{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg servere!? {{forumTopicSubject}}

Til mig og en date. Normalt tager jeg bare ud og spiser, men vil gerne bruge min gasgrill lidt:-)

Tænkte selv at lave burgere og asarges med parmaskinke og en eller anden form for kartofler, men ved ikke hvor charmerende det er:D

Så forslag til noget jeg kan lave på grill (og ovn eller hvad der skulle bruges til tilbehør)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg servere!?
  • #1   9. apr 2012 Asparges?!?

• #2   9. apr 2012 du kan tage kartofler skære dem i stykker i et folie bakke der kan tåle varme så skal der smør i og allround marinade i og så skal den bare på grillen og så skal der bare lige røres lidt i det jeg kan ikke selv lide kartofler men det her smager så godt så

• #3   9. apr 2012 Skal det bare være en enkelt ret, eller kører du den længere og fyrer op for 3 retter?

• #4   9. apr 2012 nå nu har jeg været ude og købe ind da jeg skulle ha det hele klart, så har købt grønne asparges, serano skinke, svinemørbrad, bacon, champignon og porrermix og kartoffler til hasselbagt. nu skal jeg bare finde ud af hvordan man laver det:D

• #5   9. apr 2012 Nu skal du bare høre smiley

Du tager bacon og vikler rundt om svinemørbraden (start med lige at stege mørbraden af hurtigt) Og så bare på grillen med den smiley

Kartoflerne har du styr på kan jeg høre (Hasselbagte)

Svampene kan du lave på mange måder, personligt kan jeg godt lide, når de har ligget på grillen lidt.

Porrermix? Hvad fanden er det? smiley Det er ikke bare en pose med porrer som er skåret ud og frosset ned vel?

• #6   9. apr 2012 Bacon og fløde.... Så ka' det aldrig gå galt ;-D

• #7   9. apr 2012 Martin, hehe det er bare nogen rå champignong (hvide og brune) og porrer som allerede var snittet, ingen frost!!:) Mener du stege mørbraden med baconen rundt om på banden frst eller uden? Og hvor meget ca? Gik egentlig ud fra jeg bare kunne hælde den på grillen og så når baconen var færdig ville det passe med mørbraden også.

• #8   9. apr 2012 Jamen svampene smider du bare på grillen, eller rister dem på en pande smiley

Jamen du kan gøre det på to måder, du kan enten lige brune mørbraden på en pande uden bacon (Men det er jo lidt snyd når den nu skal grilles)

Ellers smid den på grillen med bacon omkring uden at brune den først, men så skal du bare være lidt mere opmærksom på at vende den, da baconen ellers bliver brændt, når det får lige så meget som mørbraden smiley

• #9   9. apr 2012 tak for hjælpen jeg må gi det et forsøg!! Det er da heldigvis ikke maden jeg skal score på:D

• #10   9. apr 2012 Date = dyrekølle med kartoffler og vildtsauce.. alt skal selvfølgelig være lavet fra bunden, så ingen Maizena eller anden kunstig sovs..
    Så skal den bare ha 4-5timer på grillen ved svag varme i en foliebakke (til væsker som skal blive til sovs) og sprøjter du den ganske lidt med fløde, og evt snitter nogle små huller i den og putter hvidløg deri..
    Så skrubber du den med salt, peber og enebær (ca 4 på hver side (enebær skal knuses og ikke hakkes som mange tror.. så gnubber du det godt ind i kødet efter du har skåret sener rfa og sådan nogle ting..
    Så smider du 5-6 knuste enebær i bakken sammen med lidt væske (vand til at starte med, og senere hælder du lidt fløde til så den står og simrer i det..
    Sovsen laver du ved at si væsken fra foliebakken så alle enebær, hvidløg osv er væk.. så blander du en meljævning og hælder en smule i, pisker den op så den bliver tyk, hælder mere væde til indtil du har ønskede mængde sovs sådan ca.. så giver du den et godt skvat fløde og lader den simre.. tag evt enebær fra foliebakken og put ned i sovsen så smagen kan koge ind i sovsen..
    Så giver du den lidt salt og peber og sidst og MEGET vigtigt = Ribsgele.. ca en stor spiseskefuld.. så pisker du det godt sammen og koger den op igen.. så har du den LÆKRESTE ret i verden, og jeg lover dig for du trækker point på den hvis du banker det sammen til hende smiley Tro mig smiley

• #11   10. apr 2012 haha dyrekølle det var sku den sygeste ret den der smiley men fik sved på panden af den syge sovs ! smiley haha bare fail hvis hun hader dyre kølle og det er jo forholdsvis dyrt !!! smiley

• #12   10. apr 2012 Mads : Den dyrekølle er kræds.. Kan se du fra nordjylland, så du kender massere der går på jagt, ellers er der "nogen der kender nogen" og en dyrekølle ligger på noger der minder om 50,-/kg.. nogengange er man heldig og kunne få 1,5-1,8kg til 100,- for den hele.. det plejer jeg at gi, men det fordi jeg kender jægeren smiley

Iøvrigt.. servere du det for en københavner.. så de solgt smiley De har slet ikke RÅD til at spise sådan noget mad i KBH.. skal du købe 1,8kg frisk dyrekølle herinde, så ligger prisen på næsten 1000,-!!!!!! og så kender de ikke "den gode gammeldags" måde at lave den på, og sådan en opskrift MÅ bare ikke ændres smiley

Sovsen er rimelig let når man gør det.. det lyder svært, men det jo ikke fordi det hele skal ske på 3min.. man bruger lige en halv times tid på det mens stegen ligger på grillen og får eftervarmen smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg servere!?

Annonce