problembørn på kostskole problembørn på kostskole
hejsa.
jeg står i et dilemma.
vi har for snart 2 år siden taget en pige til os på nu 16 år, (hendes forældre er narkomaner) hun går til dagligt på bogø kostskole som hun hele tiden har været glad for. men her det sidste års tid er eleverne blevet overladt mere el mindre til sig selv da afdelings lederne er stoppet ;( Vores plejedatter har ændret sig utrolig meget det sidste år, og er begyndt at komme i flere og flere problemer, det sidste nye var fx at hun fik 2 19 drenge til at gennembanke hendes ex kæreste så han røg på skadestuen.. hun har også taget del i en masse andre ting som indbrud, tyveri slåskampe osv.. hun har indtil videre selv gået fri, men dette er kun et spørgsmål om tid..
hendes karaktere i skolen daler, og på nuværende tidspunkt går hun i 8 klasse med elever på 14 år. og hendes faglige niveau er kun på 5 klasses niveau.
Vi har flere gange konfronteret hende med det, prøvet at være søde og pædagoiske, være hendes venner, være strenge opdragere med en masse grænser.. men intet hjælper... det ryger ind af det end øre og ud af det andet..
Nu søger vi andre muligheder og leder efter et sted hvor hun kan komme hen i stedet for den skole hun er på nu.
Dette skal være et sted hvor der er andre normale unge som hun kan følge og kan vise hende hvordan man er normal.
- for tror hendes opførsel bunder meget i at hun skal være en af de seje på skolen. - giv tæsk el få selv tæsk...
Nogle herinde der kan hjælpe mig??
nogen der måske selv har haft sådanne problemer tæt på kroppen?
el nogen der ved hvor man kan sende hende hen på skole??
Er bange for hun kommer til at følge hendes forældres fodspor.. så lige nu syns jeg vi skal prøve at forhindre det så godt vi nu kan...
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 547
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 865
dec 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 29
Vi har snakket lidt med skolen om det, men de har ikke så mange resurser til at gøre noget ved det.. og syns bare det er for dårligt at kommunen betaler knapt 30.000 kr om måneden for at hun skal være et sted hvor det bare bliver værre det hele...
dec 2011
og det er derfra min mening om at hun skal flyttes fra skolen kommer.. for hvis hun bare kunne komme væk fra de elever og venner der er der er jeg sikker på det nok skal gå...
ved hun har taget skade fra barn af, og dette gør at hun i hovedet stadig kun er 13 år.. så skole mæssigt er der nok ikke så meget at gøre desværre.. men man kan jo sagtens få et super liv uden gymnasial uddannelse... - så det er jeg nu ikk så bekymret for...
dec 2011
problembørn på kostskole