918 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

blev helt forarvet da jeg så dette på face (møller blev helt forarvet da jeg så dette på face (møller

Ok, en gammel stor mand er død 98 år gammel. Det er så det, og så må det da være slut med alt muligt RIP for Danmarks største kapitalist, der har holdt godt på sine mange penge, tjent fedt på os alle sammen og holdt sine penge tæt til sig selv og sin familie. Og så lige en Opera en lille ' Amalie-have', som er for de mere finkulturelle. Ugens bedste program er sat af til fordel for Mærsk kl. 20.

Jeg læste for et par år siden "Mærsk, manden og magten" om hans far, junior og familien. Det har jo på mange måder været den 4. statsmagt, dominerende og truende overfor vores besluttende ministre, hvis ikke de makkede ret, ville han flytte sine forretninger ud af Danmark og havde på den måde ikke meget respekt for alle de danskere, der har været med til at skabe familien formue.

Familien lever naturligvis videre og vi må så håbe, at familiens Fond i fremtiden vil stå mere åben for almene forhold. Den kunne renovere alle Danmarks skoler, og så ville der med garanti være penge tilbage, som de ikke kunne nå at bruge resten af deres liv. Ville være en super måde, at betale lidt skat retur for Nordsøolien.

Kunne være spændende at høre, hvad arveafgiften måtte være..... smiley

hvad mener i om det? Jeg synes fandme det noget lort at skrive.

Er det mig som er helt galt på den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blev helt forarvet da jeg så dette på face (møller
  • #1   17. apr 2012 Det må være skrevet af en der har set borgen og tror det er sådan virkeligheden hænger sammen.

• #2   17. apr 2012 lige præcis smiley

• #4   17. apr 2012 Tror du skal sætte dig lidt mere ind i hvilke og hvor mange formål fonden har støttet, før du udtaler dig. I dit tilfælde lever janteloven i bedste velgående kan jeg høre "holdt sine egne penge tæt til sig selv"..... Nu er det vel ikke ulovligt at bruge egne tjente penge på sig selv?

Ondt i røven er en dansk folkesygdom, den kommer vi nok ikke til livs.

• #5   17. apr 2012 Ja i følge mig er du da forkert på den. Det er jo penge han selv har tjent, det kan da fint være at han holder pengene for sig selv, men om han så ikke havde givet en opera til danmark, en satans masse bnp, produktivitet og jeg ved ikke hvad, så var det STADIG hans penge. Det er simpelthen fascinerende, hvordan nogle folk mener, at pludselig, når man får nok penge, så kommer der en grænse, hvor man så ikke må få flere. Så skal man simpelthen give dem væk, til mennesker, der ikke valgte en lang uddannelse, som måske bare klarer dagen og vejen med den løn de får? Men som så til gengæld får masser af penge, i form af støtte og en meget lavere skat. Det er jo et valg de selv har taget, ergo må de også leve med, at hvis de ikke har noget ufatteligt talent, som nogen bare har, så får man de penge man SELV tjener.
    - Den mand har jo givet SÅ meget mere til danmark, end nogen anden i historien, og det burde folk da bare sætte pris på. Hvis det havde været mig der skulle betale for folks kontanthjælp, sygedagpenge og jeg ved ikke hvad, så var jeg da smuttet ud af danmark smiley

• #6   17. apr 2012 nu kender jeg så til en hel del ting som hr møller har givet penge til. rigtig mange projekter inden for soldater der er hjem vendt har han givet mange penge til og han har givet mange penge til KFUM soldaterhjem rundt omkring. så helt tæt til kroppen holdte han ikke pengene.

• #7   17. apr 2012 Arveafgiften er helt til grin.
    Du skal betale skat af noget der allerede er blevet betalt skat af 1 gang.

• #8   17. apr 2012 Manden er jo et stykke dansk kultur. Det skal da lige nævnes at han jo gav en hel del til velgørende formål - bla de danske julemærke og soldaterhjem, så han har da ik brugt det hele på sig selv!

• #9   17. apr 2012 Tror folk misforstår.. Det er IKKE Martin C der har skrevet det der står i hans indlæg, det er noget han har Copy / pastet fra Facebook ! Og det eneste Martin gør er at spørge til folks mening om det der står...

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 115
    #10   17. apr 2012 Nu er det jo sådan at en uskreven regel siger at man altid taler pænt om en nylig afdød. Men det skrevne er faktisk rigtigt, Hr. Møller var ikke nogen engel, han havde magt og benyttede sig af den og han gik ikke af vejen for lige at true vores ministre.
    Det sidste omkring arven og hvad de kunne bruges til er kun misundelse og burde have være undladt.

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 449
    #11   17. apr 2012 Jamen det siger sq så mere om vores ministre gennem tiden hvis de kunne "købes". Føj for den.

• #12   17. apr 2012 en hver god forretningmand som har muligheden for at blive endnu større burde da gøre det, det jo det som det handler om i den verden.

det er jo netop at få mere eller mindre monopol på alting, og fordi man har opbygget sig selv til at have så meget magt. Så man kan "true" staten synes jeg kun er fedt. Jeg synes personligt at han har givet det han skal og mere til. ikke kun i krone og ører. Hvis ikke han havde været der ville folk jo nærmeste ikke vide hvem Danmark er smiley

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

#13   17. apr 2012 Thomas R

Jeg vil tror de fleste kan "købes", det er bare et spørgsmål om prisen.

• #14   17. apr 2012 præcis smiley

• #15   17. apr 2012 Havde også en diskussion med en kammerat forleden som mente han burde flere penge på danskerne.. but fucking why ? manden har selv tjent sine penge, så hvorfor faen skal vi rippe ham for det ? at danmark kører af lort bliversgu da ikke hans skyld?!

