959 visninger
|
Oprettet:
boligportalen. {{forumTopicSubject}}
jeg har nu købt adgang til boligportalen, for der var en lejlighed jeg gerne ville have fingerne i, men der står intet nr også skal man sende en mail istedet, nogen der har prøvet det før og hvor længe gik der før i fik svar tilbage?
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.489
Kan ingen jo sige.. Det er forskelligt fra udlejer til udlejer..
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 120
dec 2011
Følger: 243 Følgere: 234 Emner: 18 Svar: 69
Og de venter ikke til den udløber, idet de jo gerne vil ha dem lejet ud hurtigst muligt..
mar 2007
så ville jeg da som udlejer helt klart vente til at give svar til der kom andre evt. bedre stillet ansøger.
jeg har prøvet hvor der gik over en uge før jeg fik svar og der var annoncen udløbet.
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Emner: 28 Svar: 503
dec 2011
Følger: 243 Følgere: 234 Emner: 18 Svar: 69
Sorry to say..
Men nu er du latterlig at høre på..
Når man skriver på en lejlighed på boligportalen fortæller man ingen steder om man er på kontanthjælp eller millionær..
Og de må IKKE gøre forskel på den måde.. At der så er nogen der gør det, det er så MEGET forkert..
jan 2007
Du drunker vidst snart..
Hvornår har du nogensinde sagt hva du lavede da du sku leje en lejlighed ? Jeg har aldrig sagt om jeg var studerende eller havde job eller gik ledig..
Hvis man har betaler indskudet og lejen så er det sku ligemeget om pengene kommer fra et job eller kommunen..
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 140 Svar: 330
der ingen mennesker der er bedre end andre..
mar 2007
en af mine venner får lejligheder så let som ingenting fordi han er politi elev, så tænker udlejer hmm så er det sku en god lejer som har styr på sin økonomi ikke smadre hele blokken osv, (overdrivelse fremmer forståelse) men sagen er den, at de sortere som de vil. så en politi elev står 1000 gange bedre end en ung gut fx på 20 år uden uddanelse og på kontanthjælp. bum det er fakta jeg kender et par udlejere og de piller rigtig mange ansøgningere fra fordi folk tror lige som jer, sådan en ansøgning skal mere eller mindre skrives som en job ansøgning..
der er jo også mange sager med dårlige lejere osv og dem vil udlejer helst undgå, og det forstår jeg 100 %
mar 2007
jan 2007
Tror kun hvis det er noget meget positivt noget at man skriver det..
Og mange lejligheder er det ikk fordi det er 10 som vil have den.. Der er normalt kun 2-3..
mar 2007
Boligportal.dk har erfaring med, at udlejerne lægger stor vægt på følgende, når de læser din henvendelse:
At du angiver, hvornår du ønsker at flytte ind i det søgte lejemål.
At du beskriver, hvem der skal bo i lejemålet, og i hvor lang tid du/I forventer at blive boende.
At du oplyser, om du ønsker at holde kæledyr eller ryge i lejemålet.
At du beskriver dig selv – evt. uddannelse, arbejde, mv.
At du beskriver, hvordan du bedst træffes.
Evt. information om hvorfor du flytter fra din tidligere bolig.
Ved at beskrive dine ønsker så præcist som muligt imødekommer du udlejernes ønske om seriøsitet. Derfor anbefaler vi, at du medtager så mange af ovenstående informationer som muligt.
jan 2007
Gi dig selv et klap på skulderen
mar 2007
jeg siger jo bare hvad de anbefaler, men som du bla. siger er skide lige meget
jan 2007
Aldrig er jeg blevet spurgt om hva jeg lavede.. Men når man ankommer i en nyere bil så regner de nok heller ikk med man er på kontanthjælp.. Ska jeg ikk ku sige..
mar 2007
men igen de vælger og vrager som de vil og det er da ikke ulovligt? hvis det er en privat virksomhed fx så må de da selv vælge deres kunder, og hvem der må bruges deres lejligheder. Men ved fx studiebolig osv hvor det er statens ejendom så er reglerne sådan at alle studerende er på lige vilkår, (sku jeg mene) men ja en person som har arbejde og uddannelse, vil evig og altid stå meget meget bedre, end en person som ingen uddannelse har og er på kontant hjælp.
en registreing hos RKI kan også være en forhindring for at få en lejebolig jeg har da set en god håndfuld lejemål hvor der ville blive forspurgt om RKI regi. bare i en by.
boligportalen.