Anmelde pizzaria for fusk Anmelde pizzaria for fusk
Idag da jeg var på et pizzaria så jeg chefen(tror jeg, fint tøj osv) kom kørende i sin bil og parkerede helt oppe i biksen til sit pizzaria.. Han åbnede bilen og straks kom der 2 gutter og hjælp til med at bære 10 kasser dåse sodavand ind i butikken..
Jeg tør godt vædde min højre hånd på, de kasser er fra tyskland af, og ikke fra det lokale supermarked.
Jeg tog billede af det med min mobil, og kunne godt tænke mig at gi skat et anonym tip om dette her + mit billede. Så kan de vælge og tjekke op om det og se om der er noget i det eller ej.
Synes at have kigget skat's hjemmeside igennem. Eneste jeg fandt var et tlf nr, men ingen email.
Nogle som kan hjælpe her?
mar 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 60
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Han skal jo ikke købe hans sodavand i det lokale supermarked, han kan købe hos grossisten
mar 2008
Så ved ikke hvem af os 2 som er den dumme her.
Fjols
MR X: På de dåsesodavand som er i køleskabet hos dem er der IKKE pant på. Tjekkede det selv da jeg ventede på min mad.
mar 2008
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 235 Svar: 992
mar 2008
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 316
Feks. Awe P og Rasmus. Men ja meld dem da bare.
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
Og hvorfor poster du det herinde i stedet for bare at henvende dig til skat ? Skulle du lige have et skulderklap og lidt opmærksomhed med på vejen ?
mar 2008
mar 2008
aug 2007
Følger: 16 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 70 Svar: 368
for har set mange steder .. som på værksteder når man venter på sin bil elelr noget .. har de gratis sodavand .. fra tyskland af .. men det må de gerne fordi de forære det væk .. men hvis du har ondt i røven af dem . så meld dem .. hvis de havde solgt dem billigt havde jeg været ligeglad og tænkt arrr billige cola'ere til min pizza .. men 10 kr ej det for galt ..
men jeg har ikke set det så det din Kamp .. og det er helt klart forkert i danmark så du kæmper bare vider . og fortæller os løbendne hvad der sker
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 228
aug 2007
ja helt enig
hvis alle var ærlige . og det kørte som det skulle . kunne vores samfund måske have kørt bedre .. flere penge i omløb . og så længe der er penge i omløb . er der mere og lave
apr 2008
Jeg har ikke noget imod det, hvor mange danskere tror du ikke tager øl med over grænsen til videresalg hver eneste dag ?
Synes seriøst du har for lidt at gå op i, hvis det irriterer dig så meget, men som sagt ring til stikkerlinjen hvis du har så stort et problem.
Udover det så er det også fuldstændigt ligegyldigt om de hedder Hassan eller Hansen til efternavn, du er ikke et bedre menneske fordi du åbenbart er mere "raceren" en "mujaffere".
Pas nu på du ikke bliver for hellig.
mar 2008
Tak for det drenge. Sørgeligt der findes tumper som thomas S, rasmus P og Awe P
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
husk at du kan være anonym hvis du ønsker det.
hvis du vil sende mail til dem, så er det bare via deres hovedmail, den finder du på www.skat.dk/kontakt og i emnefeltet skriver du jo bare din overskrift<b>Anmelde pizzaria for fusk
feb 2009
har 2 gange prøvet at få andre størrelser end 1,5 L, den ene gang var det en 2L og den anden gang en 1,25L begge uden pantemærke samt til kr. 35 - se det er sq at tage folk i røven - ringede til dem og brokkede mig hvilket resulterede i at de kom med 3 stk 1,5L vand MED pantemærker på bare for at smørre så det ikke gik vidre i systemet
apr 2008
mar 2008
apr 2008
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Mere af det tak.
mar 2008
apr 2008
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 174
mar 2008
Så du griner når folk tager dig i røven? Satme flot tankegang at have
(link fjernet)
Seriøst.. Øreringe.. og i BEGGE ?! omfg - Vi griner ja
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.484
Man ska sku ikk bare være ligeglad med sådan noget..
Det er penge der bliver trukket op af vores lommer og ryger ned i deres (snydernes)
Har ikk noget imod hvis folk laver lidt sort arbejde engang imellem.. Men der ska være styr på tingene i ens forretning..
Dobbeltmoralsk.. Måske.. So what..
mar 2008
mar 2008
Mener det, post den ENDELIG her. Please?
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 136
Han kan da købe alle de vand han vil i tyskland og sætte pantmærker på herhjemme..
Ringer du også og melder dem der går over for rødt? Eller dem der cykler og taler i håndholdt mobil?
Men hvis ik du har andet og give dig til, så fair nok..
