blev helt forarvet da jeg så dette på face (møller blev helt forarvet da jeg så dette på face (møller
Ok, en gammel stor mand er død 98 år gammel. Det er så det, og så må det da være slut med alt muligt RIP for Danmarks største kapitalist, der har holdt godt på sine mange penge, tjent fedt på os alle sammen og holdt sine penge tæt til sig selv og sin familie. Og så lige en Opera en lille ' Amalie-have', som er for de mere finkulturelle. Ugens bedste program er sat af til fordel for Mærsk kl. 20.
Jeg læste for et par år siden "Mærsk, manden og magten" om hans far, junior og familien. Det har jo på mange måder været den 4. statsmagt, dominerende og truende overfor vores besluttende ministre, hvis ikke de makkede ret, ville han flytte sine forretninger ud af Danmark og havde på den måde ikke meget respekt for alle de danskere, der har været med til at skabe familien formue.
Familien lever naturligvis videre og vi må så håbe, at familiens Fond i fremtiden vil stå mere åben for almene forhold. Den kunne renovere alle Danmarks skoler, og så ville der med garanti være penge tilbage, som de ikke kunne nå at bruge resten af deres liv. Ville være en super måde, at betale lidt skat retur for Nordsøolien.
Kunne være spændende at høre, hvad arveafgiften måtte være.....
hvad mener i om det? Jeg synes fandme det noget lort at skrive.
Er det mig som er helt galt på den?
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 130
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 514
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 277
Ondt i røven er en dansk folkesygdom, den kommer vi nok ikke til livs.
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 103 Svar: 3.105
- Den mand har jo givet SÅ meget mere til danmark, end nogen anden i historien, og det burde folk da bare sætte pris på. Hvis det havde været mig der skulle betale for folks kontanthjælp, sygedagpenge og jeg ved ikke hvad, så var jeg da smuttet ud af danmark
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 150
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 68 Svar: 668
Du skal betale skat af noget der allerede er blevet betalt skat af 1 gang.
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Emner: 17 Svar: 171
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 115
Det sidste omkring arven og hvad de kunne bruges til er kun misundelse og burde have være undladt.
aug 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 449
feb 2010
det er jo netop at få mere eller mindre monopol på alting, og fordi man har opbygget sig selv til at have så meget magt. Så man kan "true" staten synes jeg kun er fedt. Jeg synes personligt at han har givet det han skal og mere til. ikke kun i krone og ører. Hvis ikke han havde været der ville folk jo nærmeste ikke vide hvem Danmark er
mar 2012
Jeg vil tror de fleste kan "købes", det er bare et spørgsmål om prisen.
feb 2010
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 32 Emner: 299 Svar: 2.839
mar 2012
Hvis jeg havde arvet et par millioner ville jeg da ikke lægge halvdelen i den fælles samfundskasse, hvorfor skulle jeg dog det ?
Hr. Møller var en skide dygtigt forretningsmand, han arvede et imperium og formåede at føre det videre og gøre det endnu større. Det tager jeg sq hatten af for. At så nogen lægger sig på ryggen for ham og dækker med halen og giver ham mulighed for at "Købe" dem er forretning og psykologi.
Den kloge narre den mindre kloge.
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 106
mar 2012
**"Han arvede et imperium og førte det videre"
Jamen hold da op, han har sørme arbejde hårdt for det.**
Hvis du nu havde taget dig de par sekunder mere det tager og læste sætningen færdig ville du opdage at jeg har skrevet
**og formåede at føre det videre og gøre det endnu større.**
Hvor skriver jeg at han ikke har arbejdet hårdt for det ??
mar 2012
Og! Hvis du skal citere mig så gør det lige rigtigt ikke, i stedet for at fuske i min sætning.
apr 2007
Nu er han heller ikke en ''alm'' dansker, han har virkelig gjort meget for Danmark. Han har nærmest sat Danmark på verdenskortet.
apr 2007
mar 2012
apr 2007
mar 2012
Ikke dig hvis du spørger mig.
apr 2007
Forestil dig hvis de rykker Mærsk ud af Danmark så de ikke betaler noget til os.
apr 2007
mar 2012
Jeg synes du skal læse lidt op på din noget arrogante og hullede viden omkring Mærskkoncernen. Du vil bla opdage at de steder du foretrækker at handle måske ejes af Mærsk. Den varme du nyder godt af er Mærsk blevet betalt for hentet op for Danmark og jeg kunne blive ved.
Hvis du stadig lidt gumpetung vil foretrække at flashe din mangel på viden, be my gest.
mar 2012
Jeg kan altså ikke se der er nogen der har kaldt ham en helgen, kun dig. Men jeg læser flere steder at man mener han var en forretningsmand, hvilket også er korrekt.
God læselyst forøvrigt. Jeg lover dig det er spændende, hvis du virkeligt har interessen.
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 26 Svar: 619
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 26 Svar: 619
jan 2007
Abe 2, det hænger jo på ingen måde sammen de ting du skriver. Ja han har postet MANGE penge i det danske samfund og vores velfærdsstat! Det har EU da ikke en skid at gøre med?
jan 2007
Når du så har fundet ud af svaret på det: Hvor meget havde han så betalt i skat til danmark, hvis han havde valgt at outsource/Shippe som så mange andre?
jan 2007
Det jeg lige skar ud for dig i pap får du én gang til her:
De rigeste betaler selvsagt det meste af gildet, således at de økonomisk svagere, også kan leve nogenlunde fornuftigt, komme i skole, uddanne sig osv.
Når han er dén rigeste i dk, kan du så ikke forstå, at det må være ham der har betalt mest til alle os andre i dk? Det er ikke engang til diskussion, selvfølgelig har han det.
Det er så her jeg siger: Han kunne også, hvis han gerne ville have beholdt sine ærligt tjente penge selv, valgt at flytte virksomheden til udlandet, således at han betalte skat dér, hvor det sandsynligvis er meget billigere i Danmark. Men det valgte han IKKE at gøre, hvilket er utroligt solidarisk gjort, da mange andre har valgt den mulighed, på trods af at de har betalt mindre i skat end ham.
Forskellen på ham og andre mennesker er kort sagt, at han har betalt meget MERE i skat i dk, selvom han NEMT kunne have SLUPPET for det.
- Jeg skrev de vigtigste ord med stort, så du ikke kan være i tvivl om hvor pointen er.
jan 2007
feb 2010
du sgu ikke for kvik. nu må du lige spænde hjelmen
jan 2007
blev helt forarvet da jeg så dette på face (møller