bruges til trækkeponyer for nabolagets små børn (:
    Hvis man da kan lide at se de små's smil (:

Skriv gerne hvis der er noget (:

• Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

#17   16. jan 2012 Zafira
    Der er også forskel på en blanding og en ren. Jeg nævner bare 2 forskellige hvor den ene er bedre som begynderhest.

• Bo p
    Bo p Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 125
    #18   16. jan 2012 Alfa-han nu skriver du at hun skal starte bare med en. det må man så ikke, loven siger at man skal have minst 2

• #19   16. jan 2012 Jeg er glad for alle der har skrevet, Har læst hestlov og det hele. Jeg har haft en hest før men den var for vild til det jeg kunne holde styr på. Jeg har pladsen bare rolig.

Jeg ved hvad jeg gør og har forstand på heste, med pleje.. Ved hvornår en hest bliver redet til og det hele. Men har ikke forstand på hvilke heste der er hvordan og hverledes og undskylder mange gange jeg ikke er så god til at forklare mig. !!!

• Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

#20   16. jan 2012 Hvis du skriver hvad de skal bruges til, så er det nemmere at hjælpe.

• #21   16. jan 2012 syntes det lyder til at du skal gå til ridning eller sådan noget inden. det er virkelig ikke bare sådan at anskaffe sig en hest. og det kræver nogle timer om dagen, især hvis du skal have mere end to.
    og det er dyrt! smiley

men virkelig, du skal ikke bare anskaffe dig en hest. det kan ende så galt!

• #22   16. jan 2012 Carina W - Du spørger, vi svarer (:
    Det er ikke for at hakke ned, der er bare mange førstegangsejere der ikke tænker på loven mv.

De "bedste" hesteracer jeg selv har redet og ejet, har været traveren, oldenborgeren, og frieseren, som jeg stadig rider på til dags dato.

Frieseren holder jeg særligt af, da de er rolige og omgænglige. Dog må jeg sige - som min rideveninde tit siger - "Så rolige som de er, så meget fart kan de få på når man tænder dem" (:

Held og lykke med køb af hestene!

Torben - Det forstår jeg godt, har selv haft en del forskellige racer, også rene arabere.
    Det var bare for at sige at man skal på med at generalisere.

Det kommer i den grad nok også an på hvad hesten er avlet til. Ville aldrig købe en engelsk fuldblod til et barn, eksempelvis, hvilket dog ikke betyder at disse heste ikke kan være rolige. De er bare avlet til en specifik gren indenfor hestesporten som børn ikke ville kunne holde af (:

• #23   16. jan 2012 Welsh cob, fjordhest, haflinger, frederiksborg, fell, irish cob ect. er jo alle rolige og besindige.. Hvis jeg var dig ville jeg søge i alderen 8-12 år..

• #24   16. jan 2012 Æhh hvordan fåe du lige frederiksborg ind i det??? De kan da være temmelig varme

• #25   16. jan 2012 Ikke dem jeg har avlet med smiley

• #26   16. jan 2012 Ved den avler jeg var ved og den jeg har nu har ikke været "kolde" i hovederne. Hun er nu men det er jo arbejdet der har gjort det.

TS måske var det en ide at finde nogle pensionerede rideskoleheste. De burde i hvert fald være "opdragede"!

• #27   17. jan 2012 Pensionerede rideskoleheste er sjældent opdragne.. De fleste har en masse nykker fordi de ikke har været konsekvent trænet..

• #28   28. jan 2012 ang. racer, så kan man altså ikke sige at arabere er "vilde" og fjordheste er "rolige" (f.eks.)
    jeg har haft langt over 100heste i træning og har ejet ca. lige så mange. jeg har haft rene-avlede arabere som var de blideste væsner, som børn kunne ride og omvendt har jeg har fjordheste og belgier ingen kunne styre..
    man kan ikke dele racer op på den måde... der findes gode og dårlige eks. indenfor alle racer...

• #29   28. jan 2012 naja Z , Vil ikke give dig helt ret , Man kan være uheldig . Men de enkelte racer har vær deres gemyt... Fjordheste bare for at ta et eksembel er normal rolige dyr , Der kan være enkelte der er af en eller anden grund ikke er det . Om det skyldes genetiske fejl eller forkert opdragelse af dyret ved jeg ikke . Men overordnet set er de enkelte racer delt op også efter gemytlighed. and so on

• #30   28. jan 2012 Det er meget forskellig fra hest til hest! En araber kan være nok så sød og rolig, mens en koldblod kan være enormt fyrrig! Men er et eksempel på det.
    Dog vil jeg klart anbefale at du køber hesten fra en privat! Begge mine heste er/var købt af en hestehandler, og min koldblod var tilmed dopet da vi prøvede og fik ham.
    Ingen af mine heste har haft en særlig god fortid, og det er noget de begge bærer meget præg af!
    Så mit råd er klart at købe af en privat, der kender lidt til hestens fortid - samt at købe en hest der ikke har alt for mange skelletter i skabet.

• #31   28. jan 2012 Emma T Lige præcis , Se ejeren lige så meget i sømmene som på hesten..

• #32   28. jan 2012 Terminator: Ja! Ang. køb af hest skal man virkelig være kritisk. Jeg har selv gjort nogle køb jeg lidt har fortrudt, men jeg nænnede ikke at sende dem tilbage, selvom jeg var blevet snydt.

desuden, så prøv evt. at hør om du kan få hesten på prøve? smiley

• #33   31. jan 2012 sørg altid for handelsundersøgelse!!!! og gyldig kontrakt!!!

og igen and. racer, ja så ved jeg godt man nogenlunde kan opdele racer.. men som du selv skriver så er fjordheste normalt rolige racer, folk glemmer bare at de samtidige er stædige og enormt stærke ponyer..
    men jeg kan stort set ikke nævne en race hvor jeg ikke har haft en i hver ende af skalaen.. har haft rolige og enormt godmodige koldklods og til de helt sindssyge, som har kostede brækket knogler, smadret udstyr, hegn o.s.v.
    har haft de kærligste fuldblods og de værste kramper, som igen kostede brækkede knogler, smadret udstyr o.s.v.
    har haft de dovneste fjordheste og de stærkeste uhyrer.
    har haft de lækreste, godtgående new forrester, connemare, dsp´er som alle kunne ride, til de vildeste, mest rå typer der krævede al energi.
    har haft de roligeste hollandske varmblod til ustyrlige, rå typer, som gav blødende hænder o.s.v
    o.s.v o.s.v o.s.v o.s.v
    jeg kan nævner sindssyg mange racer, hvor jeg har oplevet begge ender af skalaen..

så man kan ikke bare nævne en race og så er man dækket ind.
    jeg har solgt heste af samme race til rideskoler og andre er endt til slagt.

men prøv hesten flere gange, ta evt. en prof. med ud, samt dyrlægen og lav en kontrakt....

• #34   31. jan 2012 man kan da godt ha en hygge hest der er da ingen der siger der skal ride s på den hver dag jeg kender da flere der både har pony er og belgier bare til ren hygge men selvfølgelig skal man nok sætte sig lidt ind i det og man skal være sikker med sig selv om det noget der siger en noget det jo ligesom en hund man ved først hvordan det er når man har en og kan bedre sætte sig ind i det

Kommentér på:
Køb af heste

Annonce