587 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Møg udlejer ... :S Møg udlejer ... :S

Godaften/nat baboomers ..

Jeg tænkte på, om der var et bestemt sted, man kunne klage over sin gamle udlejer. Et forum, hvor man kunne blive hørt eller advare andre?

Det er en lang historie, hvor jeg mere eller mindre føler, at udlejer har taget røven på mig.

Hvis man er interesseret i at hører historien, skal jeg nok dele den - også som en advarsel til andre!

Mvh
NS

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møg udlejer ... :S
  • Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
    #1   4. maj 2012 Kontakt den nye lejer evt og fortæl ham / hende om din oplevelse. Det gjorde jeg selv, og der gik ikke lang tid før vedkommende flyttede.

• Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 703
    #2   4. maj 2012 Lejernes Lands Organisation - LLO

• #3   4. maj 2012 LLO

• #4   4. maj 2012 Jeg vil høre!!!

• #5   4. maj 2012 Det skal lige siges, at det er et privat firma, der lejer ud..

Det drejer sig om en lejlighed, hvori der var fugt. Det var egentlig en af grundene til at jeg sagde den op. Der var elvarme og brændeovn, men brændeovnen kunne ikke varme hele lejligheden op. Op til flere gange, kontaktede jeg udlejer om, at der var fugt i min gang. Store grønne plamager af fugt/mug.

Udlejer mente her, at det var på grund af dårlig udluftning og/eller for lidt varme i lejligheden.

Jeg sagde den op, så jeg skulle være ude af den sidst i februar måned. Det eneste, der har været skruet ind i væggene, har været nogen højtalere samt nogen kabelskinner, som har været limet fast, så der hvor de har siddet, har tapeten været gået i stykker.

Ud over gangen, var mit soveværelse også fyldt med fugt, som jeg fortalte udlejer, inden jeg sagde den op. Jeg skulle, ifølge udlejer, ikke stå for, at der var fugt-skader. Tak, tænkte man jo så..

I gennemgangen af lejligheden, var min mor til stede. Her siger udlejer på et tidspunkt, at det faktisk ikke ser ud til, at der har boet nogen i lejligheden. Jeg er ikke-ryger og har jo ikke haft skruet noget ind i væggene ud over de højtalere. Så det ville ikke blive så dyrt at sætte det i stand..

Her i starten af maj måned, får jeg først et brev om, at jeg skal betale 9.200 kr. (af mit indskud) til at sætte lejligheden i stand for.. Er virkelig overrasket over at det er så dyrt!! Min søde mor, ringer flere gange til udlejer uden held, men får til sidst fat i dem. "Sådan er det bare. Hele lejligheden skal jo males." Jamen fugtskaderne? Dem skulle jeg jo ikke stå til ansvar for. "Gangen og soveværelset skal males alligevel.... sådan er det bare. Og det var den billigste maler vi kunne finde." Lejligheden er omkgin 68 kvm.

Ud over dette, har jeg lige modtaget et brev om, at jeg yderligere skal betale omkring 500 kr. i vandregning (fred være med det). Jeg er stadig overrasket - eller mere forarget - over at jeg skal betale SÅ meget af mit indskud til istandsættelse, når jeg MAX har boet der i et halvt år.

Kan det virkelig være rigtigt?

• #6   4. maj 2012 fyfor... NAKKESKUD

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 388
    #8   4. maj 2012 9000 for at få malet en lejlighed på ca. 70 kvm er ikke unormal...!

Tror desværre ikke du har nogen sag...! Desuden koster det jo en halv formue og blive meldt ind i LLO..!

• #9   5. maj 2012 Synes bare ikke at udlejer kan tillade sig at stå og sige til min mor og jeg, at "det vil ikke komme til at koste så meget" og begrunder det med, at det ikke ser ud til at der har boet nogen i lejligheden..

Og det er datteren, der maler lejligheden - ikke et firma! Det ved jeg fra da jeg var ude og kigge på lejligheden.

Og ja, fandt lige ud af at det koster omkring 600 kr. at melde sig ind i LLO .. :|

Vil allerhelst også bare advare alle om de udlejere der. For synes at det er svinsk at komme med sådanne udtalelser plus at jeg ikke engang kan få en oversigt over hvad pengene direkte bliver brugt til? For "sådan er det bare.." blev der sagt!

• Jeppe J
    Jeppe J Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #10   30. maj 2012 Først og fremmest, tror jeg der er ligeså mange dårlige lejere, som udlejere.
    At udlejer nævner for din mor at den vil være billig at sætte i stand, fik han ret i, da 9200 er billigt for en omgang maling. Jeg tror ikke du har været i en maler forretning, hvor 9 liter koster 1300-2000, og en pensel koster 150kr.
    Desuden kan datteren være ansat i det "private" firma, til at male lejligheden.

Så efter min mening har du intet at være overrasket over.
    Du skulle have fundet en lejlighed, der ikke var dækket af store fugtpletter, for de er nok ikke kommet på et halvt år, hvis de er, så er det nok netop pga dårlig udluftning og for lidt opvarming.
    Jeg kan love dig for, at der ikke kan repareres mange fugtskader for 9000kr.

Kommentér på:
Møg udlejer ... :S

Annonce