{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

SU System {{forumTopicSubject}}

er jeg den eneste der syntes at SU systemet er noget lort her i landet, jeg tilmeldte mig SU d. 3 Jan og skulla have haft fra 1 Feb. nu har jeg endnu ikke fået SU og fået afhvide at min ansøgning var blevet slettet, og hende der skal hjælpe med SU på skolen havde oprettet den igen, så nu skal jeg vente 2 til 4 ugen igen, og der er ingen der kan svare mig på hvad der er sket om det er dem derinde der er nogle idioter eller jeg har gjort noget forkert eller det er andet steds.
og kan det passe at hvis man ikke har de penge man mangler i SU så skal man låne dem bare for at de nosser rundt i det

og det her er bare ren brok ved det godt men skulle bare lige af med det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU System
  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 122 Svar: 780
    #1   9. feb 2012 for mange andre virker det fint, det kan jo være du har kommet til og lave en lille fejl?

• #2   9. feb 2012 du får bare dobble su måned efter

• #3   9. feb 2012 det er ikke så meget det, med at pengene kommer senere, det er det at jeg mangler penge nu, og hvis det skal tage længere tid at behandle sagerne skulle man sætte inberetnings tiden længere, eller idet mindste bare svare på de mails man sender til dem

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 5 Emner: 19 Svar: 300
    #4   9. feb 2012 så må du jo låne penge af dine forældre, venner, banken, kæresten indtil du får din su, du skal sku bare være glad for at du får penge for at gå skole+ at du får en uddannelse gratis

• #5   9. feb 2012 Fra Oktober til midt i december havde jeg ingen penge fordi SU klokkede i det, konstant ... det er ikke sjovt, men jeg fik bare alle pengene i december, og måtte låne af andre indtil da, og så betale tilbage når de kom, der er ikke så meget andet at gøre.

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

#6   9. feb 2012 ( " ) >
    og hvad er det så lige han giver for det?? så vidt jeg ved så er får han da sin su, den betaler han sku da ikke for??

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

#7   9. feb 2012
    ( " ) >
    så dem på kontanthjælp, de betaler også selv for den eller hvad??

• #8   9. feb 2012 Bo I >>> Ja det gør de jo sådan set, de får jo ikke kontanthjælpen eller SU for den sags skyld skattefrit, de betaler jo skat af det lige så vel som du betaler skat af din løn eller dagpenge eller hvad du nu får...... Så ja uanset indkomst, så er man jo selv med til at betale for det....

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

#9   9. feb 2012 kontanthjælpen er sku da ikke deres egne penge, det er nogen de får af staten, så længe de ikke har arbejdet for at få dem, så er det sku noget fis at sige det er deres penge

• #10   9. feb 2012 Bo I: Ja, folk betaler selv deres kontanthjælp i form af forhøjet skat når de kommer tilbage på arbejdsmarkedet smiley

( " )>: Han får sådan set masser af ting tilbage, sygesikring, betalt uddannelse for sig selv og sine børn osv, osv. Hvis du ikke kan lide det kan du jo bare flytte! smiley

• Sof
    Sof Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 13 Følgere: 41 Svar: 63
    #11   9. feb 2012 Bo, for fa'en ! Ved du overhovedet hvad skat er?! Det er sådan noget med at man betaler halvdelen af alle indkomster til staten hele sit liv, ligesom alle andre i hele landet. Så vi alle betaler til en "fælles pulje" som dem der har brug for får del i. Hvordan tror du ellers læger og lærere får deres løn fra sygehuse og hospitaler? Den betaler staten sørme for, du giver jo ikke lægen penge i hånden når du har fået en behandling. Alt dette betaler du til gennem din skat. Og har du ingen penge i en årrække, hjælper staten dig igang igen, så du kan betale skat når du har penge. !

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

#12   9. feb 2012 ja ved skam udemærket hvad skat er, men det har hans K på 22 år nok ikke betalt sindsygt meget af endnu, ikke nok til at hans uddannelse og su er noget han selvhar betalt endnu ihverftald, og så synes jeg ikke man kan tillade sig at brokke sig over at ens su kommer lidt senere, muligvis fordi han selv har tastet et eller andet forkert

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

#13   9. feb 2012 og dem på fx 25 år der har været på kontanthjælp et par år, hvor meget er det lige i mener de har bidraget med til vores samfund??

