576 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal jeg servere!? {{forumTopicSubject}}
Til mig og en date. Normalt tager jeg bare ud og spiser, men vil gerne bruge min gasgrill lidt:-)
Tænkte selv at lave burgere og asarges med parmaskinke og en eller anden form for kartofler, men ved ikke hvor charmerende det er:D
Så forslag til noget jeg kan lave på grill (og ovn eller hvad der skulle bruges til tilbehør)
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 79 Svar: 1.987
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 416
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 119 Svar: 2.522
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 56 Svar: 672
feb 2007
Du tager bacon og vikler rundt om svinemørbraden (start med lige at stege mørbraden af hurtigt) Og så bare på grillen med den
Kartoflerne har du styr på kan jeg høre (Hasselbagte)
Svampene kan du lave på mange måder, personligt kan jeg godt lide, når de har ligget på grillen lidt.
Porrermix? Hvad fanden er det?
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 50 Svar: 711
sep 2007
feb 2007
Jamen du kan gøre det på to måder, du kan enten lige brune mørbraden på en pande uden bacon (Men det er jo lidt snyd når den nu skal grilles)
Ellers smid den på grillen med bacon omkring uden at brune den først, men så skal du bare være lidt mere opmærksom på at vende den, da baconen ellers bliver brændt, når det får lige så meget som mørbraden
sep 2007
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 31 Emner: 299 Svar: 2.838
Så skal den bare ha 4-5timer på grillen ved svag varme i en foliebakke (til væsker som skal blive til sovs) og sprøjter du den ganske lidt med fløde, og evt snitter nogle små huller i den og putter hvidløg deri..
Så skrubber du den med salt, peber og enebær (ca 4 på hver side (enebær skal knuses og ikke hakkes som mange tror.. så gnubber du det godt ind i kødet efter du har skåret sener rfa og sådan nogle ting..
Så smider du 5-6 knuste enebær i bakken sammen med lidt væske (vand til at starte med, og senere hælder du lidt fløde til så den står og simrer i det..
Sovsen laver du ved at si væsken fra foliebakken så alle enebær, hvidløg osv er væk.. så blander du en meljævning og hælder en smule i, pisker den op så den bliver tyk, hælder mere væde til indtil du har ønskede mængde sovs sådan ca.. så giver du den et godt skvat fløde og lader den simre.. tag evt enebær fra foliebakken og put ned i sovsen så smagen kan koge ind i sovsen..
Så giver du den lidt salt og peber og sidst og MEGET vigtigt = Ribsgele.. ca en stor spiseskefuld.. så pisker du det godt sammen og koger den op igen.. så har du den LÆKRESTE ret i verden, og jeg lover dig for du trækker point på den hvis du banker det sammen til hende
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 11 Svar: 23
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 31 Emner: 299 Svar: 2.838
Iøvrigt.. servere du det for en københavner.. så de solgt
Sovsen er rimelig let når man gør det.. det lyder svært, men det jo ikke fordi det hele skal ske på 3min.. man bruger lige en halv times tid på det mens stegen ligger på grillen og får eftervarmen
Hvad skal jeg servere!?