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

#16   17. apr 2012 Det er noget underligt misundelses fis at mene at Hr. Møller burde have lagt flere penge til danskerne.
    Hvis jeg havde arvet et par millioner ville jeg da ikke lægge halvdelen i den fælles samfundskasse, hvorfor skulle jeg dog det ?

Hr. Møller var en skide dygtigt forretningsmand, han arvede et imperium og formåede at føre det videre og gøre det endnu større. Det tager jeg sq hatten af for. At så nogen lægger sig på ryggen for ham og dækker med halen og giver ham mulighed for at "Købe" dem er forretning og psykologi.

Den kloge narre den mindre kloge.

• #17   17. apr 2012 Jeg kan sku godt forstå manden har truet med at trække virksomheden ud af Danmark når vi har så høje lønninger og afgifter herhjemme.

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

#19   17. apr 2012 Abe 2

**"Han arvede et imperium og førte det videre"

Jamen hold da op, han har sørme arbejde hårdt for det.**

Hvis du nu havde taget dig de par sekunder mere det tager og læste sætningen færdig ville du opdage at jeg har skrevet

**og formåede at føre det videre og gøre det endnu større.**

Hvor skriver jeg at han ikke har arbejdet hårdt for det ??

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

#21   17. apr 2012 Abe 2

Og! Hvis du skal citere mig så gør det lige rigtigt ikke, i stedet for at fuske i min sætning. smiley

• #22   17. apr 2012 Abe 2
    Nu er han heller ikke en ''alm'' dansker, han har virkelig gjort meget for Danmark. Han har nærmest sat Danmark på verdenskortet.

• #25   17. apr 2012 Det burde det. For uden ham havde vores land set meget anderledes ud.

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

#26   17. apr 2012 Ingen grund til at flashe totalt uvidenhed

• #28   17. apr 2012 Han har smidt rigtig mange penge i vores samfund.

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

#30   17. apr 2012 Gollum .

Ikke dig hvis du spørger mig. smiley

• #31   17. apr 2012 Abe 2
    Forestil dig hvis de rykker Mærsk ud af Danmark så de ikke betaler noget til os.

• #33   17. apr 2012 Det er jo så din fejl.

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

#34   17. apr 2012 Abe 2

Jeg synes du skal læse lidt op på din noget arrogante og hullede viden omkring Mærskkoncernen. Du vil bla opdage at de steder du foretrækker at handle måske ejes af Mærsk. Den varme du nyder godt af er Mærsk blevet betalt for hentet op for Danmark og jeg kunne blive ved.

Hvis du stadig lidt gumpetung vil foretrække at flashe din mangel på viden, be my gest.

• Granny
    Granny Tilmeldt:
    mar 2012

#36   17. apr 2012 Abe 2

Jeg kan altså ikke se der er nogen der har kaldt ham en helgen, kun dig. Men jeg læser flere steder at man mener han var en forretningsmand, hvilket også er korrekt.

God læselyst forøvrigt. Jeg lover dig det er spændende, hvis du virkeligt har interessen. smiley

• #38   17. apr 2012 Og du er tydeligvis også KUN en abe.

• #40   17. apr 2012 Uh yes the homo!

• #41   17. apr 2012 Sorry Martin C, troede det var din holdning rent faktisk smiley Kan godt forstå du blev forarget smiley
    Abe 2, det hænger jo på ingen måde sammen de ting du skriver. Ja han har postet MANGE penge i det danske samfund og vores velfærdsstat! Det har EU da ikke en skid at gøre med? smiley Det er da ikke fordi de sidder i EU kommisionen, og ligger et beløb til siden til vores velfærdsstat? Desuden HVIS de så gjorde, så ville EU stadig være en samling af mange mennesker. Mærsk har stået for det enemand.

• #43   17. apr 2012 Haha ja, men hvor meget har han betalt, kan du regne den ud? Mere eller mindre end dig....

Når du så har fundet ud af svaret på det: Hvor meget havde han så betalt i skat til danmark, hvis han havde valgt at outsource/Shippe som så mange andre?

• #45   17. apr 2012 Du fatter virkelig bare ikke en skid.
    Det jeg lige skar ud for dig i pap får du én gang til her:
    De rigeste betaler selvsagt det meste af gildet, således at de økonomisk svagere, også kan leve nogenlunde fornuftigt, komme i skole, uddanne sig osv.
    Når han er dén rigeste i dk, kan du så ikke forstå, at det må være ham der har betalt mest til alle os andre i dk? Det er ikke engang til diskussion, selvfølgelig har han det.

Det er så her jeg siger: Han kunne også, hvis han gerne ville have beholdt sine ærligt tjente penge selv, valgt at flytte virksomheden til udlandet, således at han betalte skat dér, hvor det sandsynligvis er meget billigere i Danmark. Men det valgte han IKKE at gøre, hvilket er utroligt solidarisk gjort, da mange andre har valgt den mulighed, på trods af at de har betalt mindre i skat end ham.

Forskellen på ham og andre mennesker er kort sagt, at han har betalt meget MERE i skat i dk, selvom han NEMT kunne have SLUPPET for det.
    - Jeg skrev de vigtigste ord med stort, så du ikke kan være i tvivl om hvor pointen er.

• #47   17. apr 2012 Jeg gentog også bare det samme, bare mere detaljeret, som du heller ikke forstod før smiley

• #49   17. apr 2012 abe 2:
    du sgu ikke for kvik. nu må du lige spænde hjelmen

• #51   18. apr 2012 Du er blevet voksen, men du har da i hvert fald ikke taget en uddannelse, det kan man da mærke smiley Du mener jo at du kan have en holdning om at 2+2=4.

Kommentér på:
blev helt forarvet da jeg så dette på face (møller

Annonce