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

#14   9. feb 2012 ( " ) >
    kan godt være vi er mere enige end vi lige tror så hehe, men må hellere lade være med at ødelægge mandens forum med vores diskution

• Sof
    Sof Tilmeldt:
    jan 2007

#15   9. feb 2012 Bo - igen for fa'en ! . Måske har man siddet på kontanthjælp i nogle år og fået gratis folkeskole og gymnasium og måske også universitet. Men hvis du er færdiguddannet som 30årig, har du jo 45år foran dig før du går på pension og i de 45år hvor du måske er på arbejdsmarkedet, der betaler du for din skolegang og kontanthjælp. Eller også kan du vende den og sige at du betaler forud for dine børn, så når de skal starte i skole, kan de gå der gratis, fordi du har betalt skat hele dit liv.
    Det er sådan en stat fungerer. Enten kan du se på det som en investering i din fremtid, eller som en tilbagebetaling på din fortid. Dette er hele ideen med skat

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

#16   9. feb 2012 SD !
    eller også nasser man bare hele sit liv på systemet, og så betaler vi andre noget mere i skat

• Sof
    Sof Tilmeldt:
    jan 2007

#17   9. feb 2012 det er jo også en del af skatten. Men hvor tror du ellers SU, offentligt ansattes løn og kontanthjælp kommer fra? Tro du de står og trykker pengene med det samme? Skat er jo med til at få hele systemet til at køre rundt. Det her er altså samfundsfag på folkeskoleniveau smiley

• Sof
    Sof Tilmeldt:
    jan 2007

#18   9. feb 2012 Jo du kan godt læse retorik på uni..
    lol

• #19   9. feb 2012 Bo I >>>> Du må da kunne forstå at ALLE uanset hvad indtægt man har, det være sig kontanthjælp, dagpenge, løn, pension osv osv osv, betaler SKAT.... Hvis du ikke kan det, så skal du lige omkring skolen En gang til tror jeg....

Jo det virker ikke retfærdigt at nogen måske får penge "foræret" af systemet herhjemme uden at de udfører et stykke arbejde, men sådan hænger det nu engang sammen, så kom nu videre, det ændrer sig ikke af den grund...

Men vil da ikke håbe for dig at du mister din nuværende indtægtskilde, for hvis du ender med at komme på dagpenge eller kontanthjælp, så er du jo pludselig i den samme gruppe som DU mener ik er med til at bidrage til samfundet.....

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

#20   9. feb 2012 kim S
    ved skam udemærket at man betaler skat af de penge man får(ikke tjener), på kontanthjælp og su, men du fatter åbenbart ikke at at jeg synes det er plat er brokke sig over at man får sin su lidt for sent, man skal bare være glad for at man får den(og ja man får den, man tjener den ikke) og mht. dagpenge, så betaler det jeg sjovt nok til det via min akasse, og har arbejdet og betalt skat siden jeg var 16, og ja jeg har fået en uddannelse, og det er satmne glad og taknemmelig for , derfor piver jeg ikke over at jeg ikke lige at fået min gratis su

• #21   9. feb 2012 Bo I

Selvom han ikke har nået at betale nok i skat til at dække det han får i SU osv. (Hvilket du ikke ved en skid om, du ved jo ikke hvad han har lavet indtil nu vel?) Derudover, skal vi så ikke satse på at han fortsætter med at betale skat når han har fået sin uddannelse og et job?

• #22   9. feb 2012 Bo I >>>> Selvfølgelig har han da enhver ret til at "pive" over at der er gået ged i i hans udbetaling af SU..... manden har jo garanteret brug for pengene i form af der muligvis skal betales husleje osv....... at han får SU (foræret som du siger) gør det jo ikke mere retfærdigt at han ikke får SU´en til den aftalte tid....

Hvad så hvis det var en på 30 eller 35 der formentlig har familie osv og den person så ikke får sin SU (hvis man er igang med en uddannelse) til tiden er det så ok at "pive" fordi man efter din idéologi har bidraget til samfundet... ????

• #24   9. feb 2012 Kan man egentlig drage til konklosion af det forum, at en stor del af danskerne syntes at alle der er på su bare nasser på samfundet, og aldrig giver noget til det, eller er det kun mig der har fået den opfattelse.

• #25   10. feb 2012 Hans K>>> Der er nok mange der synes det ja, men næppe de fleste...... tror nærmere det bare er dem der synes der skal tage og vågne op til realiteterne istedetfor.... smiley go weekend

Kommentér på:
SU System

Annonce