Jeg som borger ved at vi betaler til så mange andre latterlige og ligegyldige ting. Så vil jeg hellere støtte den lokale pizza-gut..
jan 2007
Følger: 92 Følgere: 90 Emner: 18 Svar: 774
jan 2007
Man må åbenbart kun skrive i den her tråd hvis man har tænkt sig at klappe dig på skulderen og fortælle dig hvor god du er ? Det siger sgu mere om dig end os andre at lige så snart man ikke er enig med dig begynder du at kalde folk diverse navne og om man ikke kan læse og hvad ved jeg...
mar 2008
Anders | V.A.G
Tænk nu lige lidt før du begynder og belære mig om at være hellig.
jan 2007
jeg ved sgu ikke hvor du er vokset op siden du syntes det er underligt at Jonas har ringe i begge øre ?? Det har sgu da været helt normalt i hvert fald de sidste 20 år..
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 119 Svar: 2.522
Hvis du tror det kun er indvandrer der svindler med det, så er du da både dum og naiv. Vi kender vel stort set alle nogen, som kender nogen, som kan skaffe billig øl og sodavand hentet i Tyskland. (og ja jeg køber selv billige øl af vennerne, hvis de har været ovre grænsen for nyligt, endda selvom jeg er dansker, og de også er det)
Morten P
Iøvrigt tror jeg du er fuld af lort.. Først tør du vædde på at de var fra tyskland, og ikke det lokale supermarked. Da der bliver sagt at de er lovlige hvis der er pantmærker på, så havde du pludselig stået og kigget på dem, og set at det var der ikke? De kan sagtens være fra tyskland, det er der faktisk mange pizzariaer der gør, så har de dem i baglokalet til eget forbrug.
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 136
mar 2008
Hold da helt kæft..... Hvad med bare at passe dig selv og lade være med at stikke næsen i andre folks ting...
Bare alene dette, at du kan skrive sådan noget der, giver mig alt ret til at kalde folk for hvad fanden jeg så end vil, for i mine øjne skal personer som dig, JA DIG, væk fra samfundet af. At du ikke formår at kunne se hvor stor effekt og skade det har på os ALLE, DU, din mor, din søster, din chef, din eks kæreste og enda mig og ALLE andre, ja det er mig en KÆMPE gåde.Og det giver mig stor ret og grund til at kalde dig for snot hamrende dum. Faktisk bare godt og gammeldags dum - og det er sgu sørgeligt for en gut med din alder, 32år at være så dum. Føj. Det er tilladt at åbne øjnene op engang.
mar 2008
Okay.. De dåse sodavand i køleskabet er selvfølgelig købt i Danmark ja, og ikke i tyskland. Dem de har stående ude bagved er til efter fyraften og IKKE til køleskabet.
Selvfølgelig.
mar 2008
Der er grænser for hvor naiv man har lov til at være altså.
Og hvis jeg tager fejl, jamen så fred være med det. Det må være op til skat at finde ud af jo?
feb 2007
Men godt du kan generalisere den til at de der indvandrer de svindler med alt. Du er vel også den type som kan se nyhederne og høre om en person som er blevet overfaldet, og du vil straks sige "Det er garanteret en perker der har gjort det"
mar 2008
Kom frisk Jonas Andreas Nielsen! 3 sølle tal du skal løse.
mar 2008
Vor herre bevars, et pizzaria som rent faktisk følger reglerne? Bravo, fint! Flere af dem så. Fint du har fundet dig nogle som er ærlige og følger loven. Perfekt! Godt for dig champ.
mar 2008
hehe
feb 2007
"det er der faktisk mange pizzariaer der gør,"
Hvordan får du det til, at jeg siger ALLE pizzariaer?
Du er da seriøst dummere end dum at høre på.
Du snakker jo også udenom, jeg sagde at det faktisk var normalt at de havde en masse stående til eget forbrug, og den drejer du så over til at der stadig nok er nogen som svindler med det? Klaphat
mar 2008
"jeg sagde at det faktisk var normalt at de havde en masse stående til eget forbrug, og den drejer <b>du</b> så over til at der stadig nok er nogen som svindler med det?"
Ja det gør jeg. Og problemet er?
feb 2007
Problemet er at du virkelig er lige så dum som da din mor fødte dig! Du vender jo tingene, du vil ikke indse et nederlag, og så er det nemmere bare at sige "jamen der er stadig nogen der gør det"
Nu tager vi lige et andet eksempel (Det er rent fiktivt, for du er jo så pisse moralsk, så ved godt du aldrig ville køre for stærkt)
Du kommer kørende i en bil, på landevejen med en fartbegrænsning på 80 km/t, du kører 120 km/t lige bag dig kører en bil med ca. samme hastighed, du bliver stoppet men betjenten får ikke stoppet den bagvedkørende, betjenten siger så til dig "Du får en bøde og et klip" Her er du så bare typen der ikke vil erkende dit usle nederlag at du blev stoppet men den anden gjorde ikke, så du vil nærmest med gråd i stemmen prøve at forklare betjenten at hvis du skal have en bøde, så skal den anden ihvertfald også
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 793
jan 2007
Hahaha du er en af de fjolser der spiller smart ved at kaste rundt med "nu har jeg din ip" og du ved sikkert kun lige prævis hvordan man tænder en computer.. Spasser..
