Godt digital kamera???? Godt digital kamera????
Jeg vil gerne give min veninde et digital kamera, og i det at jeg ikke har den store forstand inde for kameraer, aner jeg ikke hvad jeg skal kigge efter. Kravene er rigtig god billedekvalitet og god zoom.
Jeg selvfølgelig prøvet med google, og fundet nogle gode anmeldelser men når jeg så kigger på anmeldelser af det kamera jeg selv har, som virkelig ikke er på toppen hverken inde for billede kvalitet og zoom, men det har altså også fået gode anmeldelser. Det er et samsung st30. Og jeg kan godt finde ud af at bruge kameraer, har nemlig engang haft et olympus og det tog fine billeder(kan selvfølgelig ikke huske navnet på det, så det kamera er desværre ikke en mulighed..)
Nogle der kan anbefale et?? Max pris er nok 2500 .
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
sep 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 581
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 703
Billedkvaliteten er slet ikke på højde med spejlrefleks, eller f.eks. de bedste kompaktkamera som f.eks. Panasonic LX5 eller Olympus XZ1
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 136 Svar: 632
For gider ikke smide 3000 kroner efter noget, som er lige så godt til et kamera der koster 2000
jun 2007
Går du f.eks. over i Olympus' PEN serie, eller Sonys NEX serie så får du en meget større billedsensor og dermed bedre billedkvalitet med mindre grumsethed, samt du kan lege med dybdeskarpheden. Det negative er så bare størrelsen som er størrerere.....
maj 2008
Men kan olympus xz1 så også det der med at baggrunden er sløret og der så er fokus på noget andet? Eller er det kun spejlrefleks der kan gøre sådan?
jun 2007
Se nederste billede her:
(link fjernet)
Baggrundssløring er en sammenblanding hvor billedsensor er vigtigts, og dernæst kommer lysstyrken i objektivet(linsen). Jo mere lysstærkt det er, jo mindre dybdeskarphed kan du lave.
MEN hvis der er et kompakt kamera som er god til at lave lille dybdeskarphed, så er det altså XZ1. Den har lidt større billedsensor end de fleste almindelige kompaktkamera, og så er objektivet super super lysstærkt. Der er ingen kompaktkamera der kommer tæt på.
Eneste negative sådan umiddelbart ved XZ1'eren er at videodelen er knap så god.
maj 2008
jun 2007
Godt digital kamera????