1.809 visninger
|
Oprettet:
EU45 Scooter {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation og skal af med min bil af forskellige årsager. Derfor vil jeg i stedet for gerne anskaffe mig en EU45 scooter, men hvilken???
Jeg vil max give 7000 for scooteren.
Nogle fagfolk der kan råde mig?
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 149
En Gilera Runner, som er ekstrem vedligeholdt.
Skriv en PM, hvis det har interesse
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.585
Har du MC kørerkort? Så overvej at købe en 110-150 cc mc scooter, de er ret praktiske hvis man bor i byen desuden:)
maj 2009
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 149
Dvs. bliver du stoppet, så koster det en bøde og et klip.
Men fordelen ved scooter er, at de ikke kan måle dig via deres "laser" halløj.
De SKAL køre bag ved dig, og lave en måling, før de kan se hvor stærkt du kører.
-Så har du sidespejle på, så kan du jo altid se hvem der kører bag ved dig.
Kommer der noget mistænkeligt, og du bliver stoppet, så SKYND dig at trykke på den hemmelige politiværn knap, som gør at din scooter kun kører det som du har indstillet den til.
Det virker, og hvis man gør det ordentligt, så kan politiet ikke se eller høre forskel.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 69 Svar: 334
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.039
apr 2007
Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
Alt det med hvad jeg burde gøre, tænke over eller lign ting af tuning og hemmelige knapper har mig ingen interesse overhovedet.
Jeg søger hjælp til at finde det rette mærke til den rette pris, LOVLIG vel og mærket..
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 1.852
Med andre ord. Har du 7000,- så køb Brugt!
Du kender vel en fyr eller ung mand som har rodet lidt og ved hvad du skal kigge på af mærker, og modeller. Og kan se forskel på et sminket lig og noget ordentligt
apr 2007
feb 2010
Læs det her igennem, så kan det ikke gå helt galt, men tag en kammerat med ud, som kan forhandle priser, for den pris der står i annoncer er aldrig den du skal betale
apr 2007
Hehe, ret komisk at du ikke tror en pige kan handle Jeg har handlet og pruttet hele mit liv og er skam også ved at uddanne mig i det
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 94
Jeg har en 45 knallert til salg, der er billeder af den i min fotoalbums
apr 2007
jan 2012
feb 2010
Men det er sjældent en pige kan prutte om prisen
apr 2007
Krejler og krejler, er ved at uddanne mig til handelsøkonom
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 66
ONSLOW .
Eneste grund til at så mange på 45er scootere kommer til skade er fordi de ikke kan finde ud af at køre på vejen. de fleste køre ude i højre side af vejen så bilerne netop kan lave de åndsvage overhalinger...
Når jeg kører på en 45er kører jeg på midten af vejen.. så er jeg fuldstændig ligeglad med om en eller anden "brian" eller andre biler bliver irreteret af jeg holder mig til der.. men så ved jeg at så sker der ikke mig noget.. faktisk også så tæt på midter linien som overhovedet muligt så de ikke kan lave overhaling.. kun når jeg ved at de har mulighed for at overhale uden der sker mig noget trækker jeg ind for jeg ved jo godt det er trist at lægge bag mig.
apr 2007
Dejligt med et godt ord på vejen,
jan 2012
Hvadså når du en dag får en bøde
aug 2008
for hvad?
jan 2012
aug 2008
Det får du jo heller ikke bøde for?
en 45 scooter er lavet til vejen. ikke i siden af vejkanten.
Til motorcykel kørekort lære du også at lægge dig lidt mere ude til venstre side i forhold til vejen så folk kan se dig og lægge mærke til dig.. Det får man sku ikke bøde for.. og hvis jeg skulle være så uheldig at få en bøde for det er det en jeg betaler med et smil .. for hvis jeg skal betale for at holde mig selv i live på vejen så er det jo sådan det er..
jan 2012
maj 2009
aug 2008
er godt klar over man skal være i højre sidde.. Men det ændre stadig ikke på at du er mere sikker på en 45er hvis du køre på midten og gir plads til bilerne overhaler når man selv er sikker på det.. Er selv rigtig meget imod 45er scooterne men hvis jeg så endelig køre på en så gør jeg altså sådan... hvis det stod til mig skulle de have lov til at køre 80 - 90 stykker. man kan jo også regulere farten så den køre lovligt ligesom i bil.. og de er også lavet til at kunne køre 80 det gælder alle scootere..
jan 2012
apr 2007
jul 2011
Følger: 1 Svar: 7
Du må sku da ikke ligge og køre midt på vejen på en 45,"hvor dum kan man være"
Det er sku da 100 gange mere farligt at ligge midt på vejen og køre 45, jeg skal tivertifald ik nyde noget.
aug 2008
Det kan godt være du har det sådan.. Men jeg føler mig mere sikker når jeg køre i midten.. og når jeg selv køre i bil så lægger jeg også mere mærke til det vis der lige pludselig er noget foran mig i forhold til at der køre et eller andet langsomt ude i siden..