Lad nu vær med at gå længere ud end du kan bunde..
jan 2007
Damn du er en bette dreng..
apr 2008
mar 2010
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 125
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 159 Svar: 4.050
Og velkommen til stikker samfundet Danmark år 2012. Very very interesting
feb 2007
Det har jeg gjort siden jeg var 16
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 470
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 174
avance på 571.- for 3 kasser gg
gætter ikke på det blir opgivet til skat
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 107
apr 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
apr 2008
Hvad er det for nogle skod argumenter i kommer med "fordi alle gør det er det i orden" Og stikker... Hold da op, det kan da godt være det er at gå til yderligheder det her, men hvor meget skal de snyde for, før det er i orden at gribe ind? Hvis jeg havde stået i samme situation havde jeg sku også meldt dem... Om pizza branchen går godt eller ej er jeg sku ligeglad med, det er ikke mit problem, så må de tage en uddannelse og lave noget andet, man begynder sku da heller ikke at stjæle fordi ejendomsbranchen ikke går godt, eller er det ok hvis alle ejendomsmæglere begyndte at stjæle?
okt 2010
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 849
meld lige naboen for at køre uden lys og genboen for at se film på nettet når du er igang... røvsvider af rang hold da op....
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 344
Mange bække små som man siger..... de små ting bliver hurtigt til rigtig mange penge i løbet af et år..... man kan os vende det hele om og sige jamen hvis man selv snyder i skat jamen i den sidste ende er det jo også en selv man snyder, ved at afgifter stiger, skat stiger osv osv.....
Så go ahead anmeld dem og så må SKAT vurdere om det er noget de gider bruge tid på...... thumbs up her fra...
apr 2008
mar 2008
At de ikke har evnen til at se at det rent faktisk rammer DEM selv i sidste ende, det viser bare hvor dumme mennesker der findes i vores kære land. Ynkeligt og mest af alt sørgeligt
Har netop lige haft kontakt til SKAT. De var rigtig glade for min indberetning. Jeg fik en email jeg kunne sende mit billede til og min anonymitet skulle de nok sørge for forblev fortrolig. Jeg spurgte så om de allerede godt kendte til dem, og han svarede at det måtte han af sikkerhedsmæssige hensyn ikke fortælle - dog sagde han i en venlig tone at de nok skulle få taget sig af det
Og ud fra den samtale jeg havde med ham lød det til for mig, at de uden mærket godt kendte til dem. Uanset hvad om de bliver busted eller ej, så er jeg glad!
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 107
mar 2010
jan 2007
Du må sgu savne noget opmærksomhed siden du har behov for at poste det herinde og ikke bare kontakte skat !!
jan 2012
apr 2008
thomas S - Du savner vist selv opmærksomhed med de hjernedøde kommentarer du kommer med...
jan 2007
apr 2008
jan 2012
mar 2010
feb 2009
<b><i>MR X: På de dåsesodavand som er i køleskabet hos dem er der IKKE pant på. Tjekkede det selv da jeg ventede på min mad.
jan 2007
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 79 Svar: 1.990
apr 2008
Folk kan snyde alt det de vil for min skyld, men så skal man ikke tude når man bliver taget... I dette tilfælde mener Morten at have set dåser uden pant, og det beder han skat kigge nærmere på, hvis der ingen problemer er, er der vel ingen konsekvenser, hvordan kan det så være forkert at melde dem? For tyndt grundlag, hvor går grænsen?
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
uenige mennesker der begynder at smide mudder efter hinanden, i stedet for bare at køre en sober linie, også rent faktisk enten finde en enighed, eller bare erkende at man er forskellig...... Dybt at synke
3.b mentalitet. Men i det mindste, tak for go underholdning skal i da have.
mar 2010
apr 2008
Rasmus S - Velbekomme far...
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Og det du i det mindste kunne gøre, var at læse indlægget. Men det har du jo tilsyneladende ikke engang gidet at gøre. Så i mine øjne, en lidt doven kommentar.
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 157
apr 2008
Jeg har da aldrig sagt at det kun er indvandre der gør dette ? hvor har du det fra ???
