indboforsikring indboforsikring
Dækker ens indboforsikring hvis man har fået stjålet noget et andet sted end hjemmet.. Sagen er den at jeg den 31 december var i århus til en fest ved en af mine gode venner. Jeg havde sammen med en ven stilt min taske i opholdsstuen. Da vi kom hjem fra byen manglede var min taske der ikke, og på grund af den tilstand jeg nu var i tog jeg det meget roligt og tænke der nok var en der havde forvekslet den med en anden..
Jeg og min ven tog hjem til Viborg om natten, og jeg aftalte med min ven at han lige skulle give et praj omkring tasken når alt var blevet ryddet op, og evt glemte ting var samlet sammen. Fik for en uge siden kontakt med ham, og min taske var der ikke!! Altså kan jeg konkludere at der er en eller andet røvhul der har taget den. I den var der et splinter nyt jakkesæt, Ipod, Beats høretelefoner og lidt mere. Det er de 3 nævnte ting som jeg er meget ked af at have mistet. Det andet var bare sådan håndklæder og lign.
Det slog mig så her til aften om indboforsikringen mon dækker det? Nogen der kan være mig behjælpelig?
På forhånd tak!
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.178
okt 2008
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 18 Svar: 202
okt 2008
Har prøvet at finde forsikringspolicen for alka, men der står 1000 ting jeg ikke lige kan overskue pt
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 28 Svar: 259
Nå men. Mhs til Alka kan de godt være lidt svære at danse med.
Specielt hvis du ikke lige har kvittering på de ting du har fået stjålet.
Men de burde egentlig dække det.. gør mit selskab i hvertfald.
okt 2008
Håber de er lidt medgørlige selvom jeg ikke har kvittering på tingene. Kan ikke andet end at håbe! Har siddet og læst lidt på trustpilot, og det er godt nok en blandet gang bolcher.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 354
Enhver kan jo komme og sige de mangler noget. Men når politiet er inde over det tages det lidt mere seriøst..
apr 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 98
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 57 Svar: 504
sep 2010
Følger: 7 Følgere: 24 Fotoprofiler: 1 Emner: 97 Svar: 1.854
Læs evt. dette da det er en meget god guide til hvad du skal gøre: http://www2.topdanmark.dk/anmeld-skade/hvad-er-der-sket/tyveri/
okt 2008
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 57 Svar: 504
okt 2008
Jan N: Den opholdsstue hvor vi placerede vores tasker var den aften kun beregnet til jakke, taske og lignende. Selve festen blev holdt i køkkenet og et fælles "fest-rum". Døren til den opholdsstue var ikke låst på noget tidspunkt - det skyldes dog at man skal bruge nøgle for overhovedet at komme ind på kollegiet.
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
det er ikke et krav nogle steder du gemmer dine kvitteringer - heller ikke hos topdanmark, og det står sådan set også i det link du selv smider...
<i>Tjek også, hvad du har kvitteringer på, <b>eller om der er andre måder, hvorpå du kan dokumentere dit tab.</i></b>
en god ting er at tage billeder af ALLE sine ting, både dem af værdi og dem uden værdi, hvis man har e-boks kan man smide dem derind, og så er de altid til at få fat i igen - kan også være andre steder, men ikke smart kun at gemme dem på sin computer eller i sin lejlighed, kan jo enten blive stjålet, eller brænde ned.
billederne skal helst have dato trykt på forsiden hvor genstanden ses
også tage et af serienummeret
og så evt i en sammenhæng som kan ses på andre billeder af dine ting.
okt 2008
feb 2009
men hvis du har købt på kort, så kan du sansynliggøre at du har købt dem, men er det kontant så er det meget meget svært, med mindre du er blevet skrevet ind i butikkens system med navn / kunde / telefonnummer så de kan finde dig igen.
okt 2008
feb 2009
men hvis du har brand hjemme i din lejlighed, og den brænder helt ned, så er det rigtigt godt med billeder til forsikringen, bare tag sådan noget som gulvtæpper, de koster hurtigt en hund pr. m2 for de billige, og ganget op med måske 40-60 m2 så er det hurtigt mange penge, og så er der sengen, vores koster 12.000 kr, så er der sofa reoler og andre møbler.
og så er der for manges vedkomne tøj - en stor post hvis det går galt.
alt sammen ting man ikke gemmer kvitteringer på - men du skal stadig sandsynliggøre at du har ejet dem
okt 2008
Nu har jeg og min kæreste ALLE forsikringer ved ALKA. Lige fra elektronik, bil, hund, indbo brand osv. Det er mange mange tusinde kroner vi ligger ved dem hvert år. Ville godt nok blive skuffet hvis jeg skulle blive mistænkeliggjort og egentlig blive kaldt en "løgner" med mindre jeg kan bevise anderledes. For det kan jeg jo netop ikke, da jeg ikke har billeder eller kvitteringer af de ting som jeg har mistet.
feb 2009
idet du betaler licens kan du godtgøre du har tv men ikke hvilket :o)
hvis du betaler for internet kan du godtgøre du har en computer, men igen ikke hvilken...
kender en varmemester som tit får henvenlser fra politiet, da han er det et sted med højt indbrudsantal, de har kameraovervågning af deres indgangspartier til opgangen netop grundet mange indbrud og hærværk mod deres postkasser der sidder samme sted.
men folk er ikke blege for at melde at de havde både det ene og det andet kæmpe B&O tv, samt kæmpe bærbare computere og andet dyrt indbo som er blevet stjålet, og i en del af sagerne kommer politiet så og beder om videoen for tidspunktet med indbrudet - og wupti.com så drejer det sig lige pludseligt om forsikringssvindel istedet, da der kun måske er fjernet en enkelt bærbar, eller et gammelt fjernsyn.
så der er mange der laver fis når der skal dækkes fra forsikringen - og sikkert også derfor at mange selskaber, er meget tilbageholdene med bare at udbetale, bare noget bæst når man har rent mel i posen.
okt 2008
Nu må vi se. Kan ikke gøre andet end at vente til Mandag så jeg kan ringe og høre hvordan og hvorledes.. En ting er dog sikkert. Med de penge som jeg smider der hvert år - hvis de begynder at betvivle mig og jeg ender i et forhør, så er jeg den der er smuttet fra ALKA. Ved godt de i situationer skal være skeptiske, men hvis man endelig skulle snakke om svindel, så kunne jeg havde prøvet og få min Ipad, Iphone, Macbook pro osv med. Alle ting som i og for sig sagtens kunne have været i tasken.
Heldigvis er det ikke et overdrevet stort beløb som jeg ønsker erstattet, så håber sgu lidt på at de er medgørelige.
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 66
indboforsikring