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Andreas A
Du må sku da ikke ligge og køre midt på vejen på en 45,"hvor dum kan man være"
Det er sku da 100 gange mere farligt at ligge midt på vejen og køre 45, jeg skal tivertifald ik nyde noget.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
45eren er lavet til vejen så ved ikke hvor dum jeg er lige der..?
Og jo vi kan godt være enige om at en 45er slet ikke høre til på vejen det er vi enige om.. Men det gør den nu desværre... men om jeg køre ude i siden hvor lastbiler bare drøner forbi mig med 80 eller om jeg køre på midten af vejen ligesom bil. Der er jeg mere sikker ude i midten for der kan han ikke overhale mig.. og på den måde får jeg ham ned i hastighed + så kan jeg trække ind til siden og lade ham køre forbi med 45 - 50 km/t så slipper jeg også for det kæmpe vindpust som nærmest er ved at flå mig af scooteren når han kommer forbi..
aug 2008
Havde også valgt en 30er da den er mest sikker af de 2 .
Eneste minus ved en 30er er at man skal høre på alle mulige som mener man ikke må køre på cykelstien og bla bla bla. Eneste man kan gøre er at sige fint så ring til politiet så bliver jeg holdene.. Først der lukker de røven og lader en kører videre..
apr 2007
aug 2008
Det er self. rigtigt. Men køre inde blandt cykler også selv holde øje med bilerne når de drejer.. det er det der kan være farligt eller et barn løber ud foran dig. men derfor de kun køre 30 så kan du næsten altid nå at bremse.
Eller køre ude på vejen sammen med bilerne eller lastvogne...
Ved godt hvad jeg helst vil..
apr 2007
jan 2012
feb 2007
jeg skal også gi det samme for at forsikre en 30'ver som en 45'er
apr 2007
Men folkens.. hjælpen er jo ikke heeeelt den jeg søger.
Jeg søger hjælp til, HVILKEN model jeg skal vælge.
jan 2012
feb 2007
aug 2008
Hvis det er til lang ture ville jeg enten vælge en Gilera Runner eller Yamaha Aerox Runneren pågrund af den har en stor tank på 12 liter og den ligger rigtig godt på vejen hvilket aerox også gør dog har den ikke en ligeså stor tank men de er nok de to maskiner som jeg ville gå efter. der får man scooter for pengene.. og man kan altid få dem solgt igen til en eller anden dreng som vil lave et baneprojekt.
Men når det kommer til stykket kan vi ikke sige hvilken en det skal være da du skal prøve nogle stykker hos en forhandler da man sidder forskelligt på dem.. Jeg kan jo sagtens side og skrive at dem skal du tage fordi de er gode at sidde på samt køre langt på. hvor du måske ikke kan lide at sidde på den fordi du får ondt i ryggen eller den måske er for lang for dig eller et eller andet andet...
apr 2007
aug 2008
maj 2009
Hvis man tager en MC Scooter, dem som er indregistreret som en MC, der kan folk jo heller ikke se forskel på om det er en 45'er eller MC når man kører mod dem. Hvordan helved skulle de så kende forskel på en 30 og 45?
Jeg ved godt man kan sige at på en 30'er kan man blive kørt ned i et højresving af en bil, men udover der kommer man jo stort set ikke i nærheden af en bil (forstå mig ret).
Og jeg er helt med på at bilen får skylden ved fx en højresvingsulykke men hvad hjælper det når man ligger under bilen??
Og det argument med at en 45' er billigere ja måske, men hvad er vigtigst at spare 1000 kr eller kunne køre i fred?? Don't get it.
For pokker da det blev en lang forklaring... Hvorfor jeg skrev det når du vel egentlig har besluttet dig og ikke er modtagelig over for råd. tja....?
apr 2007
nov 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 335
begge slags har jeg haft i mange år og har aldrig haft problemer med noget som helst.... de har alle sammen kørt hver dag.. og forholdsvis villige i indkøb..
apr 2007
EU45 Scooter