Men om du køber sodavand af vennerne har da intet med dette at gøre ? om de sælger nogen kasser til dig er da nok småting i forhold til hvor mange sodavand en butik sælger. denne pizza butik snyder jo tydeligvis hvor det er muligt. går ud og køber hvor det er billigst og sælger til overpris, de Støtter ikke samfundet. hvis man ikke kan drive en forretning ordentligt så kan man fanme ligeså godt lade være !!
apr 2008
Bo P
du skal sku da læse det hele og ikke kun det halve. du sidder jo og skriver en masse pjat..
Fedt at du meldte dem. så kan de lære at drive forretning ordentlig. Så kan det da være at dem der faktisk gør det på lovlig vis de kan have en chance for at konkurrere med !
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 444
Sådan formulerer du det jo her, ved at sige at det ikke er første gang de svindler, det ved vi jo allesammen godt det ikke er. Men der er jo lige så mange danskere der gør, og derfor er der ingen grund til kun at køre den over på at de gør.
Karakter-Giveren .
Hvorfor vil du iøvrigt vide om jeg betaler skat?
Morten P
Gider du forresten besvare mit spørgsmål?
mar 2010
aug 2007
men jeg havde helelr ikke gjord noget ved det . havde vendt situationen. og forklaret dem at det var ulovlig i håb om at de giver mig gratis sodavand til mine pizzere . eller noget ...
men held og lykke med det ..
hvis der er nyt isagen så skriv da lige .
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 174
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 390
Det er de færreste, der ville blive sure over at man meldte naboen for pædofili (Hvis personen var det). Der ville folk synes, at det er godt.
Men når man melder folk for andre lovovertrædelser, så er man en stikker?
-
Jeg ville nok ikke selv melde et pizzaria for det. Selvom jeg synes det er forkert og irriterende, at de snyder på den måde.
Men jeg synes det er godt initiativ. Det skal dog ikke være på grundlad af, at det er udlænding.
mar 2008
Hvis virksomheden ikke snyder, så er der vel ingen skade sket ved at melde dem til SKAT.
Det er nok ikke de eneste 10 kasser sodavand, de har solgt. Og hvis det er de første 10 kasser, så kommer der helt sikkert flere.
Men ja, vi kan godt blive enige om 10 kasser sodavand ikke er særlig meget. Men hvem skal bedømme, hvad der er ret og forkert, det er stadig lovovertrædelse.
Jeg prøver ikke på at spille hellig, men hvis man skal følge loven, så er det, det rigtige at gøre. Hvorfor at jeg ikke mener, at folk kan tillade sig at blive sure.
Men nu sagde topicstarter, at de sodavand der stod til rådighed var uden pant. Så der må man sige, at de rent faktisk snyder ved, at have købt sodavand uden pant i Tyskland til videresalg i Danmark.
Det går i sidste ende udover os alle sammen
mar 2008
Hvis en mand betaler sin skat som han skal, og jeg udnytter systemet og ikke betaler noget selv. Så har jeg uberettiget taget mandens penge. Men han ser det ikke, så han er nok "ligeglad"
Men hvis jeg stod med hånden i hans lomme, for at tage de penge, han ville give til skat fordi, at jeg stod og skulle til lægen selv. Ja så ville han nok blive sur, for dem er jeg sikker på, at han hellere ville bruge på sin egen lægeregning.
Mange af os er også ligeglade med, hvad der foregår i ulande.
- Men tror der var flere, der ville få øjenene op for det, hvis man rent faktisk så børn, dyr osv. der led udover det man ser i tv. Det er jo nemt lige at slukke for.
mar 2008
Jeg prøvede bare at sige at begge ting er lovovertrædelser.
Men:
Dem der melder pædofili får et klap på skulderen.
Dem der melder skattesnyd bliver svinet.
Ved godt, det er firkantet sat op, men overdrivelse fremmer forståelsen
mar 2008
Jeg tror bare at de er ligeglade
mar 2008
Men vi kan hurtig blive enige om, at det nok er det mest irriterende ved at betale skat. Det er til folk, der ikke gider lave noget.
(Der er selvfølgelig også dem, der oprigtigt ikke kan lave noget, de er ikke talt med)
Skal jeg minde my own business?
apr 2008
Ja det er sku da kebab bikse. Det er dig der tager ordet kebab bikse og tænker "perker bikse" ?? jeg har ikke antydet på nogen måde at det kun er perkere. der er fanme ligeså mange danskere der snyder. og de skal fanme også bare Meldes !!
Nico P
hvis èn snyder med sodavand, så er der nok også mange andre der snyder med sådan noget. lidt har også ret. og man skal starte et sted. så uanset hvem der snyder, hvor meget de snyder så er det stadig forkert.
Anmelde pizzaria for fusk